Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 😃
Herfstappeltaart
09-10-2021 om 12:49
Wednesday schreef op 09-10-2021 om 12:08:
[..]
Wel heel handig voor mensen met een gezin bestaand uit 3,6666 personen!
Zusterclivia
09-10-2021 om 13:52
Wednesday schreef op 09-10-2021 om 12:08:
[..]
Wel heel handig voor mensen met een gezin bestaand uit 3,6666 personen!
3 volwassenen en één kind?
Bakblik
09-10-2021 om 14:41
Zusterclivia schreef op 09-10-2021 om 13:52:
[..]
3 volwassenen en één kind?
Formeel wonen wij met 3 volwassenen en 1 kind. Dat kind er in zijn eentje voor 1,2 volwassene.
Jouw redenering snijdt op dit punt geen hout.😅
ProfitableMantis53
09-10-2021 om 15:19
Bakblik schreef op 09-10-2021 om 12:17:
[..]
Ja, wij zijn met een gezin van 4 en standaard kook ik 550 gram rijst. Wij eten volgens dit pak dus voor 7,3332 personen.
De puber van 16 en mijn man zullen mij raar aankijken als ik maar 300 gram rijst zou koken. Dochter is niet zo'n rijstfan, en ik ben aan het proberen wat gewicht te verliezen dus van een keer krappe hoeveelheden liggen wij niet wakker maar niet elke keer.
Dat snap ik dus weer niet, zulke kleine porties rijst.
Kleine porties? Hier standaard 150 gram voor 2 volwassenen, anders hebben we echt teveel. Of eet je dan niet zoveel groente etc erbij? 550 gram voor vier is een flinke berg, dan zouden wij met zijn tweeën 275 gram weg moeten werken, dat lukt echt niet. En dan is man toch best een grote eter.
MMcGonagall
09-10-2021 om 15:56
Nera schreef op 09-10-2021 om 15:19:
[..]
Kleine porties? Hier standaard 150 gram voor 2 volwassenen, anders hebben we echt teveel. Of eet je dan niet zoveel groente etc erbij? 550 gram voor vier is een flinke berg, dan zouden wij met zijn tweeën 275 gram weg moeten werken, dat lukt echt niet. En dan is man toch best een grote eter.
Van rijst krijgen mijn dochter en ik meestal die 150 gram wel op, meer zou ook lukken. Voor pasta is ook 75 gram de aanbevolen hoeveelheid voor een persoon, dat wordt echter wel heel veel. Meestal maak ik 125 gram voor ons tweeën.
Bakblik
09-10-2021 om 16:47
Nera schreef op 09-10-2021 om 15:19:
[..]
Kleine porties? Hier standaard 150 gram voor 2 volwassenen, anders hebben we echt teveel. Of eet je dan niet zoveel groente etc erbij? 550 gram voor vier is een flinke berg, dan zouden wij met zijn tweeën 275 gram weg moeten werken, dat lukt echt niet. En dan is man toch best een grote eter.
Er zit hier wel een graatmagere 16 jarige knul aan tafel. Bij die flinke porties avondeten schuift hij ook nog een half brood per dag en 1,5 portie fruit naar binnen. Als de groeispurt voorbij is worden de porties, denk ik, weer kleiner.
2 jaar geleden kookte ik voor nasi nog 450 g en voor bij ragout en andere groentesauzen zo'n 400 g. In nasi gaat bij mij alleen 2 uien, wat vlees en knoflook en soms een halve prei, omdat het maar heel weinig groente bevat eten we het niet iedere week.Â
noas_1993
09-10-2021 om 18:31
Ik woon in een appartement uit 1987.
Maar ik snap snap dus niet dat huizen (appartementen) in deze tijd niet beter zijn/worden geïsoleerd. Ik wil niet elk piepje, kraakje of loopjes van mijn buren horen.
En ik zal vast niet de enige zijn..
Granny71
09-10-2021 om 18:42
noas_1993 schreef op 09-10-2021 om 18:31:
Ik woon in een appartement uit 1987.
Maar ik snap snap dus niet dat huizen (appartementen) in deze tijd niet beter zijn/worden geïsoleerd. Ik wil niet elk piepje, kraakje of loopjes van mijn buren horen.
En ik zal vast niet de enige zijn..
Dat heeft vaak niet te maken met isolatie maar met hoe de betonnen vloeren en wanden met elkaar verbonden zijn.
