Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

21-08-2021 om 23:36

Verminderen aantal mannen in de maatschappij

Ik weet niet zo goed in welke rubriek ik dit moet posten, dus ik post het maar in de huiskamer, dan moeten de moderators het maar in de juiste rubriek plaatsen als het hier niet thuis hoort.

Ik ga hier een controversieel onderwerp aansnijden, namelijk het verminderen van het aantal mannen in de maatschappij. Het is een idee dat sommige feministes ook aanhangen, maar eerlijk gezegd zie ik er ook wel wat in, al ben ik dan zelf een man.

Wat betreft de positie van de man in de maatschappij denk ik dat we wel de conclusie kunnen trekken dat de man in toenemende mate nutteloos is geworden.

Vrouwen kunnen in principe hetzelfde werk doen als mannen. Er is in principe geen werk waarvoor alleen mannen geschikt zouden zijn. Mannen hebben gemiddeld meer spierkracht dan vrouwen en zijn daardoor voor bepaalde banen beter geschikt, maar de moderne maatschappij is inmiddels dermate gemechaniseerd dat aantal banen waarvoor dat een rol speelt, heel klein is geworden.

Verder blijkt dat mannen over het algemeen gewoon gemist kunnen worden en nauwelijks een meerwaarde hebben. Daar staat tegenover dat mannen voor behoorlijk wat overlast zorgen. Zo wordt het merendeel van de misdrijven gepleegd door mannen. Vrouwen maken onder de populatie gedetineerden minder dan 10% uit.

Het enige waar mannen nog voor nodig zijn, is om kinderen te verwekken. Daarvoor heb je nog steeds een vrouw en een man nodig.

Al met al kom ik tot de conclusie dat we misschien moeten streven naar een maatschappij met veel minder mannen en waar vrouwen dus ruim in de meerderheid zijn. Dat kan in principe op een vreedzame wijze tot stand gebracht worden, want er bestaan technieken om voor de conceptie het geslacht van een kind te kiezen.


Nee

Nee

21-08-2021 om 23:39

Mannen zijn wel voor meer nodig dan een kind verwekken. 

Er zijn mannen die ik als nutteloos, zelfs onwenselijk beschouw maar in het algemeen zou ik niet in een samenleving zonder mannen willen leven.
Mannen hebben meer functies dan kinderen verwekken en zwaar lichamelijk werk doen.Teveel om op te noemen maar ik zou de mannen niet willen missen.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

21-08-2021 om 23:43

Nee schreef op 21-08-2021 om 23:39:

Mannen zijn wel voor meer nodig dan een kind verwekken.

Waarvoor dan?

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

21-08-2021 om 23:47

Voor de goede orde, een maatschappij zonder mannen is wat mij betreft ook niet aan de orde, maar zou het niet beter zijn als de verhouding tussen het aantal mannen en het aantal vrouwen anders zou worden, en dan aanmerkelijk meer vrouwen dan mannen.

Mannen zijn vaak technischer en handiger als 't op klussen aankomt. Bovendien is een vrouwenomgeving vaak toxic en veel teveel een kippenkot. 

Houdt dit topic heel toevallig op enigerlei wijze verband met je "zoektocht" naar een vrouw in je leven, TO?

Mannen zouden wel baat hebben bij militaire dienstplicht om er weer mannen van te maken. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

21-08-2021 om 23:52

Poezel_en_Wip schreef op 21-08-2021 om 23:48:

Houdt dit topic heel toevallig op enigerlei wijze verband met je "zoektocht" naar een vrouw in je leven, TO?

Je bedoelt dat het makkelijker zou zijn om een vrouw te vinden als er aanmerkelijk meer vrouwen dan mannen zouden zijn?

BeertjeColargol schreef op 21-08-2021 om 23:52:

[..]

Je bedoelt dat het makkelijker zou zijn om een vrouw te vinden als er aanmerkelijk meer vrouwen dan mannen zouden zijn?

Bijvoorbeeld 

Nee

Nee

21-08-2021 om 23:56

Ik krijg incel vibes van dit topic. Alsof het doel van minder mannen is, dat hetero vrouwen opeens zo wanhopig worden, dat ze wel met de ranzige zolderkamer nekbaard gaan. 

Weet je wat voor kutnijd je dan krijgt als er alleen maar vrouwen zouden zijn. 1x per maand bombarderen we dan de landen die  ons verkeerd hebben aangekeken. Nee dat is leuk. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

22-08-2021 om 00:09

Nee schreef op 21-08-2021 om 23:56:

Ik krijg incel vibes van dit topic. Alsof het doel van minder mannen is, dat hetero vrouwen opeens zo wanhopig worden, dat ze wel met de ranzige zolderkamer nekbaard gaan.

Je kan het ook van de andere kant bekijken. Een maatschappij met veel meer vrouwen dan mannen zal als resultaat hebben dat het voor mannen makkelijker wordt om een vrouw te vinden, dan lopen er minder gefrustreerde mannen buiten rond en dan zal het aantal aanrandingen en verkrachtingen aanmerkelijk afnemen.

Een maatschappij zonder sexueel geweld, dat zouden we toch allemaal moeten willen?

Als je als hetero man niet aan een vrouw kan komen ligt het probleem echt bij jezelf hoor. Grote kans dat je dan nog steeds niet aan een vrouw gaat komen als er minder mannen zijn. 

Misschien moet je voor de oplossing van je persoonlijke issues met vrouwen iets minder groots denken en het wat meer bij je jezelf zoeken. Of misschien is een relatie simpelweg niet voor je weggelegd in dit leven, kan ook. En dat is niet rot bedoeld. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

22-08-2021 om 00:28

redbulletje schreef op 21-08-2021 om 23:48:

Mannen zouden wel baat hebben bij militaire dienstplicht om er weer mannen van te maken.

En misschien zou dienstplicht voor vrouwen (en dat hoeft geen militaire dienstplicht te zijn) ook erg nuttig zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.