Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

21-08-2021 om 23:36

Verminderen aantal mannen in de maatschappij


Marquise schreef op 22-08-2021 om 11:06:

[..]

Femcels bestaan al, als ook 'nice girls' tegenover de 'nice guys'.

Er zijn een hoop gefrustreerde mensen die geen relatie krijgen en daar vanalles de schuld van geven.

Ahhh die vermoorden alleen geen mensen, dus hoor je het minder.

Poezel_en_Wip schreef op 22-08-2021 om 11:12:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het provocerend bedoeld is. Volgens mij is TO lichtelijk wanhopig en vooral op zoek naar hypothetische "oplossingen" om aan de vrouw te komen.

Het een sluit het ander niet uit. Ik neem toch aan dat Beertje beseft dat, zelfs al zouden ze zijn beleidsvoornemens onmiddellijk en enthousiast implementeren, hij daar helemaal niks mee opschiet. Als hij dat niet beseft, is direct duidelijk waarom het niet zo wil vlotten met de dames. 

Dit is allemaal fictief. Als je een relatie wil met een echt persoon, zul je toch echt bij jezelf moeten uitkomen, bij hoe je verbinding maakt met mensen. Als je het moet hebben van schaarste, is dat nogal een consumentistische houding tov relaties. Dat valt niet zo heel goed in een samenleving waarin partners samen zijn uit liefde. Misschien is een samenleving die nog doet aan verstandshuwelijken dan meer geschikt? En dan zorgen dat je een goeie catch bent? 

SilverQuelea47

SilverQuelea47

22-08-2021 om 11:23

Lollypopje schreef op 22-08-2021 om 11:12:

[..]

Ahhh die vermoorden alleen geen mensen, dus hoor je het minder.

Qua grote schietpartijen inderdaad, zo lijkt het. Ik vraag me wel af of bepaalde crime passionels gepleegd door vrouwen er niet onder zouden kunnen vallen. Maar dat is ook maar net hoe en wat je als zodanig benoemd.

Hoe dan ook, functioneel is het allemaal niet.

Marquise schreef op 22-08-2021 om 11:06:

[..]


Er zijn een hoop gefrustreerde mensen die geen relatie krijgen en daar vanalles de schuld van geven.

Precies, deze mensen proberen ook dmv symptoombestrijding hun probleem op te lossen. Ze leggen de oorzaak van hun problemen buiten zichzelf en gaan daarom ook op zoek naar oplossingen die buiten zichzelf liggen. 

Maar zolang ze die oplossing buiten zichzelf blijven zoeken, komen ze geen stap verder. En dat leidt tot steeds extremere gedachtengangen, die hen ook niet brengt wat ze willen. En die gedachtengangen zijn bovendien gevaarlijk voor de groep die als schuldige van hun probleem wordt aangewezen. Met een lose-lose situatie tot gevolg. 

Het is daarom zo belangrijk dat deze groep mensen de juiste begeleiding krijgt om te leren hoe ze zelf invloed kunnen hebben op hun omstandigheden. Zodat ze niet zover afglijden en in extreme gedachtengangen terecht komen en uiteindelijk wel op een gezonde manier een relatie kunnen aangaan. Maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen. 

Misschien vooral leren accepteren dat een relatie niet zaligmakend is en niet voor iedereen geschikt is. 
Het is een door de maatschappij bedacht concept. 

@Sassanach Dan moeten ze zelf die begeleiding ook willen en bereid zijn aan zichzelf te werken. Helaas zijn dat zelden kwaliteiten die mensen, die het probleem of de oorzaak liever buiten zichzelf zoeken, bezitten. 
Niet dat het altijd alleen bij hen ligt, maar je hebt alleen invloed op jezelf, maar die confrontatie durven ze vaak niet aan. Dan heeft begeleiding zelden zin.

Lollypopje schreef op 22-08-2021 om 11:39:

@Sassanach Dan moeten ze zelf die begeleiding ook willen en bereid zijn aan zichzelf te werken. Helaas zijn dat zelden kwaliteiten die mensen, die het probleem of de oorzaak liever buiten zichzelf zoeken, bezitten.
Niet dat het altijd alleen bij hen ligt, maar je hebt alleen invloed op jezelf, maar die confrontatie durven ze vaak niet aan. Dan heeft begeleiding zelden zin.

Dat klopt. Vaak zijn ze dan al te ver in het proces. Het is daarom beter dit soort problemen preventief aan te pakken en al op jonge leeftijd ermee te beginnen. Een vak sociale omgangsvormen met als onderdeel zelfreflectie lijkt me bijvoorbeeld heel goed voor pubers. 

Nee

Nee

22-08-2021 om 11:45

Wat ik wel leuk vind om benoemd te zien is dat mannen inderdaad het grootste aandeel hebben in criminaliteit. Heeft vast een maatschappelijke en biologische reden, maar goed, het is wel zo. Het is dan ook tegenstrijdig als politiek rechtse mensen zitten te klagen over “de buitenlanders” die zouden volgens hun het grootste aandeel hebben in de criminaliteit. Ze vergeten een veel grotere, duidelijkere groep die écht het grootste aandeel heeft: de man. Waarom hoor je Wilders en Baudet eigenlijk nooit plannen maken om mannen te weren? Want volgens hun logica willen ze alleen maar van de buitenlanders af omdat zij de grootste negatieve groep zijn. “Geen racisme, gewoon cijfers.” Ze zijn niet consequent.

redbulletje schreef op 22-08-2021 om 11:35:

Misschien vooral leren accepteren dat een relatie niet zaligmakend is en niet voor iedereen geschikt is.
Het is een door de maatschappij bedacht concept.

