Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Ga je meteen naar bed als je moe bent ?

...of stel je het een poosje uit, ga je wat anders doen om vervolgens te ontdekken dat de slaap is geminderd? 


Ik stel het uit. Tot een grens. 

Dat ligt er aan, is het 10 uur ‘s ochtends en zit ik in een saaie vergadering, dan stel ik het meestal wel even uit.

Ik heb altijd een dipje rond 20.30 uur. Drie kwartier later is dat weg en ben ik op mijn wakkerst van de dag. Heel lastig als je dan toch rond 23.30 naar bed wilt omdat de wekker 07.25 staat.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-10-2021 om 22:53

Neen, 's avonds is het moment dat ik echt voor mezelf heb; stel het slapen dan zolang mogelijk uit. 

WorldlyAnteater37

WorldlyAnteater37

09-10-2021 om 22:54

Na 22.00 wel, anders val op de bank in slaap tot halverwege de nacht 😅 En aangezien ik er altijd op tijd uit moet, lig ik liever heel de nacht in mijn bed.

Niet als de cavia's nog verzorgd moeten worden.

Ik ga altijd om half 11 naar boven. Zit dan nog even op mijn telefoon tot mijn vriend ook in bed ligt. 
Ik slaap regelmatig overdag ook even (chronisch ziek). Als ik ‘s avonds echt te moe ben ga ik lezen in bed tot het half 11 is. Ik gedij beter bij die vast bedtijden. 

Als ik écht moe ben, dan geef ik er wel aan toe. Meestal gebeurd het dan dat ik op donderdag eerder naar bed ga. 
Normaal gesproken ga ik rond 22.00 uur naar bed, rond 22.15 uur lig ik er dan meestal wel in. Vaak kijk ik dan nog even serie in bed en val ik dan in slaap. Ik denk dat ik gemiddeld rond 23.00 uur slaap. 

Als ik echt over mijn slaap heenga, dan duurt het ook echt veel te lang voordat ik in slaap val. Dit probeer ik dus te voorkomen anders heb ik te weinig slaap.

Ik moet eerst mijn honden uitlaten voordat ik naar bed kan. Niet altijd direct zin in, dus uitstellen hier. Val wel als een blok in slaap.

Ligt er helemaal aan hoe laat het is

Ik ga altijd om kwart voor elf naar bed en sta om zeven uur weer op (als ik geluk heb, soms ben ik om half vijf al wakker). Als we bezoek hebben krijg ik geen slaap, heel gek, maar als ik gewoon t.v. zit te kijken vallen mijn ogen dicht rond kwart voor elf. 
Ik gedij het beste op vaste slaaptijden.
Overdag ben ik meestal niet overmatig moe.

Rond half tien ben ik meestal wel moe en rond die tijd ga ik dan ook altijd naar boven. Ik ben chronisch ziek en heb mijn slaap wel nodig. Mijn dochter wordt altijd rond 6 uur wakker, dus langer slapen lukt sowieso niet.

Gisteren merkte ik op dat ik erg moe was en op dat moment zag ik de klok ook naar 21.30 uur springen, dus dat was tot op de seconde precies  

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

10-10-2021 om 08:45

Thunderbird schreef op 09-10-2021 om 22:54:

Na 22.00 wel, anders val op de bank in slaap tot halverwege de nacht 😅 En aangezien ik er altijd op tijd uit moet, lig ik liever heel de nacht in mijn bed.

Ik ook! Die luiken gaan gewoon dicht en ik ben vertrokken tot na middernacht.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-10-2021 om 09:17

Thunderbird schreef op 09-10-2021 om 22:54:

Na 22.00 wel, anders val op de bank in slaap tot halverwege de nacht 😅 En aangezien ik er altijd op tijd uit moet, lig ik liever heel de nacht in mijn bed

21.30-22.00 uur is ook ongeveer mijn grens. Ik "moet" er niet erg vroeg uit, maar ben een enorm ochtendmens. Tussen 6 en 7 meestal wakker, en in de ochtend het fitst. Ik ben dus liever erg vroeg dan erg laat wakker. 's Avonds hang ik een beetje rond, kijk wat tv, doe een spelletje. 's Ochtends vroeg heb ik juist zin om van alles te doen.

Ligt eraan. Van de week was ik doodop maar was bezig in mijn nieuwe huis na werk dus dan ga ik gewoon door tot half 3 en dan de volgende dag weer werken. Gisteravond zat ik op te bank na een hele dag in het huis werken en toen ben ik lekker vroeg om half 12 naar bed gerold omdat ik moe was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.