Huiskamer
MidasWolf
18-01-2025 om 16:25
De directie en de rest……..
Een flauwe verwijzing naar Ernst Bobbie en de rest…. Maar goed het gaat over het volgende.
De cultuur in bedrijven is verschillend, zo ook hoe de directie/management tegenover/met het personeel staat.
Voorbeeld laatst hoorde ik van een collega, dat bij een bedrijf de directie een andere betere koffiemachine had dan het personeel.
Nu valt dit nog redelijk mee.
Ook heb ik wel eens gehoord dat er een bedrijf is waar de directie een eigen kantine heeft. Hoe wil je ver van je eigen personeel komen te staan. (Vind ik)
Kortom ken of heb je ook verhalen/situatie meegemaakt over hoe de directiecultuur in jouw/een bedrijf is.
Moxxie
19-01-2025 om 12:59
HelloWorld schreef op 19-01-2025 om 12:53:
[...]
Diezelfde directeur noemde in een van de vele schreeuw- en scheldtantrums het personeel ''minder dan schijt''.
[..]
Serieus? Volgens mij heb ik in mijn hele leven nog nooit een collega gehad die dat zou pikken.
HelloWorld
19-01-2025 om 13:07
Moxxie schreef op 19-01-2025 om 12:59:
[..]
Serieus? Volgens mij heb ik in mijn hele leven nog nooit een collega gehad die dat zou pikken.
Serieus. Het is dan ook niet heel verrassend dat dit bedrijf personeel bij vleet slijt. Nieuw talent pakt doorgaans in no-time weer de biezen.
oudmaarnognietkoud
19-01-2025 om 13:48
Eentje uit de oude doos. Vakantiebaantje begin jaren '70. Twee directeuren en ongeveer 20 man/vrouw personeel. Er waren twee toiletten. Een voor de directeuren die was afgesloten met een sleutel en het andere toilet was voor het personeel, m/v.
Om 18 uur stond iedereen met z'n jas aan bij de buitendeur en als de bel ging mochten wij naar huis. Dat vond ik zelfs voor die tijd best uitzonderlijk.
Happyapple
19-01-2025 om 17:53
Malm schreef op 19-01-2025 om 10:41:
bij mijn vorige baan was er een overname geweest. Directie was blij en wilde dit vieren stond in een mail. Ze kwamen allemaal op kantoor, een van de directeuren had champagne en hapjes besteld en verkondigde dit op de werkvloer.
Hij zei er alleen niet bij dat het alleen voor de directie was… Ze gingen in de vergaderzaal zitten en we hebben ze niet weer gezien die dag.
Wat schandalig dit zeg.
MissDalhousie
19-01-2025 om 18:52
Wat een bizarre verhalen zitten erbij! Je zal als werknemer maar afhankelijk zijn van zo'n mafklapper.
Soms hoor ik kennissen (absoluut geen vrienden!) weleens praten over hun bedrijf/personeel en in dat soort gesprekken is 'arbeid' gewoon een kostenpost. Stuitend. Goede werknemers zijn ontzettend waardevol.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.