Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar š
MidasWolf
09-10-2021 om 22:20
MMcGonagall schreef op 09-10-2021 om 19:51:
Ik heb ook wat onbegrijpelijks. Wij zijn momenteel in een hotel en het is me opgevallen dat sommige mensen elke dag een andere tafel in de ontbijtzaal nemen, zelfs als er ruimte zat is. Wellicht denken sommigen er nooit bij na en gaan gewoon ergens zitten, maar ik weet dus niet of dat zo is. Zelf ga ik altijd voor dezelfde tafel en baal ik wel een beetje als die bezet is.
Of zijn er ook mensen die thuis in hun eigen huis elke avond op een ander plekje aan tafel of op de bank zitten?
Ik vermoed dat veel mensen daar niet eens over nadenken, en gewoon naar een tafel toelopen of naar de tafel waar de partner heen loopt.
Ik zelf zit het liefst in de ontbijtzaal aan een tafel die aan de raamkant staat.
Wilgenkatje-
09-10-2021 om 22:26
Ik heb ook wat onbegrijpelijks. Wij zijn momenteel in een hotel en het is me opgevallen dat sommige mensen elke dag een andere tafel in de ontbijtzaal nemen, zelfs als er ruimte zat is. Wellicht denken sommigen er nooit bij na en gaan gewoon ergens zitten, maar ik weet dus niet of dat zo is. Zelf ga ik altijd voor dezelfde tafel en baal ik wel een beetje als die bezet is.
Of zijn er ook mensen die thuis in hun eigen huis elke avond op een ander plekje aan tafel of op de bank zitten?
Wij zijn zulke mensen. In het hotel zitten we steeds ergens anders ( bv vanwege ander uitzicht) en thuis ook. Nou ja niet vanwege het uitzicht š maar gewoon omdat het kan. We wonen hier samen. Met ons gezin waren er wel vaste plekken aan tafel. Geloof ik. Menslief ik weet het niet eens meerš¤. Ik zette de tafel weleens anders en dan veranderden ook de zitplaatsen.
Zusterclivia
09-10-2021 om 22:28
MidasWolf schreef op 09-10-2021 om 22:20:
[..]
Ik vermoed dat veel mensen daar niet eens over nadenken, en gewoon naar een tafel toelopen of naar de tafel waar de partner heen loopt.
Ik zelf zit het liefst in de ontbijtzaal aan een tafels die aan de raamkant staat.
Het liefst op een plek waar iets te zien is en je makkelijk naar het buffet kan.Ā Maar het kan best betekenen dat ik morgen op een andere plek zit. Als het geen buffet is, dan is het helemaal random waar ik ga zitten.
BeneficialJay65
09-10-2021 om 22:46
Ik vind het onbegrijpelijk maar wƩl knap van je dat van anderen onthoudt waar zij zitten of hebben gezeten.
MMcGonagall
09-10-2021 om 22:51
Caramelzeezoutchocola schreef op 09-10-2021 om 22:46:
[..]
Ik vind het onbegrijpelijk maar wƩl knap van je dat van anderen onthoudt waar zij zitten of hebben gezeten.
Dat valt toch op? Als ik altijd op een plek zit met uitzicht op koppel A, dan zie je ook dat ze ineens op een andere plek zitten.
Zusterclivia
09-10-2021 om 23:06
MMcGonagall schreef op 09-10-2021 om 22:51:
[..]
Dat valt toch op? Als ik altijd op een plek zit met uitzicht op koppel A, dan zie je ook dat ze ineens op een andere plek zitten.
Ik let duidelijk niet genoeg op als ik ergens aan het eten ben. 
irmama
10-10-2021 om 00:00
[..]
Maar dat moeten dan mensen zijn die en meer dan 1 nacht zitten, en elke ochtend op dezelfde tijd ontbijten?
En dan nog snap ik niet dat je er op let wie waar zit hoor.
NinjeTurtle
10-10-2021 om 08:45
Poison schreef op 10-10-2021 om 06:11:
Ik snap niet dat ik niet meer slaap al sinds 3 uur vannacht
Dat was dan besmettelijk of er hing iets in de lucht!Ā
Same here.
Ginevra
10-10-2021 om 09:23
MMcGonagall schreef op 09-10-2021 om 20:01:
[..]
