Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 😃
Zusterclivia
17-08-2021 om 09:54
SusannaT schreef op 17-08-2021 om 09:47:
[..]
Sja..ik draag op mijn werk hakken, zit dan ook vaak en zodra ik thuis kom doe ik ze uit. Doseren en niet bezuinigen op goede schoenen.
Ik heb zelfs speciaal nette schoenen zonder hak aangeschaft voor de dagen waarop ik op mijn werk wél veel moet lopen. Ik kreeg me er toch een stel blaren in
dat is nou een ding dat ik niet begrijp.
Maar dat lijkt soms volledig willekeurig te zijn. Ik heb hardloopschoenen en ik heb altijd hetzelfde model alleen dan de nieuwste uitvoering (of die van ervoor). De ene keer nergens last van en de andere keer wel blaren (wel op een vaste plek). Zelfs een keer gehad met een paar schoenen die exact hetzelfde waren als mijn voorganger. De eerste keer geen blaren, de tweede keer wel. Gewoon stom.
Wilgekatje, ik kijk eigenlijk nooit naar hoe het afloopt, niet omdat dit het verhaal verpest, maar vaak is het dan niet duidelijk hoe dit einde bij het verhaal past. Dus dat is dan verwarrend. ![]()
Ik draag nooit hakken omdat ik last van mijn knieën en rug krijg. Maar best veel vrouwen uit mijn omgeving die last hebben van hun voeten door het dragen van hakken (blijkt achteraf). Zitten nu bijna allemaal aan de inlegzooltjes en zo.
LEEUWENKONING
17-08-2021 om 10:53
Granny71 schreef op 16-08-2021 om 17:29:
[..]
Niet eens vrouwen in het algemeen?
Nee ! Face2Face gaat het prima !
irmama
17-08-2021 om 11:18
redbulletje schreef op 17-08-2021 om 08:11:
[..]
Het is ontzettend slecht voor je gewrichten om op hakken te lopen. Snap dus niet dat vrouwen zich dit aan doen.
"Blaren, eeltknobbels, hamertenen en ingegroeide teennagels: het zijn allemaal problemen die we vaker zien bij hakkendragers. Veel voetproblemen zijn gerelateerd aan schoeisel. In feite is de gemiddelde Nederlandse vrouwenvoet – die relatief breed is – dan ook niet bedoeld om zich in een smalle stilettopump te wurmen. Wie dat toch doet, heeft een grotere kans op problemen in de voorvoet. Ook klachten als slijtage en scheefstand van de grote teen komen vaker voor bij hakkendragers."
Alsof dat allemaal nog niet erg genoeg is, hebben ook andere lichaamsdelen vaak te lijden onder het dragen van de hoge hak: Je knieën, en dan vooral je knieschijven, hebben het flink te verduren door hakken. Door de druk op het middelste gedeelte van je knieën bij het dragen van hakken, kun je last krijgen van artrose in de knie, waarbij het kraakbeen in het kniegewricht wordt aangetast. Gevolg: pijn en stijfheid in de knie.De stand van je onderrug verandert door veelvuldig hakken te dragen. Dit kan leiden tot pijnklachten.Je kuitspieren verkorten: door de stand van je voeten in schoenen met hoge hakken, verandert de structuur van de spieren en pezen in je kuiten die hierdoor beschadigd kunnen raken.
Precies. Het ziet er ook niet uit
watertoren
17-08-2021 om 11:39
Ik loop al vanaf mijn 15de op hakken. Gelukkig heb ik nergens last van. Ik ben het ook verleert om op platte schoenen te lopen want dan zwik ik om.
redbulletje
17-08-2021 om 11:40
SusannaT schreef op 17-08-2021 om 09:47:
[..]
Sja..ik draag op mijn werk hakken, zit dan ook vaak en zodra ik thuis kom doe ik ze uit. Doseren en niet bezuinigen op goede schoenen.
