Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

01-08-2021 om 10:48

Discuzeur en loltopic


Vanmiddag staat er veel werk op mijn programma, maar ik ga eerst even wandelen. Het is maar goed dat ik zondag een heel eind had gelopen, gisteren ben ik met die storm de deur niet uit geweest. Het wordt inmiddels wat lichter hier, wie weet komt de zon nog door! ⛅

Auwereel schreef op 01-02-2022 om 13:02:

Sterkte VivaLaVida, dat is al best lang, een week. Heb je de huisarts al gesproken?

Dank je. Ben ik gisteren geweest. Andere pijnstillers gekregen naast de paracetamol. Als het morgen niet minder is, ga ik weer bellen. 

Alice, poweryoga? Klinkt niet alleen maar als ontspanning. 

Ha, de zon kwam inderdaad even door bij mijn wandeling!

Serieus? Wat een verschil met hier dan.
Ik hou van wandelen, voel me er altijd goed door. Maar helemaal met de zon erbij.

Ik ben er ook nog maar was druk met werk ook. Heb nu even pauze thuis, moet straks weer terug.

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

01-02-2022 om 16:35

VivaLaVida schreef op 01-02-2022 om 14:37:

[..]

Dank je. Ben ik gisteren geweest. Andere pijnstillers gekregen naast de paracetamol. Als het morgen niet minder is, ga ik weer bellen.

Alice, poweryoga? Klinkt niet alleen maar als ontspanning.

Maar yoga is ook niet alleen maar ontspanning, (Niet alleen poweryoga, ook de meest standaardvorm Hathayoga) daar werk je wel naar toe en tijdens de houdingen probeer je de spieren die je niet nodig hebt te ontspannen maar het is topsport....

Zon? Waar? Het waait nog steeds best wel...

Ik wilde die Venco drop choco al heel erg lang proberen, was net ff boodschappen doen en toen heb ik het meegenomen. En kort daarna weer weggemikt  . Ok het is niet zo smerig als ik dacht maar ik vind het niet echt een succes geloof ik... (Nutteloze mededeling: normaal doe ik maandag boodschappen maar wilde binnenblijven ivm tante Corry en toen het wel ging met het weer was het al 16u geweest en had ik geen zin meer )

AliceM1982 schreef op 01-02-2022 om 16:35:

[..]

Maar yoga is ook niet alleen maar ontspanning, (Niet alleen poweryoga, ook de meest standaardvorm Hathayoga) daar werk je wel naar toe en tijdens de houdingen probeer je de spieren die je niet nodig hebt te ontspannen maar het is topsport....

Zon? Waar? Het waait nog steeds best wel...

Ik wilde die Venco drop choco al heel erg lang proberen, was net ff boodschappen doen en toen heb ik het meegenomen. En kort daarna weer weggemikt . Ok het is niet zo smerig als ik dacht maar ik vind het niet echt een succes geloof ik... (Nutteloze mededeling: normaal doe ik maandag boodschappen maar wilde binnenblijven ivm tante Corry en toen het wel ging met het weer was het al 16u geweest en had ik geen zin meer )

Oh, die ronde balletjes in een plastic potje bedoel je? Die lagen laatst bij de Kruidvat in de aanbieding. Heb ze geprobeerd en vond ze juist wel lekker (iets te lekker, ging er snel doorheen ). Laatst had ik chocoladeflikjes met muisjes erop (die blauw/witte bolletjes), ook heerlijk!

Voor de rest; dag iedereen! Even zwaaien naar jullie.

Drop, wat heb ik daar een zin in. Maar beter van niet, de weegschaal gaat weer de verkeerde kant op. Ik was weer aan het bijhouden van wat ik eet en dat helpt heel goed tegen teveel eten. En na een paar weken was er 1.5 kilo af. En opeens, zonder mijn eetpatroon te veranderen, zit opeens die 1.5 kg er van de ene dag op de andere er weer bij. Eerst dacht ik nog, gewicht varieert nou eenmaal van de ene dag op de andere, je moet een "lopend gemiddelde" hebben, maar helaas. De 1.5 kg erbij is er elke dag bij.
En gelijk ben ik niet gemotiveerd meer om op mijn eten te letten...

Chocodrop is iets IJslands. Ik was niet laaiend enthousiast. Nog genoeg zoetigheid dat ik wel lust... 
Paaseitjes zijn relatief vroeg dit jaar, gelukkig geen weegschaal in huis om van te kunnen schrikken...

