Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

'Dingen die ik niet begrijp'

Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?

Volgt u maar 😃

Maar waar kijken jullie dan naar? Ik kom de avond prima door met om 18 uur het journaal en dan EenVandaag. Door naar BinnensteBuiten en het 20 uur journaal en daarna wat het eerst komt van het trio Nieuwsuur, Humberto/Jinek en Op1. Die waar ik niet meteen naar kijk, kijk ik dan later terug.
Af en toe heb ik een beetje een gat tussen programma's maar dan kijk ik weer iets terug wat ik gemist heb of ik kijk m'n B keuzes: woon-/tuinprogramma's, Eigen Huis en Tuin en Tijd voor Max. Of de snoepjes die ik heb opgenomen: Buitenhof, 2Doc, Jacobine, Voor de Vorm, Kassa, De Kennis van Nu, Tegenlicht, Het Filosofisch Kwintet, The Great British BakeOff en Heel Holland Bakt, Zembla, Hollandse Zaken, Brainwash Talks.

Netherfield schreef op 28-08-2021 om 23:51:

[..]

Heet dat niet de wolf in je tanden?

Oh ja, zo heet het inderdaad! 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

30-08-2021 om 14:11

als ik thuis ben staat de tv aan. Mijn pratend behang noem ik het altijd. Als ik naar het werk ga, dan heb ik rtl-nieuws ervoor. Kom ik thuis dan verschillende dingen, maar vooral niet journaal, jinek, humberto ed. Vind ik niks aan. Wel MC, tuinprogramma's, detective of soms een avondje TLC. En HHB, wie is de mol en BZV. 

Wij volgen nieuwe BBC-first series, Heel Holland bakt, Binnenstebuiten, Dagelijkse kost (België) met Jeroen Meus, Hollandse Zaken, Twee voor Twaalf (vanavond weer), zoveel eigenlijk. Maar eigenlijk nooit op de tijd dat het echt uitgezonden wordt.

Dat er mensen zijn die elke scheet van hun kind op de socials zetten.
Überhaupt snap ik die drang niet van het plaatsen van zoveel op social media.. maar soms hangt het me echt de keel uit. 
Laatst ook een kennis die een uiterst oncharmante foto van haar puber plaatste, en daarbij ook nog schreef "deze actie zal ze me niet in dank afnemen".

Nee.. gek he? Schandalig vind ik die constante drang om alles maar te willen delen. Met wie? En waarom? Hou het lekker voor jezelf joh.

Ja en ik weet dat ik er niet naar hoef te kijken. Maar mensen mogen ook wel eens gaan nadenken wát ze allemaal op dat internet neerpleuren. En zeker als het niet om jezelf gaat.

Heidi-Forumbeheer schreef op 30-08-2021 om 14:08:

Maar waar kijken jullie dan naar? Ik kom de avond prima door met om 18 uur het journaal en dan EenVandaag. Door naar BinnensteBuiten en het 20 uur journaal en daarna wat het eerst komt van het trio Nieuwsuur, Humberto/Jinek en Op1. Die waar ik niet meteen naar kijk, kijk ik dan later terug.
Af en toe heb ik een beetje een gat tussen programma's maar dan kijk ik weer iets terug wat ik gemist heb of ik kijk m'n B keuzes: woon-/tuinprogramma's, Eigen Huis en Tuin en Tijd voor Max. Of de snoepjes die ik heb opgenomen: Buitenhof, 2Doc, Jacobine, Voor de Vorm, Kassa, De Kennis van Nu, Tegenlicht, Het Filosofisch Kwintet, The Great British BakeOff en Heel Holland Bakt, Zembla, Hollandse Zaken, Brainwash Talks.

Hudson & Rex, 911, Swanenburg, Little House on the Prairy, House Rules en The Block Australie en Nieuw Zeeland, Masterchef, diverse politieseries (Flikken, The Rookie), diverse medische dramaseries. Veel op BBC First en Fox. Daar komen veel leuke series op!

De programma's die jij kijkt, kijk ik vrijwel niet, ik hou niet van talkshows/actualiteiten, heb dat alleen tijdens corona af en toe gevolgd. 

Regendrup. schreef op 30-08-2021 om 14:14:

Dat er mensen zijn die elke scheet van hun kind op de socials zetten.
Überhaupt snap ik die drang niet van het plaatsen van zoveel op social media.. maar soms hangt het me echt de keel uit.
Laatst ook een kennis die een uiterst oncharmante foto van haar puber plaatste, en daarbij ook nog schreef "deze actie zal ze me niet in dank afnemen".

Nee.. gek he? Schandalig vind ik die constante drang om alles maar te willen delen. Met wie? En waarom? Hou het lekker voor jezelf joh.

Ja en ik weet dat ik er niet naar hoef te kijken. Maar mensen mogen ook wel eens gaan nadenken wát ze allemaal op dat internet neerpleuren. En zeker als het niet om jezelf gaat.

