Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Slaaphouding

Het onderwerp wordt niet snel besproken op feestjes en met vrienden, kennissen, collega’s en of mensen die verder van je weg staan.
Naar de ervaring die ik er mee heb.

Een luchtig bedoeld topic over de slaaphouding voor de leuk.
Ik ben wel benieuwd wat het meest gegeven antwoord zal worden.
Daarom een pol erbij.

Wanneer je niet een redelijk vaste slaaphouding hebt vul dan hetgeen in wat het meest voorkomt.
Wanneer je geen vaste slaap houding hebt vul dan anders/diverse in.

Daarnaast nog de korte vraag slaap je in Pyjama/nachtkleding.

Peiling

Wat is jouw slaaphouding in Bed.
119 stemmen
6%
23%
65%
7%

MidasWolf

MidasWolf

05-12-2021 om 14:13 Topicstarter

Dan beantwoord ik mijn eigen vraag.
Ik hebt linker of rechterzijde gestemd, omdat ik dat als de fijnste slaaphouding ervaar.  Ik het sneller koud dan warm heb en bij koude kan ik mijzelf  dan iets kleiner maken, slapen als een croissantje.
Bij momenten dat ik het wel prima behaaglijk vind lig ik gewoon languit op een van mijn zijde.

Op mijn rug slapen kan ik ook, maar dat komt zelden voor.Op mijn buik slapen vind ik helemaal niets.Dat geeft mij z’n beklemmend gevoel wanneer ik lig.

Van ruwweg april tot eind oktober geen pyjama en van november tot begin april meestal wel.


Ik wissel veel, maar uiteindelijk lig ik op mijn rug en pak ik mijn lijf aan de zijkanten een beetje in met het dekbed. Lekker warm!

Om in slaap te vallen lig ik meestal op mijn buik. Ik schijn, volgens partner, veel te draaien en wordt vaak op mijn rug of zij wakker.

Altijd pyjama aan, in de zomer met korte pijpen en mouwen en in de winter met lange pijpen en mouwen. En ik slaap het liefst op mijn zij, de linker- of rechterzijde wisselt nogal eens.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-12-2021 om 14:37

Ik val in slaap op mijn linkerzij,  tegen mijn man aan,  maar lig daarna al snel op mijn buik. Dat slaapt het lekkerst. 

Pyjama wel in de winter, in de zomer niet.

Ik lig half op mijn buik en half op mijn zij.

MidasWolf

MidasWolf

05-12-2021 om 14:41 Topicstarter

Nog een aanvulling wanneer ik in de herfst- winterperiode in pyjama slaap dan heb ik de verwarming op de slaapkamer niet aan.
De verwarming heb ik alleen aan vanaf dat het buiten matig/streng vriest, denk dan vanaf -5 graden vorst.Dan heb ik de leidingen van de verwarming openstaan en op een graad of 16 staan.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-12-2021 om 14:43

Voorkeurshouding: half op mijn zij, half op mijn buik - ertussenin dus. 1 been gestrekt, 1 omhoog gebogen. Groot kussen onder mijn arm, waar ik een beetje omheen gekruld lig. Liefst ook nog een groot kussen tegen mijn rug zodat ik in een soort holletje lig. (Ik ben een veeleisende slaper )
 
Kleding: in de zomer alleen ondergoed, in de winter joggingbroek en shirt.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-12-2021 om 14:43

https://www.libelle.be/gezond/wat-vertelt-je-slaaphouding-over-jezelf/

Zelfs hoe je slaapt zegt iets over je persoonlijkheid 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-12-2021 om 14:44

De verwarming staat nooit aan, het raam altijd op een kiertje. Ook bij vrieskou. Dan leg ik wel een extra deken over mijn dekbed heen.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

05-12-2021 om 14:45

Ik lig een tijdje op mijn rug en draai dan op mijn rechterzij om in te slapen. Een paar keer per nacht word ik wakker en draai dan wat heen en weer, maar uiteindelijk blijf ik toch weer op rechts liggen.  
Op mijn buik kan ik niet slapen, dan krijg ik last van mijn nek omdat mijn hoofd dan gedraaid moet liggen. Snap niet hoe dat werkt bij buikslapers eigenlijk.

MidasWolf

MidasWolf

05-12-2021 om 14:56 Topicstarter

Peen schreef op 05-12-2021 om 14:43:

https://www.libelle.be/gezond/wat-vertelt-je-slaaphouding-over-jezelf/

Zelfs hoe je slaapt zegt iets over je persoonlijkheid

Zo heb je vele onderzoeken idd 
Ben wel benieuwd in hoeverre ze dat echt goed kunnen staven aan de persoonlijkheid/karakter 

Wat ik wel als fijn ervaar bij buikpijn lichte buikklachten als buikkramp, licht misselijk gevoel om dan op  mijn linker zij te liggen dat verlicht de maag wordt gezegd.Op dan moment heb ik er wel baat bij.


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

05-12-2021 om 15:35

Peen schreef op 05-12-2021 om 14:43:

https://www.libelle.be/gezond/wat-vertelt-je-slaaphouding-over-jezelf/

Zelfs hoe je slaapt zegt iets over je persoonlijkheid


Hmm. Klopt net zo goed als mijn horoscoop. Niet.

ScarceKudu74

ScarceKudu74

05-12-2021 om 15:36

Coreopsis schreef op 05-12-2021 om 15:35:

[..]


Hmm. Klopt net zo goed als mijn horoscoop. Niet.

Dat dacht ik er ook van 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

05-12-2021 om 15:43

Coreopsis schreef op 05-12-2021 om 14:43:

Voorkeurshouding: half op mijn zij, half op mijn buik - ertussenin dus. 1 been gestrekt, 1 omhoog gebogen. 

Dat scheelt mij weer typen. Ik leg ook mijn ellenboog op het gebogen been.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.