Precies veel mensen zien het hebben van een relatie als het summum(hoogtepunt)
Wanneer je een relatie hebt dan heb je het goed voor elkaar.

Nee schreef op 22-08-2021 om 11:45:

Wat ik wel leuk vind om benoemd te zien is dat mannen inderdaad het grootste aandeel hebben in criminaliteit. Heeft vast een maatschappelijke en biologische reden, maar goed, het is wel zo. Het is dan ook tegenstrijdig als politiek rechtse mensen zitten te klagen over “de buitenlanders” die zouden volgens hun het grootste aandeel hebben in de criminaliteit. Ze vergeten een veel grotere, duidelijkere groep die écht het grootste aandeel heeft: de man. Waarom hoor je Wilders en Baudet eigenlijk nooit plannen maken om mannen te weren? Want volgens hun logica willen ze alleen maar van de buitenlanders af omdat zij de grootste negatieve groep zijn. “Geen racisme, gewoon cijfers.” Ze zijn niet consequent.

Testosteron, biologisch gezien, en de machtspositie maatschappelijk, onder andere. 

Forumster schreef op 22-08-2021 om 11:47:

[..]

Testosteron, biologisch gezien, en de machtspositie maatschappelijk, onder andere.

Hetgeen ook vaak weer ingegeven is door testosteron. Genen hebben een grote invloed, meer testosteron, meer drang om zich te laten gelden (=macht willen hebben).

Daarnaast lijken mannen meer van de extremen te zijn. (Natuurlijk is zoiets lastig aan te tonen aangezien mannen en vrouwen niet gelijk benaderd worden. Meisjes krijgen al vroeg te horen dat exacte vakken te moeilijk zijn of voor jongens. Dus een goede vergelijking krijg je niet. )

Maar volgens sommigen zijn mannen extremer, zowel positief als negatief. Waardoor mannen vaker aan de top zitten, maar ook op de bodem. 

Deze grote variantie heeft oa te maken heeft met de kieskeurigheid van vrouwen en de minder kieskeurigheid van mannen. En mogelijk het feit dat een vrouw 2 X-chromosomen heeft en dit voor meer balans krijgt.

Maar het is ingewikkeld.

Nee schreef op 22-08-2021 om 11:45:

Wat ik wel leuk vind om benoemd te zien is dat mannen inderdaad het grootste aandeel hebben in criminaliteit.

Ja. Zet het nieuws eens aan, oorlogen, steekpartijen, verkrachtingen, kindermisbruik, mishandelingen, riots : mannen zijn ruimschoots oververtegenwoordigd als daders daar van. Daar is iets mee. En dat wordt weinig tot niet geadresseerd. Het is een soort taboe.

En ja er zijn ook leuke niet gewelddadige mannen. En nee, er zijn ook erg ongezellige vrouwen. 

Ooit las ik in een boek `masculinity is running amuck´. 

Minder mannen is de oplossing niet overigens en zou ik zonde vinden. Zeggen ´ja maar dat was altijd al´vind ik ook te makkelijk. 

ennuh topic starter: we hebben geen feminisme meer hoor, we hebben alleen nog maar gewone mensen en seksisten. Helaas is de laatste groep niet heel klein. 

mariarosa schreef op 22-08-2021 om 12:15:

[..]

Ja. Zet het nieuws eens aan, oorlogen, steekpartijen, verkrachtingen, kindermisbruik, mishandelingen, riots : mannen zijn ruimschoots oververtegenwoordigd als daders daar van. Daar is iets mee. En dat wordt weinig tot niet geadresseerd. Het is een soort taboe.

En ja er zijn ook leuke niet gewelddadige mannen. En nee, er zijn ook erg ongezellige vrouwen.

Ooit las ik in een boek `masculinity is running amuck´.

Minder mannen is de oplossing niet overigens en zou ik zonde vinden. Zeggen ´ja maar dat was altijd al´vind ik ook te makkelijk.

ennuh topic starter: we hebben geen feminisme meer hoor, we hebben alleen nog maar gewone mensen en seksisten. Helaas is de laatste groep niet heel klein.

Waarschijnlijk omdat het nogal stom is om als dominate groep te zeggen dat jouw eigen groep de reden is van heel veel ellende.

Mannen zijn deels ook extremer geweest omdat dat door de eeuwen voort is gekomen en in stand is gehouden. Degene die de levensweg maakten en de vrouwen voor de zorg en voortplanting. Met de toenemende emancipatie ziet men inmiddels ook een toename in gevaarlijkere vrouwen. 

Ik mis even de context van chromosale vererving van ziekten. 

@redbulletje inderdaad. Daarbovenop Nu kinderen wat meer een luxe is en geen noodzaak versterkt dit een status statement, wat denk ik ook niet helpt. 

Zusterclivia schreef op 22-08-2021 om 12:17:

[..]

Waarschijnlijk omdat het nogal stom is om als dominate groep te zeggen dat jouw eigen groep de reden is van heel veel ellende.

ja dat zal het zijn maar wij kunnen het toch zeggen?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.