Huiskamer
Lollypopje
17-07-2021 om 09:42
SCRIBENTE schreef op 17-07-2021 om 09:40:
Mooie reclame voor Viafora
https://nos.nl/artikel/2389689-forum-weekblad-viva-blijft-na-2-augustus-toch-bestaan
Wat tof. Benieuwd of dat hier nog wat extra leden gaat opleveren 
LoveCats!
17-07-2021 om 09:44
https://nos.nl/artikel/2389689-forum-weekblad-viva-blijft-na-2-augustus-toch-bestaan
Dat is mooi dat ze Via vermelden.
SugaryPanther19
17-07-2021 om 09:45
Lollypopje schreef op 17-07-2021 om 09:32:
Als ik over me heen had gehad wat sommigen bij hun eerste topic krijgen, was ik waarschijnlijk nooit blijven hangen.
Maar ik forum daar ook zoveel mogelijk om geruzie, gezeil en gerel heen, omdat ik daar serieus van slag van raak. Zoals sommige mensen van Viva tekeer kunnen gaan, dat komt bij mij net zo heftig binnen als dat ik zoiets op straat zie gebeuren. Dan schiet mijn stresslevel compleet door het plafond, wat me compleet uitput.
Ik begrijp dit gedrag van mensen ook niet. Het forum is gewoon onderdeel van mijn echte leven. En ik ben hier zoals ik ook in het echt ben, dus ik blijf beleefd tegen anderen, ik ga niet vloeken (wat ik laatst zag op VF bij een verkeerde uitdeling van een ban door een zekere forummer), ik ga mensen niet kleineren, en als ik denk dat het een trol is, reageer ik niet. Want stel nu eens dat het allemaal wel waar is.
Ik vind het heel vervelend als mensen uit zijn op rellen, en anderen kleineren, of agressief bejegenen, of op de man spelen.
Voor mij is zo'n forum plug & play gezelligheid, ik hoef er niet voor de deur uit, kan fijn tussendoor even, geen afspraken voor nodig. En als ik advies nodig hebt, kun je er altijd terecht.
GroenTuintje
17-07-2021 om 09:45
Ja idd
Pixy
17-07-2021 om 09:46
Ik vier het ook even mee, en fijn om te lezen dat er veel van jullie van plan zijn om te blijven!

LoveCats!
17-07-2021 om 09:48
Pixy schreef op 17-07-2021 om 09:46:
Ik vier het ook even mee, en fijn om te lezen dat er veel van jullie van plan zijn om te blijven!
![]()
Fijn dat er in ieder geval enkele tientallen al van plan zijn om te blijven! En hopelijk komen er nog vele gebruikers bij!
Herfstappeltaart
17-07-2021 om 09:48
CharliesA schreef op 17-07-2021 om 09:45:
[..]
Ik begrijp dit gedrag van mensen ook niet. Het forum is gewoon onderdeel van mijn echte leven. En ik ben hier zoals ik ook in het echt ben, dus ik blijf beleefd tegen anderen, ik ga niet vloeken (wat ik laatst zag op VF bij een verkeerde uitdeling van een ban door een zekere forummer), ik ga mensen niet kleineren, en als ik denk dat het een trol is, reageer ik niet. Want stel nu eens dat het allemaal wel waar is.
Ik vind het heel vervelend als mensen uit zijn op rellen, en anderen kleineren, of agressief bejegenen, of op de man spelen.
Voor mij is zo'n forum plug & play gezelligheid, ik hoef er niet voor de deur uit, kan fijn tussendoor even, geen afspraken voor nodig. En als ik advies nodig hebt, kun je er altijd terecht.
Dat wordt door sommigen op VF Kumbaya-forummen genoemd. Pittige discussies vind ik zelf heel fijn, doe ik graag aan mee, maar afbranden, en op een rotmanier iemand wegzetten hoeft voor mij niet.
Lollypopje
17-07-2021 om 09:50
CharliesA schreef op 17-07-2021 om 09:45:
[..]
Ik ben ook heus weleens niet lief en soms druipt bij mij de irritatie ook weleens van een post, maar ik probeer wel altijd netjes te blijven. En als ik merk dat een discussie mij te veel triggert, dan stap ik er uit. Al is dat ook omdat ik daar zelf extreem gestresst van raak.
