Huiskamer
Rondstruiner
03-05-2022 om 16:07
Semantle, wie speelt er mee?
https://semantle.be/
Wie speelt mee?
"In dit spel ga je op zoek naar het geheime woord. Dat doe je door willekeurige woorden, van een onbepaald aantal letters, in te geven. Het spel zal je per ingegeven woord vertellen in welke mate dat woord in semantisch opzicht gelijk is aan het geheime woord. Het spel doet dat door per woord een score tussen 100 en (in theorie) -100 weer te geven. Hoe hoger de score hoe dichter je bij het geheime woord zit. Wanneer je een score van 100 bereikt, heb je het geheime woord gevonden en heb je het spel gewonnen."
nlies
16-07-2025 om 00:01
16 van de 48 woorden gevonden, en i zie er echt niet meer. Topper noemen ze dat, ik noem t suf
masatu
16-07-2025 om 08:47
Ik had gister uiteindelijk 22 woorden, geen idee meer hoeveel punten. Niet veel in elk geval. Ook de pangram niet gevonden: dasklem, hoe verzin je het..
Vandaag net begonnen & de pangram al gevonden.
--
10 minuten later al gekomen tot 32/42 woorden, 128 punten, briljant. Nog 15 punten tot genie, wie weet gaat het weer eens lukken vandaag!
Schemerlampje
16-07-2025 om 23:20
Semantle 18/0
Spelwijze 30 woorden 131 punten briljant.
Net het woord ledevede of luduvudu of nog 10 van de verschillende schrijfwijzen die er zijn voor het woord geprobeerd, maar niet één was goed.
Edit: toch nog twee 6-letterwoorden gevonden en nu ben ik met 143 punten een genie!
nlies
17-07-2025 om 00:01
Ik ben met spelwijze weer niet ver gekomen, maar ja, als ulevel niet goed is, wat moet ik dan verzinnen. Zit dus pas op indrukwekkend
masatu
17-07-2025 om 08:05
Ik had het gisteren net niet gehaald, kwam 1 punt tekort.
Ideeel, visuil, illusie, visvlees, lelieveld, visduivel en desillusie heb ik niet gevonden, de rest wel. Toch best netjes!
masatu
17-07-2025 om 12:57
Vandaag kom ik dan weer nergens. Ik heb nu 18/52 woorden gevonden, 73 punten, indrukwekkend. Maar geen idee meer hoe verder te komen.
Want er zijn dus nog 34 woorden die ik niet heb! Dat zijn er best veel, ik heb het idee alsof ik een hele standaard "lettervolgorde" over het hoofd zie ofzoiets.
Schemerlampje
17-07-2025 om 13:21
masatu schreef op 17-07-2025 om 12:57:
Vandaag kom ik dan weer nergens. Ik heb nu 18/52 woorden gevonden, 73 punten, indrukwekkend. Maar geen idee meer hoe verder te komen.
Want er zijn dus nog 34 woorden die ik niet heb! Dat zijn er best veel, ik heb het idee alsof ik een hele standaard "lettervolgorde" over het hoofd zie ofzoiets.
Ik heb er al wel meer (29) en 114 punten, maar ik zit er ook al een hele tijd naar te staren zonder nog een woord te vinden. En mijn doel is wel om elke dag minstens briljant te halen, maar ik weet niet of dat vandaag gaat lukken. Nog 12 punten te gaan.
Schoondochter
17-07-2025 om 13:22
Ik snap bij spelwijze echt niet hoe je een woord met alle letters kunt maken. En dan is het ook lastig om verder te komen.
nlies
17-07-2025 om 13:23
ik zit ook pas aan de 20 van 52, en zie het ook niet. Straks eens verder proberen
Schemerlampje
17-07-2025 om 13:29
Schoondochter schreef op 17-07-2025 om 13:22:
Ik snap bij spelwijze echt niet hoe je een woord met alle letters kunt maken. En dan is het ook lastig om verder te komen.
