Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Keti Koti

Op Instagram gaat er nu een oproep de rondte naar bedrijven toe om de deur te sluiten op vrijdag 1 juli, dit i.v.m. Keti Koti.

Moet dit een officiële vrije dag worden?

Cookielover schreef op 25-06-2022 om 14:30:

Ik snap dat eeuwige ‘ik heb er niets mee’ niet. Dat je niets hebt met voetbal, boeken, festivals, je verzint het maar, kan ik me heel goed voorstellen.

Maar dit gaat over de afschaffing van het onderdrukken van mensen omwille van huidskleur. Mensen zoals jij en ik. Iets meer respect graag.

Jij lijkt een beetje te redeneren in dat mensen die belangrijk moeten vinden, dat ze er bij moeten stilstaan en dat je er respect voor moet hebben.

Maar ja, ik ben liberaal, dus ik laat het graag aan mensen zelf over om het belangrijk te vinden of niet.

Temeer daar met het afschaffen van slavernij we er echt nog niet waren als het gaat om gelijkheid. Ook niet ten aanzien van huidskleur! Als je gelijkheid wil vieren zijn er wel meer dagen. Zoals het moment dat vrouwen gelijke rechten kregen. En dat ia voor iedere Nederlander iets wat rechtstreeks raakt, want ofwel je bent een vrouw, ofwel je identificeert je als vrouw, ofwel je hebt in je zeer directe omgeving vrouwen.

Muurbloem1985 schreef op 25-06-2022 om 14:31:

[..]

Iets met iedereen heeft het recht op een eigen mening, ik weet dat dat moeilijk voor je is.

Jij vindt aandacht voor de Tweede Wereldoorlog belangrijk, toch? Dan wil je toch ook dat er voor de slachtoffers en hun nabestaanden dan wel nageslacht respect is?

Ik snap echt niet waarom je met zulke grote woorden steeds maar weer moet duidelijk maken dat het je geen bal interesseert of dat je het je allemaal geen moer kan schelen. Wat is er mis met wat respect en empathie?

En met ‘je’ bedoel ik jou, maar het slaat ook op andere posters in dit topic. 

redbulletje schreef op 25-06-2022 om 14:49:

[..]

Misschien dan ook iets meer respect voor mensen die graag hun culturele erfgoed met de feestdagen Hemelvaart en Pinksteren bewaard zien blijven.

Het gaat niet over Hemelvaart en Pinksteren, maar over de in religieuze zin betekenisloze dagen tweede pinksterdag en tweede paasdag.

Klaas_Jesper schreef op 25-06-2022 om 14:57:

[..]

Het gaat niet over Hemelvaart en Pinksteren, maar over de in religieuze zin betekenisloze dagen tweede pinksterdag en tweede paasdag.

Die dagen horen bij mijn cultuur en mijn opvoeding.

DS1971 schreef op 25-06-2022 om 14:51:

[..]

Jij lijkt een beetje te redeneren in dat mensen die belangrijk moeten vinden, dat ze er bij moeten stilstaan en dat je er respect voor moet hebben.

Maar ja, ik ben liberaal, dus ik laat het graag aan mensen zelf over om het belangrijk te vinden of niet.

Temeer daar met het afschaffen van slavernij we er echt nog niet waren als het gaat om gelijkheid. Ook niet ten aanzien van huidskleur! Als je gelijkheid wil vieren zijn er wel meer dagen. Zoals het moment dat vrouwen gelijke rechten kregen. En dat ia voor iedere Nederlander iets wat rechtstreeks raakt, want ofwel je bent een vrouw, ofwel je identificeert je als vrouw, ofwel je hebt in je zeer directe omgeving vrouwen.

Dat is ook zo, dat ben ik met je eens.

Ik val vooral over het afschaffen van de slavernij ‘nonsens’, ‘onzin’ of ‘ouwe koeien’ noemen.

Iedereen bepaalt zelf wat hij of zij opschrijft, natuurlijk. Maar een klein beetje inlevingsvermogen kan toch geen kwaad in deze? 

Cookielover schreef op 25-06-2022 om 15:02:

[..]

Ik val vooral over het afschaffen van de slavernij ‘nonsens’, ‘onzin’ of ‘ouwe koeien’ noemen.

Iedereen bepaalt zelf wat hij of zij opschrijft, natuurlijk. Maar een klein beetje inlevingsvermogen kan toch geen kwaad in deze?

Of nog erger : het bagatelliseren ervan 

"het was allemaal niet zo erg"

Als het niet zo triest was zou ik er echt om lachen.

redbulletje schreef op 25-06-2022 om 14:49:

[..]

Misschien dan ook iets meer respect voor mensen die graag hun culturele erfgoed met de feestdagen Hemelvaart en Pinksteren bewaard zien blijven.

Oké.

Ik snap goed dat jij waarde hecht aan de dingen waar je mee bent opgegroeid en er niet blij van zou worden als de door jou genoemde dagen afgeschaft zouden worden.

Nu jij.

Zilver_gray schreef op 25-06-2022 om 15:12:

[..]

Of nog erger : het bagatelliseren ervan

“het was allemaal niet zo erg"

Als het niet zo triest was zou ik er echt om lachen.

Dat was echt verschrikkelijk.

Cookielover schreef op 25-06-2022 om 15:13:

[..]

Dat was echt verschrikkelijk.

Ik heb mijn post aangepast vlak nadat ik het gepost had..

Cookielover schreef op 25-06-2022 om 15:02:

[..]

Iedereen bepaalt zelf wat hij of zij opschrijft, natuurlijk. Maar een klein beetje inlevingsvermogen kan toch geen kwaad in deze?

Ok, het ging jou om de manier waarop erover gesproken wordt door sommigen. Dat had ik zo niet gelezen.

Zilver_gray schreef op 25-06-2022 om 15:14:

[..]

Ik heb mijn post aangepast vlak nadat ik het gepost had..

Heb het in de quote aangepast!

Cookielover schreef op 25-06-2022 om 15:24:

[..]

Heb het in de quote aangepast!

Ah super! Dankjewel 

Cookielover schreef op 25-06-2022 om 15:12:

[..]

Oké.

Ik snap goed dat jij waarde hecht aan de dingen waar je mee bent opgegroeid en er niet blij van zou worden als de door jou genoemde dagen afgeschaft zouden worden.

Nu jij.

Knip, op de man

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

25-06-2022 om 18:27

LiefsteFeetje schreef op 25-06-2022 om 17:52:

[..]

Quote verwijderd 

Best wel vals voor het liefste  Feetje.

Cookielover schreef op 25-06-2022 om 14:30:

Ik snap dat eeuwige ‘ik heb er niets mee’ niet. Dat je niets hebt met voetbal, boeken, festivals, je verzint het maar, kan ik me heel goed voorstellen.

Maar dit gaat over de afschaffing van het onderdrukken van mensen omwille van huidskleur. Mensen zoals jij en ik. Iets meer respect graag.

Met alle respect mag jij er bij stil staan maar laat mensen die er niks mee hebben ook in hun waarde. Het speelt nu niet meer . Ik heb ook helemaal niks met keti koti maar ook niet met 4 en 5 mei. Mijn vader had het ook vaak over de oorlog en dan begonnen mijn broers en ik al te rollen met onze ogen want datzelfde verhaal hadden we al tig keer gehoord. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.