Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

01-08-2021 om 10:48

Discuzeur en loltopic


AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

23-11-2022 om 09:17

Nog niet  begonnen... Heb nog wat schoppen nodig geloof ik. (Koffie heb ik al...)

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

23-11-2022 om 10:51

Phoebe1982 schreef op 23-11-2022 om 09:17:

Nog niet begonnen... Heb nog wat schoppen nodig geloof ik. (Koffie heb ik al...)

Klaar voor vandaag, ik ga Property Brothers kijken 

Ik ben ook weer thuis, ff flink doorgetrapt met die wind.
Dadelijk vast even koken en dan koffie en naar mijn weegafspraak voor ik ga werken.

Zo wat waait het hard zeg, mijn autootje had het moeilijk op de snelweg.

Ik ben weer thuis, beddengoed zit in de wasmachine. Straks wil ik nog gaan wandelen want ze geven slecht weer op, en ik heb de afgelopen dagen niet zoveel gewandeld dus wil dat wel weer op gaan pakken. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

23-11-2022 om 12:37

Ik heb lekker geyogaad net. Met een flow dus dat zal wel weer spierpijn worden de komende dagen...

Phoebe1982 schreef op 23-11-2022 om 12:37:

Ik heb lekker geyogaad net. Met een flow dus dat zal wel weer spierpijn worden de komende dagen...

Dank voor de opmerking, ik ben beginnend in yoga en heb nu weer een les voor vanavond geboekt.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

23-11-2022 om 18:53

Auwereel schreef op 23-11-2022 om 15:26:

[..]

Dank voor de opmerking, ik ben beginnend in yoga en heb nu weer een les voor vanavond geboekt.

Geniet ervan! Ik yoga al een aantal jaren, ik ben er dol op... Laatste tijd iets minder maar ik pak het weer wat meer op. (Ik ben er aardig soepel door geworden en dat wil ik graag zo houden en mijn rug is er ook blij mee)

Welke vorm van yoga doen jullie? Ik heb weleens hatha-yoga gedaan. wil ik ook weer op gaan pakken.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

23-11-2022 om 20:54

Broodjebrie schreef op 23-11-2022 om 19:24:

Welke vorm van yoga doen jullie? Ik heb weleens hatha-yoga gedaan. wil ik ook weer op gaan pakken.

Meestal Hatha en anders yin yang, slow flow, en restorative als ik pijn heb. Hatha is eigenlijk het meest algemeen, alle andere vormen zijn afgeleid van hatha yoga. Ik doe het trouwens sinds Corona online. In een studio spiegel ik me te veel aan anderen en dat is nou juist niet de bedoeling van yoga. (Bovendien heb ik inmiddels genoeg ervaring met de houdingen)

Hoewel mijn yogaschool de term niet gebruikt, denk ik dat het om Vinyasa Yoga gaat. Er wordt veel nadruk gelegd op ademhaling nij de ademhaling, de flow.
https://www.superyoga.nl/alles-over-yoga/soorten-yoga/vinyasa-yoga/

Ik ben een volkomen beginneling, ik heb nu zo'n 7 lessen gehad.

Het schijnt trouwens dat ingewikkelde dingen om te doen moeilijker zijn als andere mensen in de buurt zijn. Ze hoeven niet eens te kijken, daar heb ik eens een wetenschapspodcast over gehoord. En dat klopt voor mij, bepaalde soorten van evenwichtsoefeningen die ik thuis doe, lukken mij niet in de yogazaal, dan val ik om.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

23-11-2022 om 22:38

Auwereel schreef op 23-11-2022 om 21:16:

Hoewel mijn yogaschool de term niet gebruikt, denk ik dat het om Vinyasa Yoga gaat. Er wordt veel nadruk gelegd op ademhaling nij de ademhaling, de flow.
https://www.superyoga.nl/alles-over-yoga/soorten-yoga/vinyasa-yoga/

Ik ben een volkomen beginneling, ik heb nu zo'n 7 lessen gehad.

