Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

01-08-2021 om 10:48

Discuzeur en loltopic


BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-07-2022 om 22:39

Even een domme vraag die hier misschien niet thuishoort, maar ik weet niet direct waar hem anders te stellen. 
Stiefzoon heeft sinds vorig jaar een vriend waarmee hij goed opschiet. Het ventje is acht, ouders gescheiden en ze leven in co-ouderschap. Momenteel is het ventje bij zijn vader. De moeder is een vriendin van ons waarmee we regelmatig iets ondernemen, de vader hebben we éénmaal gezien. 

Gisterenavond kreeg ik om kwart voor elf online nog een uitnodiging van het mannetje om een spel te spelen, heb ik aangenomen en we hebben nog gespeeld tot half twaalf. Toen ben ik gestopt, weet niet zeker of hij ook gestopt is toen. Is dit iets wat ik aan de moeder zou moeten laten weten of zou dit gewoon voor frustraties zorgen daar zij geen zeggenschap heeft als hij bij de vader is?
(Alvorens dit gevraagd wordt: als stiefzoon hier is, speel ik regelmatig samen met de ventjes een spel, dus de jongen kent mij wel en weet dat ik zelf ook game.)

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

02-07-2022 om 23:18

Ik vind dat helemaal geen domme vraag, geen idee of het ontopic is maar ik als Topic-hoofd  vind van wel. Ik weet alleen niet wat wijsheid is.... Ik denk dat het niet perse hoeft maar je kunt het altijd gewoon zeggen.... kan geen kwaad lijkt mij.
Ik vind het eerlijk gezegd wel zorgvuldig dat je hier over na denkt 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

02-07-2022 om 23:29

Phoebe1982 schreef op 02-07-2022 om 23:18:

Ik vind dat helemaal geen domme vraag, geen idee of het ontopic is maar ik als Topic-hoofd vind van wel. Ik weet alleen niet wat wijsheid is.... Ik denk dat het niet perse hoeft maar je kunt het altijd gewoon zeggen.... kan geen kwaad lijkt mij.
Ik vind het eerlijk gezegd wel zorgvuldig dat je hier over na denkt

Tja, ik zal hier waarschijnlijk wel lomp overkomen omdat ik hier weinig remmingen heb, maar in het echte leven weet ik dat mijn sociale vaardigheden ondermaats zijn en probeer ik steeds advies in te winnen bij twijfelgevallen als deze. 
Mijn partner meent dat het zinloos is om dit te zeggen, omdat het onze vriendin extra zorgen bezorgt zonder dat ze de macht heeft om er iets aan te veranderen; zelf zou ik zo eerlijk mogelijk willen zijn. Lastig. 

Valdemar schreef op 02-07-2022 om 23:29:

[..]

Tja, ik zal hier waarschijnlijk wel lomp overkomen omdat ik hier weinig remmingen heb, maar in het echte leven weet ik dat mijn sociale vaardigheden ondermaats zijn en probeer ik steeds advies in te winnen bij twijfelgevallen als deze.
Mijn partner meent dat het zinloos is om dit te zeggen, omdat het onze vriendin extra zorgen bezorgt zonder dat ze de macht heeft om er iets aan te veranderen; zelf zou ik zo eerlijk mogelijk willen zijn. Lastig.

Ik zou er zelf op terugkomen bij de jongen, dat hij eigenlijk niet zo laat hoort te gamen. Als je later groot (lang) wilt worden, moet je goed slapen, en zo 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

03-07-2022 om 07:49

Valdemar schreef op 02-07-2022 om 23:29:

[..]

Tja, ik zal hier waarschijnlijk wel lomp overkomen omdat ik hier weinig remmingen heb, maar in het echte leven weet ik dat mijn sociale vaardigheden ondermaats zijn en probeer ik steeds advies in te winnen bij twijfelgevallen als deze.
Mijn partner meent dat het zinloos is om dit te zeggen, omdat het onze vriendin extra zorgen bezorgt zonder dat ze de macht heeft om er iets aan te veranderen; zelf zou ik zo eerlijk mogelijk willen zijn. Lastig.