Zo ontzettend mee eens! Als ik kon gaf ik je 10 likes!

Herfstappeltaart schreef op 30-08-2021 om 14:15:

[..]

Zo ontzettend mee eens! Als ik kon gaf ik je 10 likes!

Het voelt soms echt eenzaam in het anti social media land. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

30-08-2021 om 14:18

@Heidi:
Je vraag is waarschijnlijk niet voor mij bedoelt maar toch. Ik kijk zowat dagelijks een film of een serie via Netflix of een ander online platform en verder niets, sommige dagen compleet niets. 
Nieuwsuitzendingen heb ik als tiener al afgeschaft omdat ik veel te opgewonden geraak van de trivialiteiten die ze brengen terwijl er ernstigere zaken zijn op wereldvlak. Kan de hoofdzaken trouwens veel sneller lezen op krantenpagina's dan te luisteren naar een nieuwsuitzending. 

ElectricKookabura85

ElectricKookabura85

30-08-2021 om 14:19

Heidi-Forumbeheer schreef op 30-08-2021 om 14:08:

Maar waar kijken jullie dan naar? [... etc even ingekort]

Niets. De TV gaat bij ons bijna niet aan en als hij aan gaat, kijken we Netflix, Disney+ of zoiets.

Ik heb net minuten lang heel hard nagedacht wanneer bij ons de reguliere TV voor het laatst aan geweest is. Dat was een van de eerste persconferenties in maart '20 denk ik. De keer daarvoor kan ik me niet eens herinneren.

Ik zie die programma's die je noemt en meer wel eens bij mijn moeder langs komen, die heeft ook zo'n "pratend behang" zoals iemand het zo prachtig noemde, en dan weet ik weer dat ik niks mis.

Nouja. Die laatste post behoeft wat nuance. Ik ben niet perse anti social media. Maar wel de manier waarop het gebruikt wordt. En hoe de privacy van anderen geschonden wordt.

Ik wil zelf bijvoorbeeld niet dat mijn dochter op social media komt (ze is bijna 3). Tot nu toe lukt dat aardig goed. In het begin wat commentaar van de omgeving gehad, maar die snappen ondertussen heel goed wat ons standpunt is.

Maar dan ga je dus zwemmen met je gezin. En dan moet je capriolen uithalen om niet in beeld te verschijnen van een of andere overenthousiaste ouder die letterlijk vastgeplakt zit aan zijn iphone. Die moest dus zelfs mee IN het zwembad. 
Toen hij BLEEF filmen en foto's maken in het pierenbadje en daarbij totaal niet in de gaten had dat wij onze dochter steeds uit beeld probeerden te houden, heb ik hem toch eens duidelijk verteld wat ik ervan vond dat hij het blijkbaar helemaal prima vond om allerlei baby's en peuters in beeld te nemen en zomaar op internet te plempen.

.... ben er nog boos om, want de reactie was niet bepaald mild. Alsof ik de gek was. 

Regendrup. schreef op 30-08-2021 om 14:20:

Nouja. Die laatste post behoeft wat nuance. Ik ben niet perse anti social media. Maar wel de manier waarop het gebruikt wordt. En hoe de privacy van anderen geschonden wordt.

Ik wil zelf bijvoorbeeld niet dat mijn dochter op social media komt (ze is bijna 3). Tot nu toe lukt dat aardig goed. In het begin wat commentaar van de omgeving gehad, maar die snappen ondertussen heel goed wat ons standpunt is.

Maar dan ga je dus zwemmen met je gezin. En dan moet je capriolen uithalen om niet in beeld te verschijnen van een of andere overenthousiaste ouder die letterlijk vastgeplakt zit aan zijn iphone. Die moest dus zelfs mee IN het zwembad.
Toen hij BLEEF filmen en foto's maken in het pierenbadje en daarbij totaal niet in de gaten had dat wij onze dochter steeds uit beeld probeerden te houden, heb ik hem toch eens duidelijk verteld wat ik ervan vond dat hij het blijkbaar helemaal prima vond om allerlei baby's en peuters in beeld te nemen en zomaar op internet te plempen.

.... ben er nog boos om, want de reactie was niet bepaald mild. Alsof ik de gek was.

Ik snap je echt he-le-maal en denk er precies zo over.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

30-08-2021 om 14:24

Regendrup. schreef op 30-08-2021 om 14:20:

...

Hier zou ik ook boos om worden, portretrecht lijkt haast onbestaande nu iedereen altijd kan filmen.

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

30-08-2021 om 14:25

Regendrup. schreef op 30-08-2021 om 14:16:

[..]

Het voelt soms echt eenzaam in het anti social media land.

Ik ben ook social media loos  Alleen WhatsApp, lekker rustig. 

Valdemar schreef op 30-08-2021 om 14:24:

[..]

Hier zou ik ook boos om worden, portretrecht lijkt haast onbestaande nu iedereen altijd kan filmen.

Maar het lijkt ook echt alsof iedereen om me heen het dóódnormaal vind. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.