Ik bedoel meer, wat is er leuk aan steeds een andere tafel. Als de eerste niet beviel omdat je bijv in het loopje zat, begrijp ik het, maar anders zoek je toch wat vasts?
ik begrijp dan weer niet dat je daar zoān ding van maakt. Het is nooit bij me opgekomen om er op te letten waar andere mensen gaan zittenĀ
Maar goed, wij hebben thuis ook niet echte vaste plekken, alleen in bed elk een eigen kant. En in een hotel kunnen er zoveel redenen zijn om op een andere plek te gaan zitten: in de loop, niet naast dat gezin met lawaaiige kinderen, enige tafeltje voor twee dat nog vrij is en geen tafel voor vier willen bezetten, dichtbij buffet omdat de eieren net op waren en we zo meteen alsnog willen halen, uitzicht naar buiten omdat daar net iets leuks gebeurtā¦..Ā
nooit bij stil gestaan dat andere mensen er een mening over zouden hebben dat we niet op dezelfde plek als gisteren gaan zittenĀ
Zusterclivia
10-10-2021 om 12:12
Ginevra schreef op 10-10-2021 om 09:23:
[..]
ik begrijp dan weer niet dat je daar zoān ding van maakt. Het is nooit bij me opgekomen om er op te letten waar andere mensen gaan zitten
![]()
Maar goed, wij hebben thuis ook niet echte vaste plekken, alleen in bed elk een eigen kant. En in een hotel kunnen er zoveel redenen zijn om op een andere plek te gaan zitten: in de loop, niet naast dat gezin met lawaaiige kinderen, enige tafeltje voor twee dat nog vrij is en geen tafel voor vier willen bezetten, dichtbij buffet omdat de eieren net op waren en we zo meteen alsnog willen halen, uitzicht naar buiten omdat daar net iets leuks gebeurtā¦..
nooit bij stil gestaan dat andere mensen er een mening over zouden hebben dat we niet op dezelfde plek als gisteren gaan zitten
![]()
Zelfs in bed werd er wel eens gewisseld.Ā Als ik niet lekker ben, dan wil ik op mijn rechter zijde liggen, dus dan schuif ik de andere kant op.
Op vakantie is het afhankelijk van waar het toilet, de airco/ventilator, hoeveel ruimte er is naast het bed.Ā Dus de ene keer lig ik links en de andere keer rechts.
BeneficialJay65
10-10-2021 om 15:49
[..]
En wat dan nog? Staat de stoel gereserveerd op ājouwā naam? Iedereen bepaalt toch zelf zeker waar hij gaat zitten?! En dat je überhaupt bezig bent met waar Ć”nderen zitten, is het zoān saai hotel dat je je daar mee bezighoudt? Het zal mij aan mān komt roesten waar een ander zit, al gaat hij op het dak zitten eten, hij/zij is mij geen verantwoording verschuldigd.Ā
nlies
10-10-2021 om 15:56
Bij mij is het juist andersom. Meerdere groepsreizen gedaan en het viel me altijd op dat mensen zulke gewoontedieren zijn dat ze automatisch op dezelfde plek in de bus gaan zitten, maar ook aan dezelfde tafel, als we langer in hetzelfde hotel bleven
Moxxie
10-10-2021 om 16:07
Caramelzeezoutchocola schreef op 10-10-2021 om 15:49:
[..]
En wat dan nog? Staat de stoel gereserveerd op ājouwā naam? Iedereen bepaalt toch zelf zeker waar hij gaat zitten?! En dat je überhaupt bezig bent met waar Ć”nderen zitten, is het zoān saai hotel dat je je daar mee bezighoudt? Het zal mij aan mān komt roesten waar een ander zit, al gaat hij op het dak zitten eten, hij/zij is mij geen verantwoording verschuldigd.
Je reageert wel wat heftig. Het is een luchtig topic hoor en ik denk niet dat MMcGonagall iemand van zijn stoel afstuurt in het hotel.
MMcGonagall
10-10-2021 om 16:30
nlies schreef op 10-10-2021 om 15:56:
Bij mij is het juist andersom. Meerdere groepsreizen gedaan en het viel me altijd op dat mensen zulke gewoontedieren zijn dat ze automatisch op dezelfde plek in de bus gaan zitten, maar ook aan dezelfde tafel, als we langer in hetzelfde hotel bleven
En altijd wat opstandelingen die het dan anders willen doen
Vandaar mijn waarom.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.