Huiskamer
ButterCup
15-07-2021 om 19:36
'Dingen die ik niet begrijp'
Dat wierookstokjeshouders zo smal zijn! Alle as pleurt er altijd naast! Waarom?
Volgt u maar 😃
Granny71
16-08-2021 om 17:29
LEEUWENKONING schreef op 16-08-2021 om 17:24:
Vrouwen op fora !
Niet eens vrouwen in het algemeen?
Regendrup.
16-08-2021 om 18:16
Granny71 schreef op 16-08-2021 om 17:29:
[..]
Niet eens vrouwen in het algemeen?
ImpassionedRaven59
16-08-2021 om 18:18
LEEUWENKONING schreef op 16-08-2021 om 17:24:
Vrouwen op fora !
Dit topic gaat over dingen die je niet begrijpt. Ik wist niet dat vrouwen ook tot de categorie dingen behoorden.
DownrightSpoonbill69
16-08-2021 om 18:18
BeertjeColargol schreef op 16-08-2021 om 18:18:
[..]
Dit topic gaat over dingen die je niet begrijpt. Ik wist niet dat vrouwen ook tot de categorie dingen behoorden.
😂
AggressiveReindeer87
16-08-2021 om 21:46
Granny71 schreef op 16-08-2021 om 17:21:
[..]
De trauma's waar ouders ons mee opzadelen
![]()
Ja idd
(Het voordeel is trouwens wel dat ik volgend jaar de 40 aantik maar nog nauwelijk rimpels heb dus het heeft ook voordelen 😁)
Nou op die manier heb ik er nog wel een paar hahaha...
Beertjecolargol: sorry ik snap dat wel en ik ben zelf een vrouw... Ik snap mezelf in ieder geval regelmatig voor geen meter en dat wil ik graag zo houden want ik vind dat grappig. (Maar goed dat ligt misschien ook wel aan mij want ik ben best een beetje raar en daar ben ik trots op 😁)
Granny71
16-08-2021 om 22:06
AliceM1982 schreef op 16-08-2021 om 21:46:
[..]
(Maar goed dat ligt misschien ook wel aan mij want ik ben best een beetje raar en daar ben ik trots op 😁)
Ach er zijn al genoeg normale mensen op de wereld zeg ik altijd.
QuarrelsomeSnail25
16-08-2021 om 22:34
BeertjeColargol schreef op 16-08-2021 om 18:18:
[..]
Zeker wel! Namelijk lekker DING!
AggressiveReindeer87
17-08-2021 om 07:04
Granny71 schreef op 16-08-2021 om 22:06:
[..]
Ach er zijn al genoeg normale mensen op de wereld zeg ik altijd.
Daarom, normal is boring
redbulletje
17-08-2021 om 08:11
Ginevra schreef op 16-08-2021 om 16:53:
hakken maken je benen optisch langer, en veranderen de stand van je bekken en je loop. Dat geldt als sexy en/of mooi.
Vrouwen dragen hakken doorgaans niet (hoofdzakelijk) om lengte toe te voegen.
Het is ontzettend slecht voor je gewrichten om op hakken te lopen. Snap dus niet dat vrouwen zich dit aan doen.
"Blaren, eeltknobbels, hamertenen en ingegroeide teennagels: het zijn allemaal problemen die we vaker zien bij hakkendragers. Veel voetproblemen zijn gerelateerd aan schoeisel. In feite is de gemiddelde Nederlandse vrouwenvoet – die relatief breed is – dan ook niet bedoeld om zich in een smalle stilettopump te wurmen. Wie dat toch doet, heeft een grotere kans op problemen in de voorvoet. Ook klachten als slijtage en scheefstand van de grote teen komen vaker voor bij hakkendragers."
Alsof dat allemaal nog niet erg genoeg is, hebben ook andere lichaamsdelen vaak te lijden onder het dragen van de hoge hak: Je knieën, en dan vooral je knieschijven, hebben het flink te verduren door hakken. Door de druk op het middelste gedeelte van je knieën bij het dragen van hakken, kun je last krijgen van artrose in de knie, waarbij het kraakbeen in het kniegewricht wordt aangetast. Gevolg: pijn en stijfheid in de knie.De stand van je onderrug verandert door veelvuldig hakken te dragen. Dit kan leiden tot pijnklachten.Je kuitspieren verkorten: door de stand van je voeten in schoenen met hoge hakken, verandert de structuur van de spieren en pezen in je kuiten die hierdoor beschadigd kunnen raken.
irmama
17-08-2021 om 08:16
NinjeTurtle schreef op 15-08-2021 om 18:47:
[..]