Taartjes
09-10-2021 om 19:09
Herfstappeltaart schreef op 09-10-2021 om 07:46:
Ik begrijp niet waarom het pak notenrijst van AH 275 gram bevat terwijl wordt aangegeven dat je 75 gram per persoon nodig hebt. Dus als je voor 4 personen kookt heb je 300 gram nodig. Moet ik alsnog een tweede pak openmaken. Hoe komen ze er op.
Haha goede opmerking, dat is inderdaad wel suf!
Ik begrijp alleen niet hoe mensen 75 gram rijst per persoon weg krijgen! Ik kook max 50 gram per persoon. Dus loop niet tegen hetzelfde probleem aan 
MMcGonagall
09-10-2021 om 19:51
Ik heb ook wat onbegrijpelijks. Wij zijn momenteel in een hotel en het is me opgevallen dat sommige mensen elke dag een andere tafel in de ontbijtzaal nemen, zelfs als er ruimte zat is. Wellicht denken sommigen er nooit bij na en gaan gewoon ergens zitten, maar ik weet dus niet of dat zo is. Zelf ga ik altijd voor dezelfde tafel en baal ik wel een beetje als die bezet is.
Of zijn er ook mensen die thuis in hun eigen huis elke avond op een ander plekje aan tafel of op de bank zitten?
FaithfulDuck87
09-10-2021 om 19:58
MMcGonagall schreef op 09-10-2021 om 19:51:
Ik heb ook wat onbegrijpelijks. Wij zijn momenteel in een hotel en het is me opgevallen dat sommige mensen elke dag een andere tafel in de ontbijtzaal nemen, zelfs als er ruimte zat is. Wellicht denken sommigen er nooit bij na en gaan gewoon ergens zitten, maar ik weet dus niet of dat zo is. Zelf ga ik altijd voor dezelfde tafel en baal ik wel een beetje als die bezet is.
Of zijn er ook mensen die thuis in hun eigen huis elke avond op een ander plekje aan tafel of op de bank zitten?
waarom zou je dat in een hotel doen? Ik ga dan ook niet aan dezelfde tafel zitten, heb je nu juist de kans voor.Â
Thuis is het me te veel werk om elke keer de tafel ergens anders te zetten
MMcGonagall
09-10-2021 om 20:01
Friezinnetje schreef op 09-10-2021 om 19:58:
[..]
waarom zou je dat in een hotel doen? Ik ga dan ook niet aan dezelfde tafel zitten, heb je nu juist de kans voor.
Thuis is het me te veel werk om elke keer de tafel ergens anders te zetten
Ik bedoel meer, wat is er leuk aan steeds een andere tafel. Als de eerste niet beviel omdat je bijv in het loopje zat, begrijp ik het, maar anders zoek je toch wat vasts?
Wij zijn misschien wel wat apart, dat weet ik niet, in vakantiehuizen proberen we eerst zitplaatsen aan tafel en waar we voor kiezen, blijft het de hele tijd die we er zijn.
FaithfulDuck87
09-10-2021 om 20:12
MMcGonagall schreef op 09-10-2021 om 20:01:
[..]
Ik bedoel meer, wat is er leuk aan steeds een andere tafel. Als de eerste niet beviel omdat je bijv in het loopje zat, begrijp ik het, maar anders zoek je toch wat vasts?
Wij zijn misschien wel wat apart, dat weet ik niet, in vakantiehuizen proberen we eerst zitplaatsen aan tafel en waar we voor kiezen, blijft het de hele tijd die we er zijn.
dat vind ik idd apart
irmama
09-10-2021 om 20:19
MMcGonagall schreef op 09-10-2021 om 19:51:
???? Ten eerste ben ik er meestal maar 1 nacht, en veel mensen ook. Je gaat toch gewoon zitten waar je wil???
Zusterclivia
09-10-2021 om 22:14
MMcGonagall schreef op 09-10-2021 om 20:01:
[..]
Ik vind met name het stukje, we proberen eerst de zitplaatsen, heel bijzonder. Ik stel mij dan voor dat jullie dan alle stoelen proberen, een beetje zoals Goudlokje bij de drie beren.
Vroeger gingen wij vaak automatisch op dezelfde manier zitten als thuis. Nu is het vaak, wat is praktisch. Bijvoorbeeld moet iemand iets in de keuken halen, zitten er linkshandigen bij en zo.
Tegenwoordig heb ik geen vaste plek, niet thuis (toen ik nog samen was) en niet bij mijn ouders. En al helemaal niet op vakantie.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.