Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Semantle, wie speelt er mee?

Butterflywhy schreef op 29-06-2025 om 22:04:

Dat ander spel, super leuk maar twee nadelen:
- Tijdelijk voor iedereen beschikbaar, straks alleen voor abonees.

Het spel is al "tijdelijk beschikbaar " sinds februari 2024, dus ik zou niet te bang zijn dat het opeens weg is.

Maar inderdaad, het spel "hoort" bij dpg media en niet bij een willekeurige puzzelliefhebber/it-fanaat (zoals semantle)

masatu schreef op 30-06-2025 om 14:09:

[..]

Hier ook 1/0!

Nlies, ben jij "puzzelnummer 4" aan het raden nu? 829 lijkt wat onlogisch (maar niet onmogelijk hoor, als je via 621 of 526 komt oid)

Ja klopt, die nummers heb ik, 

pppff 47 pogingen, en dan op een woord uitkomen dat ik meestal wel in de eerste 10 pogingen gebruik

nlies schreef op 30-06-2025 om 18:46:

pppff 47 pogingen, en dan op een woord uitkomen dat ik meestal wel in de eerste 10 pogingen gebruik

Stom is dat he!

nlies schreef op 30-06-2025 om 18:46:

Vaak heb je (of ik in ieder geval) dan een ander groen woord gevonden wat er soms maar zijdelings mee te maken heeft. En dan blijf je in eerste instantie op dat spoor doorgaan. 

Schemerlampje schreef op 30-06-2025 om 14:08:

Na 6 negatieve pogingen was poging 7 raak. 7/0
Bij Spelwijze zit ik op 21 woorden en 108 punten

Nog 1 woord er bij kunnen verzinnen. Nu op 115 punten. Tot nu toe is het met alle (3) keren gelukt om briljant te halen. Vandaag zelfs nog maar 7 punten nodig tot genie, maar ik kan niets meer bedenken.

masatu schreef op 30-06-2025 om 14:11:

[..]

Het spel is al "tijdelijk beschikbaar " sinds februari 2024, dus ik zou niet te bang zijn dat het opeens weg is.

Maar inderdaad, het spel "hoort" bij dpg media en niet bij een willekeurige puzzelliefhebber/it-fanaat (zoals semantle)

Ahhh dat wist ik niet. Ik heb er niet eerder van gehoord dan het moment dat ik het hier las. Vind het wel leuk maar met sommige letters nog besg lastig. 

Voor mij 21 woorden & 100 punten. 
Als ik terugkijk naar eat ik de dag ervoor wel/niet heb geraden, ben ik vooral niet zo goed in het vinden van de langere woorden van 7 letters of meer. Het vele dubbelgebruik van letters blijft dan lastig.

Zoals gister had ik wel verslag & verslaggever. Maar woorden zoals gasreserve, vegavlees, vervalser en glasgevel niet. Zijn ook niet de meest gangbare woorden natuurlijk..

Semantle 95/6 of zo. Ik vond het lastig.
Spelwijze 23 woorden en 147 punten. Nog 1 puntje nodig om een genie te worden.

Semantle 109/4. Toen ik mijn laatste hint nam herinnerde ik mij opeens dit woord.

Spelwijze lukte niet zo vandaag, maar eindelijk toch wel wat gevonden. Nu 20 woorden, 99 punten. Ik ben niet zo goed in woorden met een c geloof ik

Nog 2 woorden gevonden en nu heb ik het hoogste niveau bereikt! En 1 van die woorden was zo voor de hand liggend dat ik dacht dat ik die allang had.

spelwijze 16 woorden 87 punten, langste woord is 12 letters en 1 woord gevonden met alle letters, n pangram dus

Semantle 87/3 laatste hints waren achteraf eigenlijk niet nodig. Met de woorden die ik had, had ik het moeten kunnen raden.
Spelwijze uiteindelijk toch nog 24 woorden en 77 punten. Ik vond het lastige letters.

Spelwijze 26 woorden en 81 punten. Vootal heel veel woorden met 4 letters gevonden.

masatu schreef op 02-07-2025 om 22:46:

Spelwijze 26 woorden en 81 punten. Vootal heel veel woorden met 4 letters gevonden.

Mijn langste woord is nu ook maar 7 letters, ik heb daarbij dan wel weer alle letters gebruikt. Overigen ken ik het woord als zodanig ook niet. De vorige dagen had ik er altijd wel minstens één woord van 12 letters bij zitten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.