Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃


Valdemar schreef op 16-10-2021 om 20:53:

[..]

Bolletjes (@Redbulletje: help eens even, zijn dit sandwiches?) en croissants zouden bij een goede bakker helemaal niet uit de fabriek mogen komen, maar zelfgemaakt moeten zijn waardoor je het prijsverschil kunt verklaren.
Voor mij is het een heel spijtige trend dat veel bakkers door personeelsgebrek fabrieksproducten verkopen en ondertussen wel de prijs aanrekenen van een ambachtelijk product.

Bolletjes zijn kadetjes, die zachte witte broodjes. Moet zeggen dat ik dat nooit in Belgie heb gekocht omdat, als ik daar ging, ik altijd voor de verse pistolets of baguetten ging. 

Valdemar schreef op 16-10-2021 om 21:02:

[..]

Ah, opgezocht en zo noemen jullie dus sandwiches.

45 cent voor een sandwich is een normale prijs en eigenlijk is dit ook een product dat je de dag zelf consumeert. Uit elkaar vallen heb ik nog niet meegemaakt, maar eens gebakken begint het uitdrogingsproces.

Nu ga ik eerlijk zeggen dat wij voor stiefzoon altijd sandwiches kopen bij de lidl omdat deze veel langer houdbaar zijn. Hoe ze het precies doen, geen idee, maar deze beschimmelen alvorens ze uitdrogen.
Qua smaak trekken ze op niets, maar daar zit stiefzoon niet mee in.

Een sandwich dat noemen wij 2 boterhammen (sneeen brood) op elkaar met beleg er tussen. 

022-DF011-4011-4-E00-875-D-C7-F98093-C5-DA.jpg

Dit zijn sandwiches. 

19-B08-E28-9-FC8-4-A96-A2-BF-5-E070-AD14-FD8.jpg

Zoals Philippe Geubels al zei "Hoe kan het dat mensen die dezelfde taal spreken, elkaar toch niet verstaan"

Apiejapie schreef op 16-10-2021 om 09:24:

ik begrijp niet waarom dure broodjes van onze dorpsbakker na één dag al uit elkaar vallen als je ze smeert, zó droog. Kan nog beter broodjes in de supermarkt kopen. Nu paar keer gehad en ga ze daar niet meer kopen. Bij mijn vorige bakker bleven ze een dag of vier, vijf heerlijk.

Broodjes is echt niet de bedoeling om dat 4 of 5 dagen te bewaren hoor.

Granny71 schreef op 17-10-2021 om 10:23:

Zoals Philippe Geubels al zei "Hoe kan het dat mensen die dezelfde taal spreken, elkaar toch niet verstaan"

irmama schreef op 17-10-2021 om 11:21:

[..]

Broodjes is echt niet de bedoeling om dat 4 of 5 dagen te bewaren hoor.

Dat snap ik. Maar soms blijft er wat liggen en blijkt het toch goed eetbaar enkele dagen later. Maar na 1 dag al oude broodjes van een verse bakker, ik verwacht er meer van voor dat geld. 

Dat je niet in alle horecagelegenheden (pizzaria) kan reserveren!

Dat er zoveel horecazaken zijn die van dat standaard appelgebak hebben. Zorg voor iets exclusiever gebak, hoeft niet duurder te zijn. 
En spuitbusslagroom. Zit je in een goed restaurant, krijg je dergelijk spul.

Vrijevlinder schreef op 17-10-2021 om 13:27:

Dat er zoveel horecazaken zijn die van dat standaard appelgebak hebben. Zorg voor iets exclusiever gebak, hoeft niet duurder te zijn.
En spuitbusslagroom. Zit je in een goed restaurant, krijg je dergelijk spul.

Eens eens eens eens eens eens eens eens eens eens eens 

Vrijevlinder schreef op 17-10-2021 om 13:27:

Dat er zoveel horecazaken zijn die van dat standaard appelgebak hebben. Zorg voor iets exclusiever gebak, hoeft niet duurder te zijn.
En spuitbusslagroom. Zit je in een goed restaurant, krijg je dergelijk spul.

Ik had laatst in een horecazaak jus d’oranges besteld. Kreeg ik een enorm glas sap uit een pak. Zo vies, dat drink ik thuis niet eens.

MMcGonagall schreef op 17-10-2021 om 14:22:

[..]

Ik had laatst in een horecazaak jus d’oranges besteld. Kreeg ik een enorm glas sap uit een pak. Zo vies, dat drink ik thuis niet eens.

Eerlijk gezegd vind ik dingen die je in de horeca krijgt heel vaak de prijs absoluut niet waard. Ik kom er dan ook weinig.  Maar goed, je gaat daar ook heen voor de gezelligheid natuurlijk.

Herfstappeltaart schreef op 17-10-2021 om 14:24:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dingen die je in de horeca krijgt heel vaak de prijs absoluut niet waard. Maar goed, je gaat daar ook heen voor de gezelligheid natuurlijk.

Als ik dat had geweten had ik geen jus besteld

MMcGonagall schreef op 17-10-2021 om 14:22:

[..]

Ik had laatst in een horecazaak jus d’oranges besteld. Kreeg ik een enorm glas sap uit een pak. Zo vies, dat drink ik thuis niet eens.

Het staat er vrijwel altijd bij als het versgeperste is, indien dat niet 't geval is vraag ik ernaar en bestel ook beslist geen sap uit een pak. 

Herfstappeltaart schreef op 17-10-2021 om 14:24:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dingen die je in de horeca krijgt heel vaak de prijs absoluut niet waard. Ik kom er dan ook weinig. Maar goed, je gaat daar ook heen voor de gezelligheid natuurlijk.

Idd. Tijdje geleden met een vriendin uit eten gegaan. Het eten was kwalitatief echt wel wat minder dan voor corona. Best een prima hamburger, maar zelf maak ik hem dan beter. En ik ben geen kookwonder of zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.