Het schijnt trouwens dat ingewikkelde dingen om te doen moeilijker zijn als andere mensen in de buurt zijn. Ze hoeven niet eens te kijken, daar heb ik eens een wetenschapspodcast over gehoord. En dat klopt voor mij, bepaalde soorten van evenwichtsoefeningen die ik thuis doe, lukken mij niet in de yogazaal, dan val ik om.

Auwereel idd dat is vinyasa, een vorm die ik niet aanraad als je begint met yoga. (Deed ik in het begin een paar keer toen ik de asanas nog niet goed kende maar dat kon ik nog niet goed volgen…)

Oww dat zal best, nogmaals ik yoga liever alleen thuis, alhoewel het voordeel wel is van een studio dat de docent je kan corrigeren. Verder yoga is geen prestatiesport, als een houding echt pijn doet of niet lukt ga je een stap terug. (Wordt ook aangegeven in lessen, ook online)


Het is gelukkig geen prestatiesport, maar ik zag de docente de beweging voordoen, ik denk, ha, die ken ik, ook al eens in een privé-les gedaan en thuis geoefend, maar in de groepsles viel ik mooi bijna om!   Toen maar een stapje terug gedaan.

De yogales was niet heel ingewikkeld om te volgen, de docente hield er rekening mee dat ik nog niet alles weet, dus deed het langzaam voor. Ik heb ook eens een ontspanningles gevolgd, maar die vond ik saaaaaaaai, dus heb ik nu voor deze gekozen en ik kon meestal aardig mee komen. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

24-11-2022 om 06:19

Phoebe1982 schreef op 23-11-2022 om 20:54:

[..]

Meestal Hatha en anders yin yang, slow flow, en restorative als ik pijn heb. Hatha is eigenlijk het meest algemeen, alle andere vormen zijn afgeleid van hatha yoga. Ik doe het trouwens sinds Corona online. In een studio spiegel ik me te veel aan anderen en dat is nou juist niet de bedoeling van yoga. (Bovendien heb ik inmiddels genoeg ervaring met de houdingen)

Heb je eigenlijk een goede tip waar je dit online kan doen? 
Denk er al jaren aan om ermee te beginnen maar zo'n fysieke verplaatsing naar een training ligt lastig. 

Vandaag wat bezorgt. Hond heeft gisteren niet gegeten en was wat platjes, nu heeft ze deze ochtend al twee keer gebraakt. Uiteraard moet ze net vandaag onder het mes (sterilisatie), even horen wat de dierenarts ervan zegt straks. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

24-11-2022 om 07:27

Valdemar schreef op 24-11-2022 om 06:19:

[..]

Heb je eigenlijk een goede tip waar je dit online kan doen?
Denk er al jaren aan om ermee te beginnen maar zo'n fysieke verplaatsing naar een training ligt lastig.

Vandaag wat bezorgt. Hond heeft gisteren niet gegeten en was wat platjes, nu heeft ze deze ochtend al twee keer gebraakt. Uiteraard moet ze net vandaag onder het mes (sterilisatie), even horen wat de dierenarts ervan zegt straks.

Ja, op youtube is gratis yoga met Adrienne, Engels maar erg geschikt voor beginners. Niet gratis maar ook niet duur: yogaonline.nl, tulaonline heb ik net zelf ontdekt en bij yogapoint.nl is ook online maar dat is wel wat duurder. (Heb ik zelf paar jaar gezeten, eerst live en sinds corona online)

Haha ik steek dit topic geloof ik aan met mijn enthousiasme  , grappig, Namasté

BrightEchidna89

BrightEchidna89

24-11-2022 om 11:42

Bedankt. Heb al even op de site van Adriene gekeken en ze legt het duidelijk uit. 
Dacht dit in het verleden met mijn partner te doen, daar zij er al enige kennis over had, maar zij heeft dit volledig laten verwateren; misschien dat we het nu met twee oppikken. 
Veel steun trouwens voor je vriend, zo'n gastroscopie is allesbehalve fijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.