Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-08-2021 om 21:10

AeonofWinter schreef op 23-08-2021 om 21:00:

Dan staken zijn benen uit op het gangpad en kon niemand er meer door. Het was gewoon kut dus dan maar bier drinken in de restauratiewagen.

Zal mijn partner nog eens moeten overtuigen om met de Thalys te reizen. 

Ik zou bier drinken als argument aandragen 🍻

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-08-2021 om 21:13

Zusterclivia schreef op 23-08-2021 om 20:00:

Rondreizen met het ov kan in veel landen prima. Zwitserland was prima. Met de ICE naar Basel en daar overstappen op een lokale trein. We hadden een soort weekabonnement met onbeperkt reizen.
In Spanje ook een rondreis gedaan en steeds ter plaatste het volgende traject geboekt. Ging prima en was echt goedkoop. De route was Barcelona-Valencia-Granada-Sevilla. Echt ideaal.
En naar Parijs met de trein geweest. Ging ook prima.

Tijdens onze laatste reis naar Sintra (nabij Lissabon), hebben wij voor het eerste gebruik gemaakt van Uber. Dat werkt ginds echt geweldig, groot aanbod en spotgoedkoop.
Hier op de luchthaven aangekomen dachten we ook Uber te proberen, tot we de prijzen zagen.

BrightEchidna89

BrightEchidna89

23-08-2021 om 21:14

Forumster schreef op 23-08-2021 om 21:11:

Ik zou bier drinken als argument aandragen 🍻

Nou neen, als ze dat hoort mag ik wandelen. 
Dat is gewoon een ongelukkige bijkomstigheid omdat ik niet kan zitten.

Heb het onthouden als internationaal rijbewijs, misschien heette het anders of wist familielid niet dat het niet nodig was.

Forumster schreef op 23-08-2021 om 19:01:

Dat mag ik hopen ja! Terugketsen dat je een weekabonnement op de snackbar hebt afgesloten voor m.

Ik vind beiden heerlijk, trein pakken voor een stedentrip, maar hou ook van roadtrippen en dan is dat minder interessant, dan heb ik liever dat er een auto klaar staat. Ik heb het ook weleens gecombineerd.

Over 2 weken rijden we IJsland rond Al 10jaar mijn droom, vorig jaar afgeblazen maar dit keer gaat t gebeuren!

Ah tof, IJsland. Staat ook al jaren op de to do lijst. Eerstvolgende echte lange trip gaat Japan worden in 2023 (hopelijk). Daarna wil ik echt een keer naar IJsland. Hoor daar echt goede dingen over. Leuk hoor

Vf_Watervrouw schreef op 23-08-2021 om 20:33:

Pal voor de lockdown met familielid in linksrijdend land geweest. Rijbewijs omgezet naar internationaal maar het werd afgeraden om daadwerkelijk te gebruiken, je zit zo in je NLse routine met bochten nemen.... (op rechte stukken kán het goed gaan omdat bij de huurauto's het stuur aan de goede kant hebben (vraag mij niet of dat links of rechts is, dat richtingsgevoel ontbeer ik )
We waren nog maar net een week ongedeerd terug op Nederlandse bodem en de luchtruimen en grenzen gingen dicht.

Ik oefen het linksrijden met Eurotruck Simulator 😁 Alleen neem ik dan waarschijnlijk bochten te omzichtig omdat ik denk in een enorme unit te rijden 🤪

redbulletje schreef op 23-08-2021 om 20:37:

[..]

Ik heb geen internationaal rijbewijs maar heb ook op Tasmanie gereden. Wel in een automaat, maar zat wel telkens de ruitenwissers aan te zetten als ik richting wilde aangeven.

😁

Op NPO staat trouwens (nog 1 dag!) een conference van Janneke de Bijl, waarin het ook gaat over het niet willen ban kinderen. Ze zegt o.a. dat mensen met kinderen eens een voorbeeld zouden moeten nemen aan hondeneigenaren (met voorbeelden), vond ik wel geestig 🙂 Sowieso kwamen er voor mij wel vrij herkenbare dingen voorbij, zoals je altijd (licht) bezwaard voelen. Ik moet het laatste stukje nog kijken omdat mijn vermoeidheid het overnam, maar wilde het hier even noemen omdat het nog maar heel even op NPO staat.

coolpack2 schreef op 24-08-2021 om 10:42:

Op NPO staat trouwens (nog 1 dag!) een conference van Janneke de Bijl, waarin het ook gaat over het niet willen ban kinderen. Ze zegt o.a. dat mensen met kinderen eens een voorbeeld zouden moeten nemen aan hondeneigenaren (met voorbeelden), vond ik wel geestig 🙂 Sowieso kwamen er voor mij wel vrij herkenbare dingen voorbij, zoals je altijd (licht) bezwaard voelen. Ik moet het laatste stukje nog kijken omdat mijn vermoeidheid het overnam, maar wilde het hier even noemen omdat het nog maar heel even op NPO staat.

Bedankt voor de tip, ga ik eens kijken

Broodtrommel schreef op 24-08-2021 om 09:53:

[..]

Ah tof, IJsland. Staat ook al jaren op de to do lijst. Eerstvolgende echte lange trip gaat Japan worden in 2023 (hopelijk). Daarna wil ik echt een keer naar IJsland. Hoor daar echt goede dingen over. Leuk hoor

Japan! Daar wil ik denk ik al sinds mijn pubertijd naar toe,  maar zo duur. Het doel is toch om er binnen nu en 5 jaar naar toe te gaan. 

Borrelhap schreef op 24-08-2021 om 11:18:

[..]

Japan! Daar wil ik denk ik al sinds mijn pubertijd naar toe, maar zo duur. Het doel is toch om er binnen nu en 5 jaar naar toe te gaan.

Ja idem, lijkt me zo tof. En ik wil ook niet meer wachten totdat het beter uit komt of later pas doen want dat moet je eerst nog maar eens gezond zien te worden. Dus ook uitgesproken bij mijn werkgever een Sabbatical te willen van 6 tot 12 maanden. Ze gaan kijken naar de mogelijkheden. Als ik ga dam sowieso 4 tot 5 weken en als ik dan toch in die hoek zit, meteen Nieuw Zeeland en Australië. 

Heerlijke plannen broodtrommel. Lijkt me ook erg mooi. Grappig, ik ben ook sabbatical aan het opbouwen.

Valdemar schreef op 23-08-2021 om 21:13:

[..]

Tijdens onze laatste reis naar Sintra (nabij Lissabon), hebben wij voor het eerste gebruik gemaakt van Uber. Dat werkt ginds echt geweldig, groot aanbod en spotgoedkoop.
Hier op de luchthaven aangekomen dachten we ook Uber te proberen, tot we de prijzen zagen.

In het buitenland zijn taxi's en het ov sowieso veel goedkoper. In Nederland is het echt achtelijk duur, maar ja, niet gesubsidieerd. Of in ieder geval niet zoveel als in het buitenland.

Nederland is rijk en onze hoofdstad is een dorp vergeleken met andere hoofdsteden dus we nemen hier ook veel minder vaak taxi's, bijna iedereen heeft een auto, parkeerplaats en we hebben goede OV, vandaar dat taxi's hier relatief duur zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.