Heb Shetland en ..Mayflower.. gebinged afgelopen weekend. Vooralsnog wil ik nog wat weekjes wachten totdat ik Flikken Maastricht kan bingen. Tijd zal het leren of ik genoeg geduld blijf hebben..🤔😁

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

08-02-2022 om 07:04

Aberlady schreef op 07-02-2022 om 16:37:

[..]

Oh, die ronde balletjes in een plastic potje bedoel je? Die lagen laatst bij de Kruidvat in de aanbieding. Heb ze geprobeerd en vond ze juist wel lekker (iets te lekker, ging er snel doorheen ). Laatst had ik chocoladeflikjes met muisjes erop (die blauw/witte bolletjes), ook heerlijk!

Voor de rest; dag iedereen! Even zwaaien naar jullie.

Ja die! Nou ik vond ze niet zo vies als ik dacht maar lekker, nee niet echt.

Goedemorgen deze morgen! 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

08-02-2022 om 07:10

Auwereel schreef op 07-02-2022 om 17:31:

Drop, wat heb ik daar een zin in. Maar beter van niet, de weegschaal gaat weer de verkeerde kant op. Ik was weer aan het bijhouden van wat ik eet en dat helpt heel goed tegen teveel eten. En na een paar weken was er 1.5 kilo af. En opeens, zonder mijn eetpatroon te veranderen, zit opeens die 1.5 kg er van de ene dag op de andere er weer bij. Eerst dacht ik nog, gewicht varieert nou eenmaal van de ene dag op de andere, je moet een "lopend gemiddelde" hebben, maar helaas. De 1.5 kg erbij is er elke dag bij.
En gelijk ben ik niet gemotiveerd meer om op mijn eten te letten...

Maar dit is ook zo.
Twee adviezen: weegschaal de deur uit smijten (zeker iedere dag weten is niet handig, 1 x per week is echt genoeg)  en ga jezelf niks verbieden of strenge dieten volgen maar leer maar houden. Van 1 koekje of dropje vergaat de wereld echt niet, van 2 ook niet. (Maar van het hele pak wel   )
Trouwens van te veel gezonde dingen eten word je ook dik dus nogmaals de crux is maat houden. Heel saai maar het werkt wel.

Ik ben met bovenstaande tips van mn dietiste van jaren geleden al jaren op gewicht. (Al heb ik ook wel eens een kleine uitschieter gehad van een paar kilo maar ben niet meer op mn oude gewicht van voor de dietiste gekomen  )

Voor meer tips PB me gerust.

Toen ik 16 jaar was, woog ik meer dan 15 kilo zwaarder dan nu, dus ik doe wel iets goed... Maar ik moet het wel in de gaten blijven houden om overgewicht te voorkomen. Ik hou een lopend gemiddelde bij, dus van een verschil per dag schrik ik niet. Maar als-ie er naar een week nog steeds zit terwijl-ie er al twee weken af was, baal ik wel.

Vanmorgen zag ik een mevrouw met lichtblauw haar fietsen, de kleur van een melkblauwe lucht. Ik hoop dat ik me vergiste en dat het een muts was.

Gisteren vertelde ik aan mijn zoon over mijn vakantie met 3 vriendinnen naar Spanje. We bladerden in een fotoalbum en zei 'kijk met deze auto gingen we'. Toen had hij echt een heleboel vragen, hoe heb je die vakantie dan uitgezocht en geboekt zonder internet? (we hadden een appartement gehuurd van iemand die bij ons in de stad woont, in de krant stond een advertentie en toen zijn we bij die mensen thuis foto's van het appartement gaan kijken en hebben we het geboekt) En oh, hoe betaalden jullie dan? Niet met internet bankieren natuurlijk want dat was er nog niet. Dus nee, ik geloof dat we geld hebben overgemaakt, of misschien contant hebben gegeven (dat weet ik zelf ook niet meer) en daarna natuurlijk de vraag hoe we dan dat adres hebben gevonden in Spanje? Mijn vriendinnen en ik stegen in zijn achting dat we dát hadden gedaan toen we 20 jaar waren, alsof we een soort wereldreis hadden gemaakt En dat we daar 3 hele weken bleven en dan 1 of 2x belden met onze ouders in een telefooncelletje op de hoek van de straat. (dat mijn ouders dat aandurfden trouwens, zelf ben ik daarin ook helemaal verwend met altijd contact kunnen leggen via mobiele telefonie)

Auwereel schreef op 08-02-2022 om 08:41:

Vanmorgen zag ik een mevrouw met lichtblauw haar fietsen, de kleur van een melkblauwe lucht. Ik hoop dat ik me vergiste en dat het een muts was.

Of het was  een fan van mrs Slowcombe uit Are you being served

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.