Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

Nose schreef op 01-09-2021 om 21:15:

Wij woonden bij het strand voorheen en weer uitgebeten kozijnen. Maar wel gezonder denk ik

Dat weet ik wel zeker. Op de kozijnen lijkt het me heerlijk om dichtbij zee te wonen. Ik vind het elke keer weer een feestje als er ben.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

01-09-2021 om 22:18

Heidi-Forumbeheer schreef op 01-09-2021 om 22:06:

[..]

Dat weet ik wel zeker. Op de kozijnen lijkt het me heerlijk om dichtbij zee te wonen. Ik vind het elke keer weer een feestje als er ben.

Het gekke is als je er woont ga je niet. Nu woon ik er niet meer en ga ik af en toe. Hoe raar is dat. Nu 15 min met auto en toen 5 min op de fiets. 

Ben wel terug geweest, herinneringen ophalen, Vrijthof, Boschstraat, noem maar op. Heb zelfs Ramses Shaffy ontmoet in mijn stamkroeg, de Tribunal... en Toon Hermans, die altijd meedeed aan de carnavalsoptocht.... ja, ik ben al oud...

Trouvaille schreef op 01-09-2021 om 22:20:

Ben wel terug geweest, herinneringen ophalen, Vrijthof, Boschstraat, noem maar op. Heb zelfs Ramses Shaffy ontmoet in mijn stamkroeg, de Tribunal... en Toon Hermans, die altijd meedeed aan de carnavalsoptocht.... ja, ik ben al oud...

De Tribunal is er nog steeds maar Ramses Shaffy en Toon Hermans? Dan ben je echt oud

Nose schreef op 01-09-2021 om 22:18:

[..]

Het gekke is als je er woont ga je niet. Nu woon ik er niet meer en ga ik af en toe. Hoe raar is dat. Nu 15 min met auto en toen 5 min op de fiets.

Ja, dan wordt het gewoon hé. Wel jammer.

klopt, ben 71

Trouvaille schreef op 01-09-2021 om 22:30:

klopt, ben 71

Da's een gezegende leeftijd. Dan ken jij Maastricht op een heel andere manier dan ik. Ik ben pas 52.

Broekie    Maar een mens is zo oud als hij/zij zich voelt toch?

redbulletje schreef op 28-08-2021 om 09:52:

Ik begrijp niet waarom we als middelbare volwassene niet nóg een keer van tanden wisselen. Zou zo fijn zijn als je dan nog een keer met een stevige set kon herbeginnen.

Haha geniaal maar wat een raar gezicht al die scheve doorkomende gebitten en losse tanden bij volwassenen, en opnieuw aan de beugel moeten 😆

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

02-09-2021 om 01:12

redbulletje schreef op 28-08-2021 om 09:52:

Ik begrijp niet waarom we als middelbare volwassene niet nóg een keer van tanden wisselen. Zou zo fijn zijn als je dan nog een keer met een stevige set kon herbeginnen.

Als je het vanuit de evolutie bekijkt, is het juist heel logisch. Tegen de tijd dat het volwassen gebit versleten is, zijn de meeste mensen al voorbij de reproductieve leeftijd, en hebben zich al voortgeplant of gaan zich niet meer voortplanten. Het evolutionaire voordeel van ofwel een sterker gebit dat langer meegaat ofwel een tweede keer wisselen is dus maar heel klein.

Er zijn dieren die wel vaker van tanden wisselen. Olifanten wisselen hun tanden wel zeven keer in hun leven.

Trouvaille schreef op 02-09-2021 om 00:25:

Broekie Maar een mens is zo oud als hij/zij zich voelt toch?

Dat is helemaal waar

Wat ik niet begrijp: al decennia lang wordt Zwitserse strooikaas verkocht in een kartonnen busje. Prima! En juist in deze tijd van mondiale bewustwording over plasticsoep en alle ellende die het veroorzaakt, komen ze ineens met een plastic busje. Nergens voor nodig voor mijn gevoel, voegt alleen maar toe aan de afvalberg. En het doet pijn aan mijn nostalgie want ik was als kind gek op dat spul en dat kartonnen busje hoort voor mij echt bij de ervaring.

Irritant dat ik nog geen plaatjes kan plakken... maar hier twee links. 

- oude verpakking: https://www.pinterest.co.kr/pin/64950419603353775/
- nieuwe verpakking: https://www.worldwideholland.com/images/productimages/big/geska-90gr.jpg

Snap ook dat veel mensen dan weer niet snappen dat deze zooi überhaupt gegeten wordt. 

Poezie schreef op 01-09-2021 om 16:18:

[..]

Liefst in de randstad

Daar heb ik gewoond, onder de rook van Shell Pernis. Familie uit de bollenstreek kwam niet graag op bezoek, die kregen steevast hoofdpijn. Nee, ben ik even blij dat ik in een dorpje in Limburg woon.

Zorroo, suf dat ze overstappen. Maar lekker spul vind ik het niet, nee. Echt nostalgie.

Ayla schreef op 02-09-2021 om 01:01:

[..]

Haha geniaal maar wat een raar gezicht al die scheve doorkomende gebitten en losse tanden bij volwassenen, en opnieuw aan de beugel moeten 😆

Dan was ik zeker orthodontist geworden.

Nose schreef op 01-09-2021 om 22:18:

[..]

Ik woonde op een gegeven moment naast het strand en dan ging ik elke dag wel zwemmen (tropische zee). Het nadeel vond ik dat alles uitbeet door de zoute wind. Maar soms voelde de lucht ook gewoon vies, gewoon dik en zoutig. Heel vies.

Maar toen ik hier in Nederland relatief dicht bij zee woonde (45 minuten) ging ik nooit naar het strand, hoogstens naar een binnenwater. Nu ik nog verder weg woon, ben ik geloof ik zeker de enige. De meeste collega's vinden het geen probleem om 1,5 uur te rijden voor het strand. Nu is er hier ook niet zoveel fijn binnenwater.

Zorroo schreef op 02-09-2021 om 10:38:

Irritant dat ik nog geen plaatjes kan plakken... maar hier twee links.

Infobericht

Met jouw aantal berichten duurt het nog even eer je plaatjes mag plakken maar hier kun je snel wat berichten zetten https://www.viafora.nl/forum/off-topic-discussies/topic-om-de-25-posts-te-halen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.