Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 😃
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 12:49
Auwereel schreef op 04-10-2021 om 12:46:
Dus als exverslaafde kan je nergens meer een kopje koffie doen omdat soms ongevraagd alcohol geserveerd wordt? Dat vind ik niet erg klantvriendelijk.
Je kunt het laten staan. En dat is dan 1 keer. De volgende keer ga je daar niet meer heen of je zegt bij je bestelling dat het extraatje niet op prijs gesteld wordt. Het zit niet door de koffie heen.
Ik denk dat iemand die ex-verslaafd is constant aan verleidingen wordt blootgesteld. Als hij/zij door de supermarkt loopt staan de biertjes ook naast de sapjes. Die laat je ook staan als het goed is.
Rachel.
04-10-2021 om 12:53
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 12:45:
[..]
Je kunt het toch laten staan? En als je die verleiding al niet aankunt kun je beter verre van horecagelegenheden blijven denk ik.
En van supermarkten, en idd van restaurants aangezien daar ook hele flessen aan de bar staan en mensen om je heen aan de alcohol zijn. Maargoed zoals ik zei kan ik me wel voorstellen dat het anders is als het er niet bij vermeld staat en je ineens een klein likeurtje voorgeschoteld krijgt. Tuurlijk is het hun eigen verantwoording om dat dan weg te zetten, maar t stond er niet bij op de kaart, dus kan me dat wel voorstellen maargoed dan vind ik wel dat er nog wat werk aan de winkel is kwa dat afkicken van die verslaving.
Rachel.
04-10-2021 om 12:54
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 12:49:
[..]
Je kunt het laten staan. En dat is dan 1 keer. De volgende keer ga je daar niet meer heen of je zegt bij je bestelling dat het extraatje niet op prijs gesteld wordt. Het zit niet door de koffie heen.
Dit inderdaad☝
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 12:55
Mensen die gestopt zijn met roken (met veel moeite) hebben ook jaren op
terrassen moeten vertoeven waar volop gerookt werd...over verleiding gesproken.
Netherfield
04-10-2021 om 12:59
Ik hoorde net een reclame op de radio, eerst een moeder die opsomt wat ze allemaal moet doen. Dan een stem die zegt dat steeds meer ouders de combi kinderen en werken druk vinden. En dan: zolang de overheid geen gratis kinderopvang niet kun je naar (website die ik vergeten ben). Ik begrijp niet waarom werken en kinderen makkelijker is als de opvang gratis is. Je hoeft daardoor toch niet ineens minder huishouden te doen of minder te werken?
Zusterclivia
04-10-2021 om 13:29
Netherfield schreef op 04-10-2021 om 12:59:
Ik hoorde net een reclame op de radio, eerst een moeder die opsomt wat ze allemaal moet doen. Dan een stem die zegt dat steeds meer ouders de combi kinderen en werken druk vinden. En dan: zolang de overheid geen gratis kinderopvang niet kun je naar (website die ik vergeten ben). Ik begrijp niet waarom werken en kinderen makkelijker is als de opvang gratis is. Je hoeft daardoor toch niet ineens minder huishouden te doen of minder te werken?
Als het gratis is, kun je misschien minder werken of zo? Ik ben er niet aan thuis wat de kosten zijn van opvang, maar als je modaal verdient of meer, krijg je niet zoveel toeslag meer?
BrightEchidna89
04-10-2021 om 13:35
Auwereel schreef op 04-10-2021 om 12:49:
[..]
En ook ongevraagd slagroom, iets bestellen en dan laten staan/terugsturen is toch verspilling. Zet het erbij op de kaart, of vraag even. Is dat zo moeilijk?
Beetje de omgekeerde wereld om een standaard servering elke keer aan te passen aan de wensen van de klant. Natuurlijk kun je op je kaart ook een sobere koffie aanbieden, maar zo eentje met likeur, slagroom en koekje;
kom maar op.
Beetje onbenullig om het hierbij over voedselverspilling te hebben. Als dat echt je mindframe is kun je beter eens gaan kijken in een hotel en zien wat ze daar allemaal wegkieperen na het buffet, of evengoed eender welke voedingswinkel na sluitingsuur.
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 13:41
Valdemar schreef op 04-10-2021 om 13:35:
[..]
Beetje de omgekeerde wereld om een standaard servering elke keer aan te passen aan de wensen van de klant. Natuurlijk kun je op je kaart ook een sobere koffie aanbieden, maar zo eentje met likeur, slagroom en koekje;
kom maar op.
