Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

FancyDuck29

FancyDuck29

30-08-2021 om 14:25

ShaunTheSheep schreef op 30-08-2021 om 14:19:

[..]

Niets. De TV gaat bij ons bijna niet aan en als hij aan gaat, kijken we Netflix, Disney+ of zoiets.

Ik heb net minuten lang heel hard nagedacht wanneer bij ons de reguliere TV voor het laatst aan geweest is. Dat was een van de eerste persconferenties in maart '20 denk ik. De keer daarvoor kan ik me niet eens herinneren.

Bijna idem. Ik kijk nu B&B vol liefde, omdat ik af en toe verplicht rust moet pakken. Maar verder kijk ik geen tv, alleen stream diensten. De Nederlandse spelprogramma's, talkshows, camping shows, help mijn man is klusser... Ik vind het schrijnend om naar te kijken. Dat handjevol BN'ers dat overal tentoongesteld wordt maar die zo vreselijk mainstream zijn dat het bijna schokkend is, ik begrijp het gewoon niet.

Bij mijn ouder staat de tv ook elke avond de hele avond aan. Die weet alles te vertellen over Nederlandse presentatoren en acteurs. En ook dan denk ik... Saaie verhalen, over saaie mensen... Het is niet helemaal aan mij besteed. Ik kijk liever een spannende serie, sterke film (beetje nadenken als het kan, of heel hard lachen) en af en toe een docu. Oh en "real life" troep. Meeliften op andermans drama.

Yolo schreef op 30-08-2021 om 14:25:

[..]

Ik ben ook social media loos

Echt helemaal? Ik heb wel facebook en instagram. Vooral eigenlijk om sommige mensen te volgen.

Maar ik twijfel steeds meer om het helemaal op te doeken. Lijkt me heerlijk. Maar toch houd iets me tegen, maar wat? 

Regendrup. schreef op 30-08-2021 om 14:20:

Nouja. Die laatste post behoeft wat nuance. Ik ben niet perse anti social media. Maar wel de manier waarop het gebruikt wordt. En hoe de privacy van anderen geschonden wordt.

Ik wil zelf bijvoorbeeld niet dat mijn dochter op social media komt (ze is bijna 3). Tot nu toe lukt dat aardig goed. In het begin wat commentaar van de omgeving gehad, maar die snappen ondertussen heel goed wat ons standpunt is.

Maar dan ga je dus zwemmen met je gezin. En dan moet je capriolen uithalen om niet in beeld te verschijnen van een of andere overenthousiaste ouder die letterlijk vastgeplakt zit aan zijn iphone. Die moest dus zelfs mee IN het zwembad.
Toen hij BLEEF filmen en foto's maken in het pierenbadje en daarbij totaal niet in de gaten had dat wij onze dochter steeds uit beeld probeerden te houden, heb ik hem toch eens duidelijk verteld wat ik ervan vond dat hij het blijkbaar helemaal prima vond om allerlei baby's en peuters in beeld te nemen en zomaar op internet te plempen.

.... ben er nog boos om, want de reactie was niet bepaald mild. Alsof ik de gek was.

Helemaal met je eens, ik ben daar ook niet van gediend.

[..]

Ik ben ook social media loos Alleen WhatsApp, lekker rustig.

Hier hetzelfde! Alleen whatsapp en dit forum dan. Is genoeg zo 😅

Jeetje al die programma's die genoemd worden ken ik niet eens (het grootste deel, Kassa, Jinek en HHB wel bijvoorbeeld). Ik kijk bijna helemaal geen tv eigenlijk.
Alleen maar series en soms een film.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

30-08-2021 om 14:27

Regendrup. schreef op 30-08-2021 om 14:26:

[..]

Echt helemaal? Ik heb wel facebook en instagram. Vooral eigenlijk om sommige mensen te volgen.

Maar ik twijfel steeds meer om het helemaal op te doeken. Lijkt me heerlijk. Maar toch houd iets me tegen, maar wat?

