Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

Ik heb een knopje in de auto waarmee ik van binnen alle deuren op slot (en van het slot) kan doen. Skoda van 10 jaar oud. 

AggressiveReindeer87

AggressiveReindeer87

19-09-2021 om 16:46

Sun.lover schreef op 13-09-2021 om 20:10:

Ik vond het een heerlijke ouderwets echt Nederlandse zomer. Ik vond de hittegolven van de afgelopen jaren echt heel erg vreselijk.

Ik ook, tuurlijk houd ik ook van lekker weer maar die  extreme hitte vond ik ook echt niet fijn.. Dat er mensen zijn die daar uberhaupt tegen kunnen dat snap ik echt niet.

Apiejapie schreef op 19-09-2021 om 08:48:

wat ik ook niet begrijp: bovenlichten. Dus zo'n raampje boven een deur. Waaróm? Ik heb nu prachtige paneeldeuren met glas bovenin. Heel mooi, vakmanschap. Maar wát irritant. Dochter moet licht op de gang aan hebben maar dat zorgt er dus voor mij voor dat ik een verlichte slaapkamer heb. Ik wil een dichte deur!
Maar wat ik dus écht lelijk en onlogisch vind zijn dus die bovenlichten boven opdekdeuren. Vindt het er goedkoop en stom uitzien

Dat werd vroeger gedaan om toch nog enigszins licht te krijgen op een donkere overloop. Dan hoefde je niet telkens overdag het licht aan te doen. Op een gegeven moment kregen we een glas in de huiskamerdeur en was er licht zat. Daarna zijn de bovenlichtjes snel met een behangetje afgeplakt.

AliceM1982 schreef op 19-09-2021 om 16:46:

[..]

Ik ook, tuurlijk houd ik ook van lekker weer maar die extreme hitte vond ik ook echt niet fijn.. Dat er mensen zijn die daar uberhaupt tegen kunnen dat snap ik echt niet.

Ik vond het echt een zomer van niks. Ik heb dan 100 keer liever die extreme hitte.

Moxxie schreef op 18-09-2021 om 13:34:

Ik ben zo'n figuur die te nieuwsgierig is om de negeerknop te gebruiken en zich liever dood gaat zitten ergeren . Onbegrijpelijk.

Hahaha ik snap je, tis verleidelijk om toch te willen weten wat er dan gezegd wordt, niet doen joh, zonde van je tijd en energie.🌸

Al is het makkelijker gezegd dan gedaan😅

redbulletje schreef op 18-09-2021 om 22:17:

Ik begrijp niet dat Europese auto's niet automatisch op slot springen zodra je begint te rijden. Amerikaanse (huur)auto's hebben die feature wél en dat voelt een stuk veiliger. Ik kan niet onder 't rijden mijn deuren nog op slot doen terwijl je eigenlijk 'n sitting duck bent als je ergens even af moet remmen. Las weer over een overval in mijn omgeving op die manier.

de mijne (Volvo) doet dat wel, ik meen als je harder gaat dan 15 km per uur

MMcGonagall schreef op 19-09-2021 om 00:11:

[..]

Mijn stokoude Hyundai i20 doet dat en ik vind het eigenlijk helemaal niet fijn. Als je onwel wordt of na een ongeluk kan dan niemand van buitenaf het portier openen. Dat risico lijkt me groter dan dat ze me in mijn oude bak gaan carjacken.

volgens mij gaan mijn deuren meteen weer los bij een bepaalde impact (wellicht gekoppeld aan de airbags), enkel als je onwel wordt is het wel een dingetje wellicht. 

ik begrijp niet hoe mensen een sfeervolle woning (zoals laatste aflevering van VT wonen) zó kunnen verpesten met aluminium of (nog véél erger!) plastic kozijnen of veranda. Echt, dan trek je héél de sfeer naar beneden. Vond dat prachtige, sfeervolle huis ineens een ton minder waard na de restyling. Een stylist die zo'n bouwstijl niet snapt zou ik nooit serieus kunnen nemen. 

Dagopvang voor honden...
Fijn voor de honden en de hondeneigenaren, maar is dat nu eigenlijk geen teken dat je eigenlijk geen tijd hebt voor je hond? Een keertje naar een dagopvang, maar stelselmatig? Geen wonder dat echt iedereen tegenwoordig een hond heeft. 

Poni schreef op 21-09-2021 om 08:51:

Dagopvang voor honden...
Fijn voor de honden en de hondeneigenaren, maar is dat nu eigenlijk geen teken dat je eigenlijk geen tijd hebt voor je hond? Een keertje naar een dagopvang, maar stelselmatig? Geen wonder dat echt iedereen tegenwoordig een hond heeft.

Dat geldt dan toch evengoed voor kinderen? 

redbulletje schreef op 21-09-2021 om 08:53:

[..]

Wat mij betreft wel ja.

Apiejapie schreef op 19-09-2021 om 08:48:

wat ik ook niet begrijp: bovenlichten. Dus zo'n raampje boven een deur. Waaróm? Ik heb nu prachtige paneeldeuren met glas bovenin. Heel mooi, vakmanschap. Maar wát irritant. Dochter moet licht op de gang aan hebben maar dat zorgt er dus voor mij voor dat ik een verlichte slaapkamer heb. Ik wil een dichte deur!
Maar wat ik dus écht lelijk en onlogisch vind zijn dus die bovenlichten boven opdekdeuren. Vindt het er goedkoop en stom uitzien

Bij onze nieuwbouwwoning zaten standaard bovenlichten er in. Tegen betaling konden we die laten dichtzetten en dat hebben we dus ook laten doen. Iedere cent meer dan waard geweest.

Ik begrijp behang in een badkamer echt niet.

redbulletje schreef op 21-09-2021 om 08:53:

[..]

Hier MOET ik even op reageren.
Ik ken namelijk iemand die een kinderwens heeft, een heel traject in is gegaan en nu zwanger is. 
Ze heeft geen vriend en werkt 4 dagen als thuisbegeleider, haar kind gaat straks zodra haar verlof voorbij is 3 of 4 dagen naar het kdv.
Sorry, maar ik schrok echt toen ik het hoorde! Vind het gewoon zielig..

Poni schreef op 21-09-2021 om 08:51:

Dagopvang voor honden...

Nou ja, ik denk wel stelselmatig één of twee keer in de week, is niet veel. Komt zo'n hond ook in contact met andere dieren en kan er gewoon mee spelen. Dat lijkt mij best fijn, fijner dan alle dagen als enige hond thuis te zijn en tijdens het uitlaten kunnen ze ook niet altijd spelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.