Echt?
Vreselijk wanneer mensen een prachtig oud huis zo verkrachten. Koop dan een moderner huis.
Dat ligt er zeker aan welke je hebt, want mijn kozijnen zijn juist goed voor ons oude huis.
Wilgenkatje-
17-08-2021 om 08:17
AliceM1982 schreef op 16-08-2021 om 15:22:
[..]
Idd ze doen nooit gordijnen dicht, dat vind ik zo raar! En ik snap dan weer niet waarom ze altijd met make up op gaan slapen...
Nog raarder dat alles er zo keurig opzit als ze weer opstaan 
Wilgenkatje-
17-08-2021 om 08:21
Nera schreef op 16-08-2021 om 16:27:
[..]
. Lastig ook met boeken lezen, soms duurt het me veel te lang en dan ga ik halverwege al kijken hoe het eindigt.
ja hoor, ik kijk bijna altijd even hoe het verhaal afloopt, heb weleens van mijn moeder gehoord dat mijn oma dat ook deed. Ik weet dat velen het onbegrijpelijk vinden, omdat je dan niet meer van het verhaal zou kunnen genieten. Maar voor mij is het boek geen momentje minder de moeite waard.
Wilgenkatje-
17-08-2021 om 08:28
redbulletje schreef op 17-08-2021 om 08:11:
[..]
Het is ontzettend slecht voor je gewrichten om op hakken te lopen. Snap dus niet dat vrouwen zich dit aan doen.
"Blaren, eeltknobbels, hamertenen en ingegroeide teennagels: het zijn allemaal problemen die we vaker zien bij hakkendragers. Veel voetproblemen zijn gerelateerd aan schoeisel. In feite is de gemiddelde Nederlandse vrouwenvoet – die relatief breed is – dan ook niet bedoeld om zich in een smalle stilettopump te wurmen. Wie dat toch doet, heeft een grotere kans op problemen in de voorvoet. Ook klachten als slijtage en scheefstand van de grote teen komen vaker voor bij hakkendragers."
Alsof dat allemaal nog niet erg genoeg is, hebben ook andere lichaamsdelen vaak te lijden onder het dragen van de hoge hak: Je knieën, en dan vooral je knieschijven, hebben het flink te verduren door hakken. Door de druk op het middelste gedeelte van je knieën bij het dragen van hakken, kun je last krijgen van artrose in de knie, waarbij het kraakbeen in het kniegewricht wordt aangetast. Gevolg: pijn en stijfheid in de knie.De stand van je onderrug verandert door veelvuldig hakken te dragen. Dit kan leiden tot pijnklachten.Je kuitspieren verkorten: door de stand van je voeten in schoenen met hoge hakken, verandert de structuur van de spieren en pezen in je kuiten die hierdoor beschadigd kunnen raken.
Wow, best een confronterend stuk RB, ik denk dat velen dat niet beseffen. Ik merk het wel als ik (1.55 m) na een 'hakkenperiode' een tijd platte schoenen draag, dan is het hele loopsysteem even van slag. Omdat er in coronatijd weinig feestelijkheden waarbij ik jurkjes aantrek waren, draag ik al een tijd geen hakken. Het zal dus weer even pijn lijden zijn als ik het toch weer eens doe. Want ja, ik vind het wel mooi staan. Maar jouw bijdrage in gedachten houdend, zal ik ze vooral aantrekken bij gelegenheden met weinig staan & lopen.
SusannaT
17-08-2021 om 09:47
Wilgenkatje- schreef op 17-08-2021 om 08:28:
[..]
Wow, best een confronterend stuk RB, ik denk dat velen dat niet beseffen. Ik merk het wel als ik (1.55 m) na een 'hakkenperiode' een tijd platte schoenen draag, dan is het hele loopsysteem even van slag. Omdat er in coronatijd weinig feestelijkheden waarbij ik jurkjes aantrek waren, draag ik al een tijd geen hakken. Het zal dus weer even pijn lijden zijn als ik het toch weer eens doe. Want ja, ik vind het wel mooi staan. Maar jouw bijdrage in gedachten houdend, zal ik ze vooral aantrekken bij gelegenheden met weinig staan & lopen.
Sja..ik draag op mijn werk hakken, zit dan ook vaak en zodra ik thuis kom doe ik ze uit. Doseren en niet bezuinigen op goede schoenen.
Ik heb zelfs speciaal nette schoenen zonder hak aangeschaft voor de dagen waarop ik op mijn werk wél veel moet lopen. Ik kreeg me er toch een stel blaren in
dat is nou een ding dat ik niet begrijp.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.