Ja helemaal, heerlijk. Ik word soms al niet goed van whatsapp, daar heb ik groepsgesprekken ook op mute staan. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

30-08-2021 om 14:28

En televisie kijk eigenlijk alleen nog via apps, dan kan ik kijk wat en wanneer ik het wil. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

30-08-2021 om 14:29

Rachel. schreef op 30-08-2021 om 14:27:

[..]

Hier hetzelfde! Alleen whatsapp en dit forum dan. Is genoeg zo 😅

Voor mij ook

Heidi-Forumbeheer schreef op 30-08-2021 om 14:08:

Maar waar kijken jullie dan naar? Ik kom de avond prima .....

Ik moet daar wel bij zeggen dat ik de hele dag de tv of muziek heb opstaan of een podcast luister. De huizen in mijn blok zijn erg gehorig dus het is dat of de buren horen plassen. Maar de programma's die ik noemde kijk ik wel onder mijn andere bezigheden. Computerwerk, koken, opruimen.

[..]

Ik ben ook social media loos Alleen WhatsApp, lekker rustig.

Idem hier.

Lieveheersbeest schreef op 30-08-2021 om 14:25:

[..]

Bijna idem. Ik kijk nu B&B vol liefde, omdat ik af en toe verplicht rust moet pakken. Maar verder kijk ik geen tv, alleen stream diensten. De Nederlandse spelprogramma's, talkshows, camping shows, help mijn man is klusser... Ik vind het schrijnend om naar te kijken. Dat handjevol BN'ers dat overal tentoongesteld wordt maar die zo vreselijk mainstream zijn dat het bijna schokkend is, ik begrijp het gewoon niet.

Bij mijn ouder staat de tv ook elke avond de hele avond aan. Die weet alles te vertellen over Nederlandse presentatoren en acteurs. En ook dan denk ik... Saaie verhalen, over saaie mensen... Het is niet helemaal aan mij besteed. Ik kijk liever een spannende serie, sterke film (beetje nadenken als het kan, of heel hard lachen) en af en toe een docu. Oh en "real life" troep. Meeliften op andermans drama.

Maar nu noem je bijna uitsluitend RTL4 en SBS-programma's. Die kijk ik ook vrijwel niet.

Ik heb de laatste weken The Great British Bake Off gekeken. Dat en HHB is het enige programma dat ik echt volg. Kijk het wel 3 dagen later. Verder af en toe TLC of Discovery tijdens het eten, maar verder eigenlijk niets.

Bij mijn ouders staat hij meer aan ivm voetbal/sport of series als NCIS/Charmed en ze kijken ook wel graag naar bepaalde spelshows.

Ik vind programma's als WIDM wel leuk. Expeditie Robinson kijk ik typisch met een half oog terwijl ik op m'n telefoon zit zoals nu. Vind het wel jammer dat bij de Nederlandse versies de hele tijd die semi-BN-ers voor dit soort programma's worden gebruikt.
Ik kijk graag naar Vlaamse of Australische programma's. 

ik kijk vooral, nijntje, bumba, tiktak😅
Muaha nee hoor ben dan meestal bezig als dat opstaat😜

Als ik dan tv kijk is het eventjes want ik heb altijd wel iets waardoor ik weer opsta of iets ga doen..ik kijk meestal ook als kleine op bed ligt. tis meestal nuchtere comedy series zoals, neighborhood, modern family, last man standing.. gwn iets waar ik tussendoor even om kan lachen want ik onderbreek het toch altijd weer😬  o en 24 kitchen kijk ik ook.

redbulletje schreef op 30-08-2021 om 15:22:

Ik vind programma's als WIDM wel leuk. Expeditie Robinson kijk ik typisch met een half oog terwijl ik op m'n telefoon zit zoals nu. Vind het wel jammer dat bij de Nederlandse versies de hele tijd die semi-BN-ers voor dit soort programma's worden gebruikt.
Ik kijk graag naar Vlaamse of Australische programma's.

Wij kijken ook graag naar Vlaamse programma's. Laatst werd er trouwens op NL eentje uitgezonden, ben de naam kwijt. Die drie jongens met de reis door de Middellandse Zee.Er is er ook al 1 geweest rondom de Noordzee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.