Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Huilen 😢

Wat je kwijt wil over huilen.
Waarom . Hoevaak . Alleen. Waar . enzovoort.

Vraagje van een niet huiler, aan andere niet huilers. Hebben jullie het idee dat er iets 'mis' is, omdat we niet huilen. Kan iemand daar iets over roepen?

Ik voel me trouwens, meestal, gelukkig. Maar het kan best zijn dat ik veel onderdruk. Onbewust. 

Nu moet ik aan dat liedje denken van André van Duin... Als ik huil, heet het. 
Mag nog geen plaatjes plakken. 😁

Ik huil vaak bij films... En als ik echt heel erg boos ben...
Bij het overlijden van mijn vader heb ik niet gehuild: was voor hem heel blij dat hij geen pijn meer had.

Herfstappeltaart schreef op 03-06-2025 om 06:59:

[..]

Wat afschuwelijk voor je. Hou je taai hoor, je verdient beter.

🍀

Hij zit in de midlifecrisis, gevoel wat ik al maanden heb. Onderliggende depressie 

Vanochtend had ik heel even tranen hoog zitten, dus ik dacht, kom maar op. Nope, was zo weer weg

Naminokurashi schreef op 05-06-2025 om 14:00:

Vanochtend had ik heel even tranen hoog zitten, dus ik dacht, kom maar op. Nope, was zo weer weg

Knuffel

Naminokurashi schreef op 05-06-2025 om 14:00:

Knuffel. En heel herkenbaar. Zit een beetje vast in mijn emoties, waar ik normaal eigenlijk best gemakkelijk huil. Het lukt me nu niet, terwijl ik er zo'n behoefte aan heb om ff alles los te gooien. 

Ik had wat kip gebakken en net een paar happen gegeten toen moest ik ineens hard janken, gelijk geen trek meer. Als ik verdrietig ben dan kan ik niet eten

knuffel voor jou♥️

ik was bij Di-Rect en heb een aantal keer gehuild. 

Poison schreef op 13-06-2025 om 19:21:

ik was bij Di-Rect en heb een aantal keer gehuild.

Ik was 2 jaar geleden bij Bruce Springsteen en een 10 jaar geleden of zo bij Billy Idol, bij beide concerten janken! Echt niet meer in te houden.

sorry zeggen bij de psycholoog omdat ik aan het huilen was koek koek..... 

rooiekater schreef op 25-06-2025 om 18:20:

sorry zeggen bij de psycholoog omdat ik aan het huilen was koek koek.....

Dat doe ik ook! Gek eigenlijk inderdaad.

En soms krijgt mijn psycholoog tranen in haar ogen om wat er nu bij mij gebeurt, en wat er is gebeurd in mijn leven. Het zijn goede redenen om te huilen, maar toch zeg ik sorry.

Maar ik zeg eigenlijk altijd sorry als ik huil.

Loulou39 schreef op 25-06-2025 om 19:51:

[..]

Dat doe ik ook! Gek eigenlijk inderdaad.

En soms krijgt mijn psycholoog tranen in haar ogen om wat er nu bij mij gebeurt, en wat er is gebeurd in mijn leven. Het zijn goede redenen om te huilen, maar toch zeg ik sorry.

Maar ik zeg eigenlijk altijd sorry als ik huil.

Als of de psycholoog niks gewent is. 

Heb er wel vaker gehuild maar toch dan die schaamte.  

sja...gisteren gehuild na afloop van een gesprek over jongste met leerplicht, gemeente, alles erbij. En dat had blijkbaar zo'n impact op me dat ik vanochtend bij mijn functioneringsgesprek ook in huilen uitbarstte, denk omdat er gezegd werd "jij mag er ook zijn/bent ook iemand hè, goed voor jezelf zorgen"
Kan ik echt niet tegen op zo'n moment. Zwaar onhandig. 

Net even een jank sessie gehad. Oplucht? Nou nee niet echt

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.