Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

01-08-2021 om 10:48

Discuzeur en loltopic


SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

02-03-2023 om 04:39

Even mn hart luchten want ik kan niet meer slapen vd stress; het gaat sinds zondag niet goed met 1 van mijn katten. Ze is niet meer de jongste (14), heeft al jaren slechte nieren. Dat ging lange tijd goed (zat op nierdieet) maar ineens niet meer. We hebben het even aangekeken maar ik ga straks toch mijn dierenarts bellen.... Misschien is het op te lossen maar ik denk dat het afgelopen is.. En dat is van de ene kant ook goed, we hebben mooie jaren gehad, ik had haar vanaf 6 weken en dit hoort bij huisdieren maar vd andere kant is het ook gewoon zwaar ruk...  , rotbeesten ook.. 

Ik ga nog maar even wat proberen te slapen...

Ach MariaC, je doet zo je best voor je dieren en je hecht er zo aan, maar daar houdt het leven geen rekening mee. Helaas krijgt je geen extra levenstijd voor je dieren omdat je er goed voor zorgt... Sterkte...

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

02-03-2023 om 08:20

Auwereel schreef op 02-03-2023 om 07:43:

Ach MariaC, je doet zo je best voor je dieren en je hecht er zo aan, maar daar houdt het leven geen rekening mee. Helaas krijgt je geen extra levenstijd voor je dieren omdat je er goed voor zorgt... Sterkte...

Dank je Auwereel! Helaas klopt het wat je zegt. Echter als dit niet meer op te lossen is en ik afscheid van haar moet nemen dan is het goed, ik ben er momenteel vrij rustig onder. Ik heb 13,5 heerlijke jaren met haar gehad en inderdaad, zo gaan die dingen en dit hoort helaas ook bij het hebben van huisdieren.

Frappant eigenlijk, ik heb mijn hele leven katten e.a. dieren, ik heb dit veel vaker meegemaakt maar het went gewoon nooit. En eigenlijk is dat ook mooi want het is een vorm van liefde.

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

02-03-2023 om 10:05

DA gebeld, ik kon haar gelukkig gelijk brengen. (Ik woon vlakbij)
Ze zijn haar aan het onderzoeken en bellen me zodra ze meer weten, ik denk op een of andere manier niet dat ze nog veel voor haar kunnen doen. (En te veel toeters en bellen alleen zodat ik geen afscheid hoef te nemen van haar dat vind ik tegenover haar niet fair...)

MariaC schreef op 02-03-2023 om 10:05:

DA gebeld, ik kon haar gelukkig gelijk brengen. (Ik woon vlakbij)
Ze zijn haar aan het onderzoeken en bellen me zodra ze meer weten, ik denk op een of andere manier niet dat ze nog veel voor haar kunnen doen. (En te veel toeters en bellen alleen zodat ik geen afscheid hoef te nemen van haar dat vind ik tegenover haar niet fair...)

We hadden helaas dezelfde situatie. Ook nierproblemen en ze was zo ziek, heel plotseling voor mijn gevoel. Bleek toen dat ze al helemaal uitgedroogd was   we hebben haar helaas moeten laten gaan. Voor het beestje was het beter maar man, wat een verdriet. Ze was ook pas 8 jaar. Heel veel sterkte voor jou je doet uiteindelijk wat het beste is voor het arme dier, hoe verdrietig ook.   

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

02-03-2023 om 11:03

Regendrup. schreef op 02-03-2023 om 10:07:

[..]

We hadden helaas dezelfde situatie. Ook nierproblemen en ze was zo ziek, heel plotseling voor mijn gevoel. Bleek toen dat ze al helemaal uitgedroogd was we hebben haar helaas moeten laten gaan. Voor het beestje was het beter maar man, wat een verdriet. Ze was ook pas 8 jaar. Heel veel sterkte voor jou je doet uiteindelijk wat het beste is voor het arme dier, hoe verdrietig ook.

Dierenarts belde net, ze is erg ziek en ook erg uitgedroogd. Er is optie tot behandelen maar ik weet niet of ik dat fair vind voor haar...

Dank je!

Dat is echt een lastige vraag, voor wie doe je een behandeling, voor het dier of voor jezelf. Er zijn cavia-eigenaren die half Nederland afreizen om maar een goede dierenarts met kennis van cavia's hebben en het anderen kwalijk nemen niet hetzelfde te doen. En maar tobben met die beestjes. Wij mensen kunnen nog redeneren, ik moet door deze behandeling heen, maar dieren kunnen dat niet. En voor elke cavia die erdoor heen wordt gesleept en nog een paar jaar gelukkig leeft staan er ook heel veel die dan toch nog komen te overlijden, na een lijdensweg. Dus tot hoever je moet gaan? Katten kunnen net wat meer hebben dan cavia's, maar ook daar is een max. aan wat je kan doen.

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

02-03-2023 om 12:55

Auwereel schreef op 02-03-2023 om 12:43:

Dat is echt een lastige vraag, voor wie doe je een behandeling, voor het dier of voor jezelf. Er zijn cavia-eigenaren die half Nederland afreizen om maar een goede dierenarts met kennis van cavia's hebben en het anderen kwalijk nemen niet hetzelfde te doen. En maar tobben met die beestjes. Wij mensen kunnen nog redeneren, ik moet door deze behandeling heen, maar dieren kunnen dat niet. En voor elke cavia die erdoor heen wordt gesleept en nog een paar jaar gelukkig leeft staan er ook heel veel die dan toch nog komen te overlijden, na een lijdensweg. Dus tot hoever je moet gaan? Katten kunnen net wat meer hebben dan cavia's, maar ook daar is een max. aan wat je kan doen.

Inderdaad. Ik heb inmiddels vanmorgen al besloten dat ze vandaag doorgaan met behandelen en vanmiddag contact met mij opnemen hoe het gaat met haar. Als er geen verbetering optreedt dan vind ik het voor het diertje niet fair om heel lang door te gaan met behandelen. (Waarvan de kans niet groot is dat het veel kans van slagen heeft)
Ik wil vooral niet dat ze lijdt en dat doet ze wel ben ik bang, ze is heel erg ziek. 
Ik ben inmiddels wel weer rustig hoor maar ik heb weinig hoop dat ze nog terugkomt hier thuis. Mijn andere kat is ook in de war erdoor merk ik...

MariaC en ook voor je katten, de zieke en degene die door het weg zijn van medekat van slag is:

Sterkte!

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

02-03-2023 om 18:39

Het is helaas slecht afgelopen,  ze was er zeer slecht aan toe en  ze is vanmiddag uit haar lijden. Broer ging spontaan mee, heel fijn. We hebben haar samen op een heel mooi plekje begraven. Het was een kutdag maar ik heb er vrede mee. Ik heb 14 hele mooie jaren met haar gehad... 

ach, wat zal dat een gemis geven...

MariaC schreef op 02-03-2023 om 18:39:

Het is helaas slecht afgelopen, ze was er zeer slecht aan toe en ze is vanmiddag uit haar lijden. Broer ging spontaan mee, heel fijn. We hebben haar samen op een heel mooi plekje begraven. Het was een kutdag maar ik heb er vrede mee. Ik heb 14 hele mooie jaren met haar gehad...

Heel veel sterkte 

SerpentineHawk22

SerpentineHawk22

02-03-2023 om 20:31

Auwereel: enorm maar het is het beste zo, voor het diertje..
Thnx Regendrup!

MariaC. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.