Beetje onbenullig om het hierbij over voedselverspilling te hebben. Als dat echt je mindframe is kun je beter eens gaan kijken in een hotel en zien wat ze daar allemaal wegkieperen na het buffet, of evengoed eender welke voedingswinkel na sluitingsuur.
Vind ik ook.
ProfitableMantis53
04-10-2021 om 13:50
Ik kende een jaar of 5 geleden een gelegenheid waar de bediening een schaal koekjes meebrengt als ze de koffie of thee komen serveren. Je kon dan kiezen of je een koekje wilde pakken of niet, daarna namen ze de schaal weer mee. Vond ik ook wel creatief.
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 13:50
Auwereel schreef op 04-10-2021 om 12:49:
[..]
En ook ongevraagd slagroom, iets bestellen en dan laten staan/terugsturen is toch verspilling. Zet het erbij op de kaart, of vraag even. Is dat zo moeilijk?
Ik vind het overdreven. Elk restaurant/café heeft zijn eigen manier van voedsel serveren. Dat is een onderdeel van hun concept. In Italië kreeg ik ook een enorme toef slagroom op mijn cappuccino, had ik niet verwacht.
Als ze bij iedere klant eerst een lijst moeten gaan opnoemen van ingrediënten die eventueel wel eens niet in de smaak zouden kunnen vallen kunnen ze bezig blijven. Ik heb ook al een paar keer cappuccino gekregen die meer op koffie verkeerd leek. Een lauwe klots melk met een beetje koffie er in. Daar ga ik gewoon niet meer naartoe. Is ook niet heel moeilijk.
Nogmaals: de meeste klanten waarderen extraatjes juist zeer. En zo niet, dan blijven ze weg. Opgelost.
_melon
04-10-2021 om 14:13
Valdemar schreef op 04-10-2021 om 13:35:
[..]
kom maar op.
Als slagroom op de koffie of gebak de standaard servering is, dan hoort het er bij te staan vind ik.
Maar goed, ik kom duidelijk bij heel andere tenten, want ik heb nog nooit een likeurtje met slagroom bij de koffie gekregen. Waarschijnlijk zoek ik onbewust de voor mij juiste plekken op.
BrightEchidna89
04-10-2021 om 14:30
_melon schreef op 04-10-2021 om 14:13:
[..]
...
Maar goed, ik kom duidelijk bij heel andere tenten, want ik heb nog nooit een likeurtje met slagroom bij de koffie gekregen. Waarschijnlijk zoek ik onbewust de voor mij juiste plekken op.
![]()
Het is toch fijn die afwisseling van zaken.
Zoals iemand eerder schrijf, die extra's zitten in de prijs.
Ik kan het best vergelijken met het biertje dat ik graag drink. Voor 2.50 euro verwacht ik niet meer dan een proper glas en het biertje, maar als ik elders 5 euro betaal dan mag daar best een kaasje en een potje mosterd bij anders zien ze mij geen tweede keer.
Herfstappeltaart
04-10-2021 om 14:30
_melon schreef op 04-10-2021 om 14:13:
[..]
Als slagroom op de koffie of gebak de standaard servering is, dan hoort het er bij te staan vind ik.
![]()
Dat het geen probleem is komt omdat het slokje likeur (geen glaasje likeur) niet ín de koffie zit. Een het hapje slagroom ook niet. Je hebt de keus om het wel of niet te nuttigen. De prijs blijft hetzelfde.
_melon
04-10-2021 om 14:32
Valdemar schreef op 04-10-2021 om 14:30:
[..]
Het is toch fijn die afwisseling van zaken.
Zoals iemand eerder schrijf, die extra's zitten in de prijs.
Ik kan het best vergelijken met het biertje dat ik graag drink. Voor 2.50 euro verwacht ik niet meer dan een proper glas en het biertje, maar als ik elders 5 euro betaal dan mag daar best een kaasje en een potje mosterd bij anders zien ze mij geen tweede keer.
Is dat echt een 'ding'? Ik heb er echt nog nooit van gehoord.
Zusterclivia
04-10-2021 om 14:32
Herfstappeltaart schreef op 04-10-2021 om 14:30:
[..]
Dat het geen probleem is komt omdat het slokje likeur (geen glaasje likeur) niet ín de koffie zit. Een het hapje slagroom ook niet. Je hebt de keus om het wel of niet te nuttigen. De prijs blijft hetzelfde.
Idd, als het er naast staat dan is het alweer een stuk makkelijker. Meestal lepel ik de slagroom van anderen op en zij krijgen mijn likeur. 
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.