Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
Zusterclivia
03-09-2021 om 22:32
Ja. Heb niet zoveel te melden voor dit topic. Saai hè. Misschien na het weekend weer. 😁
Borrelhap
04-09-2021 om 00:21
Vind dit sowieso een stuk rustiger dan het (oude) viva forum. Of ligt dat aan mij?
Forumster
04-09-2021 om 07:24
Ja, super jammer is dat, want dit forum werkt zoveel fijner, vooral het springen naar waar je gebleven was.
Morgen naar IJsland 🤟 vandaag nog wat aan de dag planning werken, covid test, spullen inpakken.
BrightEchidna89
04-09-2021 om 07:25
Borrelhap schreef op 04-09-2021 om 00:21:
Vind dit sowieso een stuk rustiger dan het (oude) viva forum. Of ligt dat aan mij?
Als je enkel dit topic bedoelt, denk ik dat het komt omdat enkele vaste leden alleen op viva zitten.
Over het algemeen vind ik dit forum prima zo, nooit te veel om alles even bij te lezen.
Vrijevlinder
04-09-2021 om 08:39
Inderdaad stil hier. Ik maak me op voor de laatste week werken en dan heerlijk vakantie vieren. Kan ik toch zo naar uit kijken. We blijven in NL en hopelijk gaan we volgend jaar weer eens naar het buitenland.
Ik zou zelf graag eens naar Schotland gaan, ben er nooit geweest. Maar als ik die beelden zie lijkt het me zo geweldig en ik ben me aan het oriënteren voor volgend jaar. In het buitenland nemen we vaak een huurauto, maar iemand hier ervaring met een huurauto in een linksrijdend land? Lijkt me toch wat lastig dat alles aan de andere kant zit. Links rijden in eigen auto is geen probleem, maar auto meenemen naar Schotland is wat onhandiger.
En als iemand tips heeft voor geweldig plekken laat maar weten. Ik houd niet van drukke steden, maar wel van mooie natuur en leuke dorpjes.
redbulletje
04-09-2021 om 08:41
Ik heb in Tasmanie een automaat gehuurd, da's wel te doen. Zat nog regelmatig aan de ruitenwisser als ik de richtingaanwijzer wilde hebben.
Vrijevlinder
04-09-2021 om 08:43
Haha, ja, dat is wennen. Rijd je nu een schakelauto of heb je automaat?
Een automaat wil ik niet, ik hoop dat ze daar schakelauto's verhuren.
kerst
04-09-2021 om 09:01
Ik heb ook saai weekend. Eindelijk beetje herstel van oor-en keelpijn. Misschien vanavond naar de film. Ik heb filmabonnement.
redbulletje
04-09-2021 om 09:04
Vrijevlinder schreef op 04-09-2021 om 08:43:
Haha, ja, dat is wennen. Rijd je nu een schakelauto of heb je automaat?
Een automaat wil ik niet, ik hoop dat ze daar schakelauto's verhuren.
Ik heb zelf een schakelwagen maar rij graag in een automaat.
Vrijevlinder
04-09-2021 om 09:09
redbulletje schreef op 04-09-2021 om 09:04:
[..]
Ik heb zelf een schakelwagen maar rij graag in een automaat.
Ik zou een automaat best willen uitproberen, maar niet in een linksrijdend land, waarbij in de auto ook alles aan de andere kant zit. Ik geloof niet dat ik dat moet doen.
Forumster
04-09-2021 om 09:48
Vrijevlinder schreef op 04-09-2021 om 08:39:
Ik zou zelf graag eens naar Schotland gaan, ben er nooit geweest. Maar als ik die beelden zie lijkt het me zo geweldig en ik ben me aan het oriënteren voor volgend jaar. In het buitenland nemen we vaak een huurauto, maar iemand hier ervaring met een huurauto in een linksrijdend land? Lijkt me toch wat lastig dat alles aan de andere kant zit. Links rijden in eigen auto is geen probleem, maar auto meenemen naar Schotland is wat onhandiger.
En als iemand tips heeft voor geweldig plekken laat maar weten. Ik houd niet van drukke steden, maar wel van mooie natuur en leuke dorpjes.
Schotland is fantastisch en ik wil er graag nog eens naar toe. Zeker de regio bij Glencoe vond ik erg uniek. Links rijden vond ik erg meevallen, probeer er niet te hard over na te denken, je intuïtie pakt het prima. Eenmaal links en met het stuur op de andere kant voelt het gelijk al logisch om links voorrang te geven. Je zit soms met de nederlandse-schakelhand soms even aan je portier dus dat leer je snel genoeg af. Weer terug in Nederland greep ik in mijn eigen auto al in het luchtledige, zo snel wen je dus al. Smalle wegen is even wennen hoeveel links je kunt blijven. Je kunt je spiegel even meer grond laten meepakken zodat je leert inschatten waar je auto ophoudt. Op rotondes kun je vroeg inschatten waar een ander heengaat door te letten waar de wielen heen draaien.
Plekjes kan ik een andere keer even op terugkomen.
Een automaat is wel makkelijk hoor, je hoeft niet meer over de besturing na te denken en dus meer aandacht voor verkeer en plek op de weg. Zeker bij snelle situaties kan het fijn zijn dat je je niet over de mechaniek hoeft te bekommeren.
AcceptableReindeer64
04-09-2021 om 09:51
Schotland staat ook op mijn lijstje. Ik heb nu een biebboek in huis over Schotland. Historisch Schotland van Jaap Hiddinga.
Koekie1980
04-09-2021 om 09:58
Oh wij hadden onze vakantie naar Schotland gepland en de boot al geboekt... Nu wederom naar volgend jaar verschoven en op dit moment in Nederland aan t kamperen.
Gelukkig kunnen we nog even genieten van t mooie weer, heerlijk warm nog deze week!
AcceptableReindeer64
04-09-2021 om 10:01
@Forumster: Veel plezier in IJsland 
@Koekie1980: Oh wat jammer dat het weer verschoven is.
Ja, het belooft mooi nazomer weer te worden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.