Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 


aardbei35 schreef op 10-07-2021 om 18:55:

[..]

Dat boek heb ik ook gelezen, maar ik miste toch een beetje de verhalen van vrouwen die echt bewust geen kinderen willen. Dat bleef naar mijn smaak een beetje onderbelicht. Het ging toch redelijk veel over vrouwen die uiteindelijk bewust kindvrij zijn geworden door acceptatie van het gegeven dat zwanger worden er niet in zit om wat voor reden dan ook ze niet zwanger konden worden.

Kan. Zo had ik het niet zo sterk ervaren. Maar ik doelde ook / in het bijzonder op de Facebook-pagina, waar die groep duidelijk vertegenwoordigd is.

RickDalton schreef op 10-07-2021 om 19:45:

[..]

hahahahahaha! ja idd, dat ventileer ik ook regelmatig. je moet wel aardig simpel en dom zijn om je leven zo te vergooien.

come to think of it. de meeste slimme mensen die ik ken (uitzonderingen daargelaten) zijn zonder kids.

Tja, die emoties heb ik er dan weer niet zo bij. Het staat met momenten bijzonder ver van me af en ik erger me wel eens aan onophoudelijk geleuter over kinderen en dat wereldje in het algemeen, maar ik heb niet zo de behoefte om te oordelen over andermans intelligentieniveau op basis van de keuze voor wel of geen kinderen.

kay89 schreef op 11-07-2021 om 00:36:

Ik ben ook kindvrij. maar zeker geen kinderhater. Maar ik kan me wel in Redbulletjes zienswijze voorstellen. Zo was ik eergisteren in een supermarkt. Kind pakt nectarines op en smijt ze op de grond. Ok, kinderen. Maar mijn ergernis ging vooral uit naar de moeder, die het kind haar gang maar liet gaan!!

Herkenbaar. Het valt me ook best wel regelmatig op dat wanneer een kind in de tuin speelt de (groot)ouders een aanzienlijk grotere bult herrie maken in hun 'communicatie' met dat kind, dan het hele kind zelf.

Ik kom ook even zwaaien

Fijn dat er hier ook weer een kindvrij topic is!

CharliesA schreef op 11-07-2021 om 08:55:

Baby's vind ik ook absoluut niet schattig, ik kijk veel liever naar een puppy. 

same! here! 

Ik vind jonge hondjes ook veel schattiger dan babies. 

AcidicShark11

AcidicShark11

11-07-2021 om 22:07

Hasse88 schreef op 11-07-2021 om 21:42:

Ik kom ook even zwaaien

Fijn dat er hier ook weer een kindvrij topic is!

Haaai! 

AeonofWinter schreef op 11-07-2021 om 22:07:

[..]

Haaai!

Hey pop! Fijn dat je hier ook rondhangt! Was al bang je te moeten missen

redbulletje

redbulletje

11-07-2021 om 22:36 Topicstarter

Voor degenen met facebook: Childfree and Loving it! is een hele leuke groep om te volgen. 

redbulletje schreef op 11-07-2021 om 22:36:

Voor degenen met facebook: Childfree and Loving it! is een hele leuke groep om te volgen.

Geen Facebook, ben een liefhebber van privacy en Facebook en whatsapp past daar totaal niet bij 

redbulletje

redbulletje

12-07-2021 om 20:14 Topicstarter

RickDalton schreef op 12-07-2021 om 20:11:

[..]

Geen Facebook, ben een liefhebber van privacy en Facebook en whatsapp past daar totaal niet bij

Heb m'n facebook dan ook afgeschermd staan, maar volg wel ontzettend veel groepen om mooie foto's te kijken of grappige memes. 

SugaryPanther19

SugaryPanther19

12-07-2021 om 20:38

redbulletje schreef op 12-07-2021 om 20:14:

[..]

Heb m'n facebook dan ook afgeschermd staan, maar volg wel ontzettend veel groepen om mooie foto's te kijken of grappige memes.

Ik heb een facebook profiel met een zelf bedachte naam, en ook helemaal afgeschermd - prima te doen om zo veel groepen te volgen.

AcidicShark11

AcidicShark11

12-07-2021 om 20:39

Hasse88 schreef op 11-07-2021 om 22:31:

[..]

Hey pop! Fijn dat je hier ook rondhangt! Was al bang je te moeten missen

Welnee joh, onkruid vergaat niet 

Alles goed met jou en Hasse-man?

AeonofWinter schreef op 12-07-2021 om 20:39:

[..]

Welnee joh, onkruid vergaat niet

Alles goed met jou en Hasse-man?

Ja prima,

Met de kids ook 😛

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.