Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

DownrightMouse59

DownrightMouse59

16-07-2021 om 22:48

En toen bleef Viva bestaan...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

ik ben eigenlijk wel blij met VIA. Zelf ben niet echt actief op Viva, maar alleen een stille meelezer. Viel me recent nog op dat "hoe gaan jullie hier mee om in relaties" topics vaak omslaan in en "wij weten alles van jouw relatie, want wij hebben zelf (een fractie van een soort van vergelijkbare gebeurtenis) meegemaakt. Als je deze man niet dumpt ben je ongelofelijk dom en ben je de oorzaak van je eigen verdriet" topics, om maar een voorbeeld te noemen. Dat viel mij echt tegen. De toon op Via is gewoon zoveel fijner. Ik hoop dat dit forum in de lucht blijft, want ik zou hier wel durven om mijn vragen/problemen te posten.

niets tegen viva. Lees er vaak mee. Maar ik hoop dat we hier wat vriendelijker blijven. Zou wat mij betreft niet alleen goed zijn voor de sfeer op het forum, maar ook voor de kwaliteit..

impala schreef op 17-07-2021 om 09:08:

[..]

Ik moet het nog zien, hoe lang dat duurt. Een forum moet het ook hebben van vers bloed. En dat was bij viva gegarandeerd, omdat elke vraag op Google naar het forum leidde. Ik denk dat zowat iedereen zo op VF terecht is gekomen. Dit forum heeft die ranking nog niet. En gaat die ook niet krijgen als Viva weer uit de Google-as herrijst.

Ik ga zelf in elk geval niet op twee fora zitten. Eentje kost me al tijd genoeg en dan neem ik het forum dat het drukste is en waar je de meeste reacties krijgt op een topic. En dat zal daar zijn en niet hier.

Zou dat jammer vinden. Maar ook geen idee hoe dat werkt om in Google hoog te scoren zo gezegd. 

impala schreef op 17-07-2021 om 09:08:

[..]

Ik moet het nog zien, hoe lang dat duurt. Een forum moet het ook hebben van vers bloed. En dat was bij viva gegarandeerd, omdat elke vraag op Google naar het forum leidde. Ik denk dat zowat iedereen zo op VF terecht is gekomen. Dit forum heeft die ranking nog niet. En gaat die ook niet krijgen als Viva weer uit de Google-as herrijst.

Ik ga zelf in elk geval niet op twee fora zitten. Eentje kost me al tijd genoeg en dan neem ik het forum dat het drukste is en waar je de meeste reacties krijgt op een topic. En dat zal daar zijn en niet hier.

Vroeger was er een druk bezocht forum genaamd Yunomi. Toen Yunomi er mee stopte zijn er veel leden over gegaan naar Viva. Zo ben ik daar ook terecht gekomen.

TriflingButterfly90

TriflingButterfly90

17-07-2021 om 09:12

ik blijf ook hier. Ik ben een van de mensen die het niet veilig en prettig vond op viva en hier wel. 

PinkFlower schreef op 17-07-2021 om 09:10:

[..]

Een kliekje is het al op Viva. Jaren meegeschreven en toen kwam je er als nieuwe gebruiker ook rustig tussen. Ik lees nog graag mee en het is er gezellig maar niet voor nieuwe gebruikers. Die krijgen al snel de stempel "ja ja nieuwe gebruiker, geloof er niks van" trol enz enz. Het gevoel dat je je erg moet bewijzen en je komt er niet echt tussen. Beetje een dorp waar iedereen elkaar kent en de nieuwe huiseigenaar met een erg scheef oog aangekeken wordt en het oog werd naar mijn gevoel op Viva steeds schever.

Hier is het nog lekker fris. Iedereen een kans.

Ik heb dat nooit echt zo ervaren omdat het zo groot is. En topics waar al kliekjes in zaten heb ik nooit geopend. Zoals napraat bijv. had echt geen idee haha.

Maar ik snap wel dat het een drempel is voor sommige en dat zij hier wel meeschrijven is alleen maar super!

[..]

Een kliekje is het al op Viva. Jaren meegeschreven en toen kwam je er als nieuwe gebruiker ook rustig tussen. Ik lees nog graag mee en het is er gezellig maar niet voor nieuwe gebruikers. Die krijgen al snel de stempel "ja ja nieuwe gebruiker, geloof er niks van" trol enz enz. Het gevoel dat je je erg moet bewijzen en je komt er niet echt tussen. Beetje een dorp waar iedereen elkaar kent en de nieuwe huiseigenaar met een erg scheef oog aangekeken wordt en het oog werd naar mijn gevoel op Viva steeds schever.

Dat zal moeten worden aangepakt ja. Ik denk dat de wil er nu is, en de bereidheid om te investeren in goeie moderators en een CM. Nu maar hopen dat ze de goede keuzes gaan maken. De beste optie zou zijn om Sanne terug te halen als adviseur, de CM die VF groot heeft gemaakt en de enige die echt begreep hoe het werkt. Die heeft inmiddels een topcarriere. Maar ook een eigen adviesbureau voor juist dit soort projecten, dus... 