EnchantedDragonfly18
17-07-2021 om 09:51
ButterCup schreef op 17-07-2021 om 08:29:
Ik blijf denk ik op allebei actief dan. Hoop wel echt echt dat er op viva wat aan de bugs wordt gedaan.
Ik vind de homepage hier niet zo fijn, maar dat is denk ik ook echt nog gewenning.
Daar hebben ze al járen de tijd voor gehad. Zie niet gebeuren dat het nu opeens wel opgelost wordt.
SugaryPanther19
17-07-2021 om 09:54
Herfstappeltaart schreef op 17-07-2021 om 09:48:
[..]
Dat wordt door sommigen op VF Kumbaya-forummen genoemd. Pittige discussies vind ik zelf heel fijn, doe ik graag aan mee, maar afbranden, en op een rotmanier iemand wegzetten hoeft voor mij niet.
Ik vind het heel leuk om te discusiëren, zeker ook tussen mensen met heel verschillende meningen - maar graag op een onderkoelde, rationele manier. Met argumenten, bronnen voor die argumenten en links naar waar je die info vandaan haalt. Dan kun je van elkaar leren, en heeft een discussie nut.
Dat lukt niet op het Vivaforum en daarom ga ik ook beslist daar niet met mensen in discussie. Daar zitten teveel mensen die het leuk vinden om te rellen, op de man gaan spelen. En waarom toch? Het is op die manier tijdsverspilling, als er geen goed onderbouwde argumenten ten grondslag liggen aan een discussie.
Aardbei_86
17-07-2021 om 09:54
Ik wil hier ook blijven omdat de sfeer hier wat milder is. Wel zou het jammer zijn als het hier te mild wordt dat er geen tegengas gegeven kan worden. Ook een goeie discussie vind ik altijd wel fijn om te lezen. Ik lees nog op weer een ander forum en als je daar kritisch bent en niet in het straatje van de TO meepraat dan ben je onaardig. Zo gezellig en mild hoeft nou ook weer niet van mij.
ProfitableMantis53
17-07-2021 om 09:55
Zo, ik ben ook wakker
Vanwege de vele teleurgestelde reacties toch maar Viva laten bestaan?? Hadden ze nou echt gedacht dat iedereen het wel prima zou vinden dan? Ik vind het echt respectloos allemaal. Zowel dat ze dachten dat ze een 20+ jarig forum zonder boeh of bah zouden kunnen weggooien, als hoe ze nu het werk van heel veel mensen aan de kant schuiven: "oh nou, dan gaan we toch maar door, sorry he en jammer voor jullie"
Zo komt dat wel over nu.
Voor mij is het wel klaar daar. Ik was dus al een tijd een meelezer maar heb er weinig zin in om het nog te openen nu. Beetje een principekwestie.
Ik hoop echt dat Via overleeft en genoeg bezoekers blijft houden. Ik vind het hier een fijne plek en zou graag blijven.
SugaryPanther19
17-07-2021 om 09:57
Lollypopje schreef op 17-07-2021 om 09:50:
[..]
Ik ben ook heus weleens niet lief en soms druipt bij mij de irritatie ook weleens van een post, maar ik probeer wel altijd netjes te blijven. En als ik merk dat een discussie mij te veel triggert, dan stap ik er uit. Al is dat ook omdat ik daar zelf extreem gestresst van raak.
Jammer, waarom is dat nodig? Ga je dan slecht gehumeurd forummen? Doe je dat dan in het echte leven ook tegen onbekende mensen? Of alleen op een anoniem forum? Ik snap daar namelijk echt niets van.
ShowyHummingbird30
17-07-2021 om 09:59
Ik ben er nog niet uit wat ik straks ga doen. Op dit moment schrijf ik vooral hier en ben ik op Viva van schrijver een meelezer geworden. Eerlijk gezegd heb ik geen zin om weer te verhuizen.
Dit forum is in ieder geval veel gebruiksvriendelijker. En nu ik weet dat het zo kan, ligt mijn eis voor een doorstart bij Viva toch wat hoger. Geen idee of ze daar structureel gaan verbeteren. Zo nee, dan blijf ik daar incidenteel lezen en wordt dit toch echt mijn nieuwe thuishonk.
Of viva voor de relletjes en via voor al het andere. ![]()