Er is altijd minstens één woord waarbij alle letters 1 keer gebruikt worden. Ook vandaag is er één. Soms vind ik het doordat ik een deel van het woord al heb. Bv. gokspel. Dan heb ik spel al gevonden en dan kijk ik of ik met de andere letters nog iets erbij kan maken.
Maar je hoeft dat woord niet persé te vinden om verder te kunnen.
Schoondochter
17-07-2025 om 13:32
Schemerlampje schreef op 17-07-2025 om 13:29:
[..]
Er is altijd minstens één woord waarbij alle letters 1 keer gebruikt worden. Ook vandaag is er één. Soms vind ik het doordat ik een deel van het woord al heb. Bv. gokspel. Dan heb ik spel al gevonden en dan kijk ik of ik met de andere letters nog iets erbij kan maken.
Maar je hoeft dat woord niet persé te vinden om verder te kunnen.
Ik weet hoe het werkt, thanks. Ik zit in mijn hoofd vast, kan geen langere woorden maken omdat ik niet snap wat je met deze letters kunt. Precies wat jij omschrijft dus, dat je dan op een deel van dat woord verder kunt denken.
masatu
17-07-2025 om 13:46
Soms zijn ze ook wel wat minder voor de hand liggend. Zoals gister was er 'duivels' en 'visduivel'. Als je 'duivel' niet hebt gevonden (en dat is natuurlijk best aannemelijk), kan je die 2 pangrammen ook nooit vinden.
Ter inspiratie als ik er echt niet meer uitkom gooi ik nog wel eens alle letters in websites zoals scrabblehelper.nl of wordfeudwoorden.nl. Natuurlijk komen daar ook veel woorden tevoorschijn waar de 'middelste' letter niet in zit, en is er ook geen dubbelgebruik van letters (of je moet zelf een paar letters dubbel toevoegen). Maar het helpt wel om wat nieuwe inspiratie te krijgen van (stukjes van) woorden of lettervolgordes waar ik nog niet aan had gedacht.
De shuffle-functie van de letters kan soms ook helpen om er net anders naar te kijken en weer wat nieuws te zien.
Schemerlampje
17-07-2025 om 17:36
Schemerlampje schreef op 17-07-2025 om 13:21:
[..]
Ik heb er al wel meer (29) en 114 punten, maar ik zit er ook al een hele tijd naar te staren zonder nog een woord te vinden. En mijn doel is wel om elke dag minstens briljant te halen, maar ik weet niet of dat vandaag gaat lukken. Nog 12 punten te gaan.
Nu toch nog twee woorden gevonden van 8 en 9 letters. Daarmee zit ik nu op 131 punten en dus briljant. Voor genie moeten er nog 46 bij, dat zie ik niet meer gebeuren. Er zouden nog 21 woorden zijn die ik niet heb. Dat zijn er nog best veel. Terwijl ik dit type, komt er nog een 10 letter woord in mijn gedachten en die is nog goed ook!
Deze laatste 3 woorden zijn allemaal een woord wat ik al had en dan nog iets ervoor of erna.
masatu
18-07-2025 om 21:29
Ik heb nu 30/51 woorden gevonden, 147 punten, briljant. Ik denk niet dat het nog meer wordt.
Als ik de lijst bekijk had ik gister vooral maar weinig woorden met veel letters. Naast een paar woorden die ik wellicht wel had kunnen vinden ook wel wat rare woorden.. Doorroker, offerdier, driedekker, roofridder... dat soort woorden vind je toch niet?
Schemerlampje
18-07-2025 om 22:21
masatu schreef op 18-07-2025 om 21:29:
Ik heb nu 30/51 woorden gevonden, 147 punten, briljant. Ik denk niet dat het nog meer wordt.
Als ik de lijst bekijk had ik gister vooral maar weinig woorden met veel letters. Naast een paar woorden die ik wellicht wel had kunnen vinden ook wel wat rare woorden.. Doorroker, offerdier, driedekker, roofridder... dat soort woorden vind je toch niet?
Offerde en roofridder had ik wel. Maar niet woorden als dikdik of dodde.
Vandaag 39 woorden en 197 punten. Nog 7 punten verwijderd van genie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.