Ik heb zelfs speciaal nette schoenen zonder hak aangeschaft voor de dagen waarop ik op mijn werk wél veel moet lopen. Ik kreeg me er toch een stel blaren in
Waarom doe je geen sneakers aan naar je werk? Snap al helemaal niet dat je hakken voor je werk aan doet, dat vind ik meer voor zitfeestjes.
Bovendien heel irritant ook al dat getik op de vloer van dames die hakjes dragen.
Zusterclivia
17-08-2021 om 11:45
watertoren schreef op 17-08-2021 om 11:39:
Ik loop al vanaf mijn 15de op hakken. Gelukkig heb ik nergens last van. Ik ben het ook verleert om op platte schoenen te lopen want dan zwik ik om.
Dit hoor ik wel vaker en dan denk ik: hoe dan? Maar dan heb je blijkbaar je enkelbanden al dusdanig vernachelt dat ze niet meer goed werken als je voeten in een natuurlijke stand staan.
HAHA!wait..what
17-08-2021 om 11:47
Kun je dat niet trainen dan met bepaalde oefeningen? Lijkt me best handig als je beide goed kunt
irmama
17-08-2021 om 11:52
Omdat je voeten naar de klote zijn
ProfitableMantis53
17-08-2021 om 12:35
Waarom halen veel oude mensen als ze de stofzuiger opbergen het ding toch altijd in 3 stukken uit elkaar?
_melon
17-08-2021 om 12:36
Nera schreef op 17-08-2021 om 12:35:
Waarom halen veel oude mensen als ze de stofzuiger opbergen het ding toch altijd in 3 stukken uit elkaar?
Hahahahahaha. Mijn moeder haalt ook de stok er af om 'm vervolgens zo op te bergen dat de stok er alsnog naast staat.
MMcGonagall
17-08-2021 om 12:47
Nog nooit gezien
Er zit juist speciaal een uitsteeksel aan om je stang aan te hangen.
Netherfield
17-08-2021 om 12:57
Sophia_! schreef op 04-08-2021 om 11:35:
[..]
Nu jij het daarover hebt: ik kocht laatst die drinkpakjes Caprisun. Het rietje was netjes van karton, maar zat vervolgens wel verpakt in plastic. Dikke faal, dan is het nut van dat kartonnen rietje toch toch meteen weg
![]()
Nadeel van kartonnen rietje bij Caprisun vind ik dan weer dat je ze bijna niet in dat pakje gedrukt krijgt zonder dat je het rietjes helemaal vermorzelt.
ProfitableMantis53
17-08-2021 om 12:59
MMcGonagall schreef op 17-08-2021 om 12:47:
[..]
Nog nooit gezien
Er zit juist speciaal een uitsteeksel aan om je stang aan te hangen.
Ja precies, zo doe ik dat ook altijd. Maar nee hoor, stang eraf en in een hoekje, slang eraf en ergens overheen hangen, en dan de stofzuiger zelf erbij op de grond.
Ik kom voor mijn werk veel bij ouderen in huis en kom het regelmatig tegen. Laatst zelfs de slang opgerold tussen een elastiekje, opgehangen aan de kastdeur
Rachel.
17-08-2021 om 13:25
Nera schreef op 17-08-2021 om 12:59:
[..]
Ja precies, zo doe ik dat ook altijd. Maar nee hoor, stang eraf en in een hoekje, slang eraf en ergens overheen hangen, en dan de stofzuiger zelf erbij op de grond.
Ik kom voor mijn werk veel bij ouderen in huis en kom het regelmatig tegen. Laatst zelfs de slang opgerold tussen een elastiekje, opgehangen aan de kastdeur
![]()
Zo zou ik niet eens meer willen stofzuigen als ik dat nog iedere keer moet doen
Heidi-Forumbeheer
17-08-2021 om 13:32
Oeps. Zo oud ben ik nou ook weer niet

Maar ik haal de stofzuiger uit elkaar omdat ik hem met behulp van ⬆️ opberg
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.