Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃


Apiejapie schreef op 16-10-2021 om 15:56:

[..]

Zoiets zal het vast zijn. Maar vind het echt irritant als ik flink betaal voor broodjes dat ze dan eerder oud zijn dan de goedkope van de supermarkt.

Bij mijn vorige bakker waren de zachte bolletjes de dag erna nog prima, maar langer niet! Dus kocht er altijd maar iets van 6 of zo. Turkse broodjes verouderen ook zo snel, die koop ik om eigenlijk bijna gelijk op te eten anders worden ze taai.

Best wel teleurstellend, want broodjes van de bakker zijn vaak erg duur. En ik vind het prijsverschil het niet altijd de moeite waard. Turkse broodjes zijn wat steviger en wat groter dus die kan ik altijd lekker flink beleggen.

Apiejapie schreef op 16-10-2021 om 15:56:

[..]

Zoiets zal het vast zijn. Maar vind het echt irritant als ik flink betaal voor broodjes dat ze dan eerder oud zijn dan de goedkope van de supermarkt.

Daarom moet je brood van de bakker ook gelijk eten. De pistolets van de Vlaamse bakker haal je vanaf 7 uur zodat je met knapperig vers brood kunt ontbijten in 't weekend. Ze bakken de ochtend door zodat ook de late slapers of lunchers er nog verse kunnen hebben. De dag erna kun je iemand er mee dood gooien. 

Apiejapie schreef op 16-10-2021 om 15:56:

[..]

Zoiets zal het vast zijn. Maar vind het echt irritant als ik flink betaal voor broodjes dat ze dan eerder oud zijn dan de goedkope van de supermarkt.

Logisch toch. De bakker heeft er een hoop werk aan en die van de supermarkt rollen van de lopende band.

redbulletje schreef op 16-10-2021 om 16:20:

[..]

Daarom moet je brood van de bakker ook gelijk eten. De pistolets van de Vlaamse bakker haal je vanaf 7 uur zodat je met knapperig vers brood kunt ontbijten in 't weekend. Ze bakken de ochtend door zodat ook de late slapers of lunchers er nog verse kunnen hebben. De dag erna kun je iemand er mee dood gooien.

Als het om harde broodjes gaat, weet ik dat ze dagvers zijn en niet voor de volgende dag. Maar gewoon een zak puntjes zou toch de volgende dag ook nog lekker moeten zijn? Ik vind 4,50 voor 10 broodjes best aan de prijs voor iets voor 1 dag. 

Daarom nu naar mijn oude bakker als ik in de buurt ben. 

Granny71 schreef op 16-10-2021 om 17:29:

[..]

Logisch toch. De bakker heeft er een hoop werk aan en die van de supermarkt rollen van de lopende band.

Dat verklaart waarom ze duurder zijn, toch niet waarom ze na één dag al zo droog zijn dat ze uit elkaar vallen?

Bolletjes en croissantjes van de bakker en de supermarkt komen over het algemeen bij dezelfde fabriek vandaan. Je betaalt er bij de bakker vier keer zoveel voor vanwege ‘de beleving’. Dat is vorig jaar eens uitgezocht door de Keuringsdienst van Waarde. Sommige artikelen bij de bakker zijn echt belachelijk duur. Een piepklein gevuld speculaas staafje voor 8 euro en zo. Wel veel lekkerder dan die van de supermarkt, maar dat zijn toch geen prijzen meer?

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

16-10-2021 om 17:44

ik denk dat broodverbeteraar goedkoop is. En dat bij de bakker meer echt brood wordt gemaakt. En echt brood blijft nou eenmaal niet zo lang goed als brood met broodverbeteraar.

ProfitableMantis53

ProfitableMantis53

16-10-2021 om 17:51

Wat ik niet begrijp is dat zoveel mensen zo enorm moeilijk kunnen doen. En denken dat ze alles precies zo kunnen krijgen zoals ze het zelf willen. Dat gaat toch gewoon niet altijd, met zo'n grote wereldbevolking en zoveel smaken en meningen en tegengestelde belangen?  Waarom willen mensen toch zoveel?

Nera schreef op 16-10-2021 om 17:51:

Wat ik niet begrijp is dat zoveel mensen zo enorm moeilijk kunnen doen. En denken dat ze alles precies zo kunnen krijgen zoals ze het zelf willen. Dat gaat toch gewoon niet altijd, met zo'n grote wereldbevolking en zoveel smaken en meningen en tegengestelde belangen? Waarom willen mensen toch zoveel?