Ik vind dat je helemaal niet lomp overkomt....Ik ben ook altijd eerlijk, ik zou het er wel even over hebben...Het is niet van levensbelang maar wat is er mis mee om het wel even te melden...

Zeker wel zeggen. Kinderen horen niet zo laat ( zo jong) nog online te zijn.

overigens zou ik niet zo laat met zo'n jong kind spelen, zelfs niet in het weekeinde.
Gewoon zeggen: ik ga naar bed, dat kun jij beter ook doen.

Hij zal vast wel zo laat op mogen blijven omdat het weekend is.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

03-07-2022 om 19:59

Bedankt voor de reacties.
Het lastige was dat zijn voice-chat niet werkt (hij kan mij wel horen, maar ik hem niet, ga dit proberen op te lossen de volgende keer dat hij hier is), dus ik kon ook niet met hem praten.
Overigens denk ik wel dat het probleem bij de vader ligt, want toen het mannetje enkele maanden geleden hier kwam logeren lag hij zonder problemen om negen uur in bed.

@Watertoren:
Dat ze wat langer opblijven in de vakantie kan ik begrijpen (was zelf ook een nachtraaf op die leeftijd), maar inmiddels voed ik een tweede stiefzoon op en weet ik wel dat het niet zo goed is voor die kinderen. Zeker met de diagnose ass/adhd, zou het ventje meer baat hebben aan een vaste structuur. Er speelt wel wat meer bij de vader en het is wat lastig als buitenstaander om het allemaal te moeten aanzien. 

Wat vinden jullie trouwens van de trouwjurk van Manon , de vrouw van Guus Meeuwis ?
Ik vind het wel gedurfd , maar of ik hem mooi vind , moet ik nog even over nadenken ...

https://www.metronieuws.nl/entertainment/2022/07/guus-meeuwis-trouwt-manon-meijers-jurk/

wild-flower schreef op 04-07-2022 om 17:25:

Wat vinden jullie trouwens van de trouwjurk van Manon , de vrouw van Guus Meeuwis ?
Ik vind het wel gedurfd , maar of ik hem mooi vind , moet ik nog even over nadenken ...

https://www.metronieuws.nl/entertainment/2022/07/guus-meeuwis-trouwt-manon-meijers-jurk/

Ik vind het echt heel lelijk.

wild-flower schreef op 04-07-2022 om 17:25:

Wat vinden jullie trouwens van de trouwjurk van Manon , de vrouw van Guus Meeuwis ?
Ik vind het wel gedurfd , maar of ik hem mooi vind , moet ik nog even over nadenken ...

https://www.metronieuws.nl/entertainment/2022/07/guus-meeuwis-trouwt-manon-meijers-jurk/

nee, niet mooi. 

wild-flower schreef op 04-07-2022 om 17:25:

Wat vinden jullie trouwens van de trouwjurk van Manon , de vrouw van Guus Meeuwis ?
Ik vind het wel gedurfd , maar of ik hem mooi vind , moet ik nog even over nadenken ...

https://www.metronieuws.nl/entertainment/2022/07/guus-meeuwis-trouwt-manon-meijers-jurk/

Ik vind hem wel mooi, maar het voelt niet als een trouwjurk en detoneert nogal met het wel erg ouderwetse pak van Guus. Het contrast is te groot. 

Ik vind het een hoog badpak-gehalte hebben. Het kan me niet bekoren.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

04-07-2022 om 18:03

watertoren schreef op 04-07-2022 om 17:34:

[..]

Ik vind het echt heel lelijk.

Ik ook... (Nu vind ik niet veel trouwjurken erg mooi maar deze vind ik echt niet mooi)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.