Weedbee schreef op 16-07-2021 om 23:11:

[..]

Ik denk dat er nu ook een tweedeling komt. Viel het niemand op hoeveel meelezers van VF zich hier de eerste dagen aangemeld hebben met de uitleg dat ze (soms al jaren) meelazen, maar nú pas de 'moed' hadden om mee te gaan schrijven? Ook al zou uiteindelijk maar de helft of een kwart dat doen .. dan nóg is dat best een redelijk aantal. Ik ben maar een ouwe taart, maar trek daar dan de conclusie uit dat mensen zich geintimideerd voelden. Ik had zelf ook niet de behoefte om bij VF mee te doen. Ben niet zo adrem en bij veel topics had ik uiteraard een mening, maar werd dat al door tig anderen gepost en nog meer plasjes over hetzelfde hoeft dan niet. Ben benieuwd hoe dit nu verder gaat. Mss nog meer reclame bij VF .. of betalen? Kan me nl. niét voorstellen dat er zomaar ineens een doorstart komt, zonder dat daar financiële voorwaarden aan verbonden zijn. We gaan het zien.

Jaren geleden probeerde ik me op viva aan te melden, maar op de ene of andere manier lukte me dat niet. Ik bleef meelezer omdat je als nieuweling vaak afgebrand word. Ongeacht je onderwerp of antwoord. 

[..]

Zo heb ik in het begin ervaren, maar inmiddels niet. Ik ken ze al 6 jaar en ik heb lief en leed met ze gedeeld en ook steun gehad. Af en toe knalt het, maar dat neem ik niet ten harte. Ik kan er doorheen prikken. 

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

17-07-2021 om 09:24

Wat fijn om jullie berichten te lezen na het nieuws dat het Viva forum toch blijft bestaan. Ook dat dat voor velen geen reden is om Viafora te verlaten, heerlijk deze positiviteit. Dat wilde ik even kwijt! 

Denk dat ik ook hier blijf. Wel lekker een frisse start!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-07-2021 om 09:28

U2fan schreef op 17-07-2021 om 09:24:

Wat fijn om jullie berichten te lezen na het nieuws dat het Viva forum toch blijft bestaan. Ook dat dat voor velen geen reden is om Viafora te verlaten, heerlijk deze positiviteit. Dat wilde ik even kwijt!

Graag gedaan. Ik vind het iig fijn dat jullie zo snel reageren, echt iets doen met suggesties. 

DuchessMeghanMarkle schreef op 17-07-2021 om 09:21:

[..]

Zo heb ik in het begin ervaren, maar inmiddels niet. Ik ken ze al 6 jaar en ik heb lief en leed met ze gedeeld en ook steun gehad. Af en toe knalt het, maar dat neem ik niet ten harte. Ik kan er doorheen prikken.

Maar ik snap ook dat niet iedereen het kan.

Als ik over me heen had gehad wat sommigen bij hun eerste topic krijgen, was ik waarschijnlijk nooit blijven hangen.

Maar ik forum daar ook zoveel mogelijk om geruzie, gezeil en gerel heen, omdat ik daar serieus van slag van raak. Zoals sommige mensen van Viva tekeer kunnen gaan, dat komt bij mij net zo heftig binnen als dat ik zoiets op straat zie gebeuren. Dan schiet mijn stresslevel compleet door het plafond, wat me compleet uitput.

Ben nogal gevoelig voor emoties. Ook die van anderen. Ook als het geschreven is. Die rel hier donderdag, alleen dat lezen vond ik al heel heftig en heb daarna echt slecht geslapen.

Doe mij dus maar lekker Kumbaya en wat gezapig. Ik denk dat Via daarmee ook een mooi gat vult tussen Viva en ouders. OO is ook voor mij wel erg tam en braaf en Viva is de behoorlijk wildere oudere zus. Via is het zusje dat het af en toe leuk vind buiten de lijntjes te kleuren, maar dat het toch ook vooral gezellig wil hebben.

Jarenlang meegelezen op Viva forum. 
Nu ben ik hier en ga meeschrijven. 

KillerQueen schreef op 17-07-2021 om 09:19:

[..]

Jaren geleden probeerde ik me op viva aan te melden, maar op de ene of andere manier lukte me dat niet. Ik bleef meelezer omdat je als nieuweling vaak afgebrand word. Ongeacht je onderwerp of antwoord.

Niet alleen als nieuweling hoor. Je moet ermee leren, en willen, omgaan. Maar VF is wel de enige plek waar je altijd snel en deskundig advies krijgt op welke vraag dan ook. Behalve dan als je man vreemd gaat. Of alleen maar naar een ander durft te kijken. Dan is er volgens viva maar 1 optie : trap hem eruit. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.