Kun je voorbeelden noemen? Vind het nogal algemeen gesteld (wat Misschien bewust je bedoeling is?)

Apiejapie schreef op 16-10-2021 om 18:05:

[..]

Kun je voorbeelden noemen? Vind het nogal algemeen gesteld (wat Misschien bewust je bedoeling is?)

Mij schiet de keuringsdienst van waarde van afgelopen donderdag te binnen.

Dat ging over banketbakkersroom. Dat steeds minder bakkers het nog echt met eieren, vanille en melk maken.

Dat komt omdat consumenten altijd precies dezelfde smaak en consistentie willen. Dat is onmogelijk als je met verse producten werkt dus stappen fabrikanten en bakkers over op half fabrikaat

MMcGonagall schreef op 16-10-2021 om 17:43:

Bolletjes en croissantjes van de bakker en de supermarkt komen over het algemeen bij dezelfde fabriek vandaan. Je betaalt er bij de bakker vier keer zoveel voor vanwege ‘de beleving’. Dat is vorig jaar eens uitgezocht door de Keuringsdienst van Waarde. Sommige artikelen bij de bakker zijn echt belachelijk duur. Een piepklein gevuld speculaas staafje voor 8 euro en zo. Wel veel lekkerder dan die van de supermarkt, maar dat zijn toch geen prijzen meer?

Dan zal de bakker wel spijs gebruikt hebben met veel meer amandel dan de supermarkt

BrightEchidna89

BrightEchidna89

16-10-2021 om 20:53

MMcGonagall schreef op 16-10-2021 om 17:43:

Bolletjes en croissantjes van de bakker en de supermarkt komen over het algemeen bij dezelfde fabriek vandaan. Je betaalt er bij de bakker vier keer zoveel voor vanwege ‘de beleving’. Dat is vorig jaar eens uitgezocht door de Keuringsdienst van Waarde. Sommige artikelen bij de bakker zijn echt belachelijk duur. Een piepklein gevuld speculaas staafje voor 8 euro en zo. Wel veel lekkerder dan die van de supermarkt, maar dat zijn toch geen prijzen meer?

Bolletjes (@Redbulletje: help eens even, zijn dit sandwiches?) en croissants zouden bij een goede bakker helemaal niet uit de fabriek mogen komen, maar zelfgemaakt moeten zijn waardoor je het prijsverschil kunt verklaren.
Voor mij is het een heel spijtige trend dat veel bakkers door personeelsgebrek fabrieksproducten verkopen en ondertussen wel de prijs aanrekenen van een ambachtelijk product. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

16-10-2021 om 21:02

Apiejapie schreef op 16-10-2021 om 17:38:

[..]

Als het om harde broodjes gaat, weet ik dat ze dagvers zijn en niet voor de volgende dag. Maar gewoon een zak puntjes zou toch de volgende dag ook nog lekker moeten zijn? Ik vind 4,50 voor 10 broodjes best aan de prijs voor iets voor 1 dag.

Daarom nu naar mijn oude bakker als ik in de buurt ben.

Ah, opgezocht en zo noemen jullie dus sandwiches. 

45 cent voor een sandwich is een normale prijs en eigenlijk is dit ook een product dat je de dag zelf consumeert. Uit elkaar vallen heb ik nog niet meegemaakt, maar eens gebakken begint het uitdrogingsproces.

Nu ga ik eerlijk zeggen dat wij voor stiefzoon altijd sandwiches kopen bij de lidl omdat deze veel langer houdbaar zijn. Hoe ze het precies doen, geen idee, maar deze beschimmelen alvorens ze uitdrogen. 
Qua smaak trekken ze op niets, maar daar zit stiefzoon niet mee in.

nlies schreef op 16-10-2021 om 19:19:

[..]

Dan zal de bakker wel spijs gebruikt hebben met veel meer amandel dan de supermarkt

Klopt. Mijn man is bakker en echt, amandelspijs is zo duur! Die hoge verkoopprijzen moeten dus helaas echt wel om er nog iets aan te verdienen. Hetzelfde als met een kerst of paasstol bijvoorbeeld.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

16-10-2021 om 21:22

Zelf afbak broodjes afbakken in de airfreyer. Binnen 4 minuten een heerlijk vers broodje. En een stuk goedkoper dan de bakker.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.