Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃


Rachel. schreef op 19-10-2021 om 14:53:

[..]

Ik deed wel eens het doorzichtige plastic wat om de bloemen heen zit ( als je ze mooi laat in pakken niet die kleintjes met prijssticker)een beetje opfrommelen en dan in de vaas zodat je die stelen niet zo lelijk er doorheen ziet. T klinkt heel gek maar geeft 4en mooi effect als je t goed doet. Je kan daarvoor ook gwn doorzichtig inpak papier gebruiken. Probeer maar eens, kijken wat je ervan vind, beetje ermee rommelen totdat het voor jou gevoel goed zit. Je hebt ook van dat doorzichtig papier met kleur, voor als je n beetje kleur wilt gebruiken maar ik weet niet of dat zo leuk uitkomt.

Miss denk je wel hee dat staat best leuk, of je denkt jemig Rachel dat doe ik nooit meer.đŸ€Ł

ook handig als de vaas eigenlijk een beetje te breed is voor de bloemen. Ze zakken niet opzij en blijven beter een boeket

Wat een slimme tip Rachel. Als ik mijzelf weer eens verwen met een bos bloemen ga ik hem uitproberen.

nlies schreef op 20-10-2021 om 01:08:

[..]

ook handig als de vaas eigenlijk een beetje te breed is voor de bloemen. Ze zakken niet opzij en blijven beter een boeket

Dat doe ik ook wel eens. Op een gegeven moment ging het model van een boeket van kort naar breed en het boeket dat ik vervolgens kreeg was hoog en smal, dus paste niet in mijn vaas...

Ik heb er nu ook weer 'last' van. Ik heb een mooi boeket gekregen met zonnebloemen, hertshooi en een soort oranje distels. Het water ziet er na 1 dag al uit als slootwater: troebel en grauw. Dat komt gewoon door het soort bloemen. Ziet er niet uit. Dus maar elke dag verschonen.....

Ik vind zo'n veldboeket sowieso niet heel mooi, maar dan ben ik.

Zusterclivia schreef op 20-10-2021 om 13:29:

Ik vind zo'n veldboeket sowieso niet heel mooi, maar dan ben ik.

Een gegeven paard.....

Herfstappeltaart schreef op 20-10-2021 om 13:40:

[..]

Een gegeven paard.....

Hier ook wel eens van die gedrochten ontvangen. Bonte boeketten met 10 kleuren bloemen, vreselijk. Ik zet ze altijd neer maar waar ik rozen met groen laat staan tot het echt niet meer kan gaat zo'n bont boeket vaak in zijn geheel in de container als de eerst bloemen daar aan toe zijn.

Die tip van Rachel daar zie ik wel wat in. Hoewel sommige boeketten al snel een lucht verspreiden die het onaangenaam maakt om naar te kijken. Daar helpt zo'n plastic-frummel-truc dan weer niet tegen.

Herfstappeltaart schreef op 20-10-2021 om 13:40:

[..]

Een gegeven paard.....

Die zou dat boeket gewoon opeten.

Ik krijg gelukkig maar zeeeelden een boeket, de meeste mensen weten dat ik gewoon niet zoveel met een boeket heb. Als ik er eentje krijg, waardeer ik het gebaar echt en zet ik hem wel zo mooi mogelijk neer en verzorg hem goed. Ik ben alleen zo weinig thuis/in de huiskamer, waardoor ik er niet echt van genieten (vandaar dat ik ze liever niet heb). En voor mijn idee is zo'n veldboeket nog sneller weg dan een gewoon boeket.

Maar ik houd gewoon het meeste van een bosje tulpen. Mooie kleuren en blijven lang staan.

Bakblik schreef op 20-10-2021 om 13:45:

[..]

Hier ook wel eens van die gedrochten ontvangen. Bonte boeketten met 10 kleuren bloemen, vreselijk. Ik zet ze altijd neer maar waar ik rozen met groen laat staan tot het echt niet meer kan gaat zo'n bont boeket vaak in zijn geheel in de container als de eerst bloemen daar aan toe zijn.

Die tip van Rachel daar zie ik wel wat in. Hoewel sommige boeketten al snel een lucht verspreiden die het onaangenaam maakt om naar te kijken. Daar helpt zo'n plastic-frummel-truc dan weer niet tegen.

Geestig hoe persoonlijk dat is. Veldboeketten vind ik echt mooi. Rozen afschuwelijk. Die geef ik het liefst aan m’n schoonmoeder ofzo. Die vind ze wel mooi. 

Ik vind een boeket in één kleur eigenlijk het mooiste, maar géén rood en géén roze. En liever geen gebera's, die gaan zo snel hangen en als er z'n metalen spalkje aan zit, dan gaat die altijd roesten...

Het liefst tulpen in geel of rood, eventueel in een andere kleur of bont. Daarna fresia's en daarna trosanjers.

Mijn maak je niet blij met rozen... Maar ik waardeer het gebaar wel.

Ik hou ook juist van veldboeketten! In veel kleuren en verschillende lengtes. Een "per ongeluk" boeket. Ik hou niet van die stijve boeketten met veel groen ertussen. Ik koop vaak losse bloemen, en glazen vazen heb ik niet, dus ik hoef niet op stelen te letten 

Ik ben gek op veldboeketten!
Mijn man die zo lief is om soms bloemen voor me mee te nemen begrijpt dat niet helemaal en neemt dan hele “officiĂ«le” boeketten mee met van die grote groene bladeren langs de rand en stukjes vogelnest eromheen. En symmetrische geplaatste rozen 

Caro_ schreef op 20-10-2021 om 17:49:

Ik ben gek op veldboeketten!
Mijn man die zo lief is om soms bloemen voor me mee te nemen begrijpt dat niet helemaal en neemt dan hele “officiĂ«le” boeketten mee met van die grote groene bladeren langs de rand en stukjes vogelnest eromheen. En symmetrische geplaatste rozen

Ja die! Dat vind ik zo lelijk, helemaal in van die pasteltinten  . Meer iets voor een kerkhof. Van veldboeketten word ik vrolijk. 

nlies schreef op 20-10-2021 om 01:08:

[..]

ook handig als de vaas eigenlijk een beetje te breed is voor de bloemen. Ze zakken niet opzij en blijven beter een boeket

Dat ook inderdaad, zo had ik het nog niet bekeken. Scherp!

Magnoliatakje schreef op 20-10-2021 om 01:32:

Wat een slimme tip Rachel. Als ik mijzelf weer eens verwen met een bos bloemen ga ik hem uitproberen.

Ben benieuwd wat je er van vind😊, ik zeg eerlijk tis ook weer niet zo dat ik zoiets heb van, wauwww prachtig!!! Maar ik vind het persoonlijk wel wat beter staan dan inderdaad alleen die stelen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.