Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
RickDalton
22-08-2021 om 15:39
Doornroosje75 schreef op 22-08-2021 om 15:04:
Wij zitten nu in een mini huisje in een natuurgebied. We verheugden ons op mooie wandelingen in de natuur...maar het regent al de hele dag 😆
Dus drinken we koffie (zometeen wijn) en lezen we de hele dag. Morgen weer een dag!
Met de trein naar Parijs...dat lijkt me ook erg leuk! Sowieso wil ik de komende jaren vaker met de trein op pad in Europa. Die citytrips met vliegtickets van een paar tientjes... eigenlijk van de zotte! En ik vind treinreizen over het algemeen lekker relaxed en comfortabel.
dat is ook geen straf lekker in een huisje met een goed boek en genoeg wijn op voorraad
👌
Broodtrommel
22-08-2021 om 20:35
Dank jullie wel. Ben nooit dol geweest op Parijs maar heb me prima vermaakt. Het weer hielp ook erg mee, was er zo aan toe. Nu weer op weg naar huis. Het is gewoon lekker makkelijk. Je stapt op in mijn woonplaats en dan duurt het 3 uur en een kwartier. Ik doe er net een half uur minder over als ik met al die overstappen op bezoek ga bij mijn ouders
Heb ook wel eens naar die nachttrein gekeken naar Wenen maar die is duur!
Ze maken het iig niet aantrekkelijk.
@Doornroosje 75 en RickDalton, jullie ook veel plezier met je break
Zusterclivia
22-08-2021 om 21:24
Ik vind met de trein reizen echt zoveel relaxter dan vliegen. Al is het maar dat je geen uren van te voren aanwezig hoeft te zijn.
En daarnaast veel meer ruimte, een interessanter uitzicht, restauratiewagen. En vaak kom je ook vrij centraal aan.
Maar best duur in vergelijking met vliegen. Aan de andere kant is vliegen veel te goedkoop ivm het ontbreken van accijnzen op de brandstof. Anders zouden de prijzen echt de lucht in schieten.
Geronimo3
22-08-2021 om 21:34
De trein is sowieso leuker dan het vliegtuig. Je hebt meer ruimte, door het raam zie je van alles maar belangrijker is dat veel stations in het centrum van steden staan en vliegvelden meestal ver er buiten.
BrightEchidna89
22-08-2021 om 22:02
Wij zijn op dit moment aan het bekijken om volgend voorjaar (als de coronaregels hopelijk verdwenen zijn) met de nachttrein naar Wenen te reizen. 's Avonds om 19u30 vertrekken in Brussel en om 9 uur ginds aankomen zonder overstappen.
Prijs per persoon voor slaapcabine met twee bedden is 190 euro, enkele reis, dus in totaal een tweehonderd euro duurder heen en terug.
AcceptableReindeer64
23-08-2021 om 10:29
Veel plezer, RickDalton en Doornroosje
Vorig weekend is mijn man nog een weekend naar Duitsland geweest. Hij wilde al 2 jaar lang naar een museum, maar ik had geen zin in dat museum, dus hij ging alleen.
En dat vonden heel veel mensen in onze omgeving heel raar, want je bent toch getrouwd?? Ja dus.. Getrouwd, maar niet geplakt 
Zusterclivia
23-08-2021 om 10:30
Tamsyn schreef op 23-08-2021 om 10:29:
Veel plezer, RickDalton
Vorig weekend is mijn man nog een weekend naar Duitsland geweest. Hij wilde al 2 jaar lang naar een museum, maar ik had geen zin in dat museum, dus hij ging alleen.
En dat vonden heel veel mensen in onze omgeving heel raar, want je bent toch getrouwd?? Ja dus.. Getrouwd, maar niet geplakt
En zeker als het iets is dat je echt niet leuk vindt, waarom moet je dan mee? Of dat zou betekenen dat jouw partner niet mag gaan. Rare gedachtegang vind ik dat altijd.
AcceptableReindeer64
23-08-2021 om 10:33
Zo dachten wij er dus ook over. Ik ga geen 500 km in de auto zitten voor iets wat ik niet boeiend genoeg vind.
Ja, dat vind ik ook een rare gedachtegang, plus een kennis maakte een opmerking.. daar lusten de honden echt geen brood van. Die zei: Ja, als je naar de hoeren wil, kun je maar beter ver weg gaan, komt er niemand achter.

Vrijevlinder
23-08-2021 om 12:41
Zusterclivia schreef op 23-08-2021 om 10:30:
[..]
En zeker als het iets is dat je echt niet leuk vindt, waarom moet je dan mee? Of dat zou betekenen dat jouw partner niet mag gaan. Rare gedachtegang vind ik dat altijd.
En toch zijn er massa's mensen die vinden dat dat zo hoort.
Ik hoor al jaren dat ik mee moet naar vriend zijn hobby. Het is niet mijn hobby, ik vind zijn hobby fijn voor hem, maar echt niet dat ik elk weekend uren verspil aan toekijken. Ze zeggen niet zozeer dat ik mee moet, maar ik krijg altijd vragen, of ik heen ga, of ik er ben geweest, wat ik dan anders doe. Je zou zeggen dat ze het na al die jaren wel eens weten.
En ik kan uitleggen wat ik wil, maar het dringt niet door. Ik snap niets van dat geplak aan elkaar. Ik heb een eigenlijk leven, had ik ook voor ik hem kende. Maar blijkbaar hoor je je als vrouw op te offeren.
Vrijevlinder
23-08-2021 om 12:47
Tamsyn schreef op 23-08-2021 om 10:33:
Zo dachten wij er dus ook over. Ik ga geen 500 km in de auto zitten voor iets wat ik niet boeiend genoeg vind.
Ja, dat vind ik ook een rare gedachtegang, plus een kennis maakte een opmerking.. daar lusten de honden echt geen brood van. Die zei: Ja, als je naar de hoeren wil, kun je maar beter ver weg gaan, komt er niemand achter.
Nou ja, zeg. Misschien een manier van haar om een grapje te maken?
Zusterclivia
23-08-2021 om 14:09
Vrijevlinder schreef op 23-08-2021 om 12:41:
[..]
En toch zijn er massa's mensen die vinden dat dat zo hoort.
Ik hoor al jaren dat ik mee moet naar vriend zijn hobby. Het is niet mijn hobby, ik vind zijn hobby fijn voor hem, maar echt niet dat ik elk weekend uren verspil aan toekijken. Ze zeggen niet zozeer dat ik mee moet, maar ik krijg altijd vragen, of ik heen ga, of ik er ben geweest, wat ik dan anders doe. Je zou zeggen dat ze het na al die jaren wel eens weten.
En ik kan uitleggen wat ik wil, maar het dringt niet door. Ik snap niets van dat geplak aan elkaar. Ik heb een eigenlijk leven, had ik ook voor ik hem kende. Maar blijkbaar hoor je je als vrouw op te offeren.
Ik heb best wat vriendinnen gehad die niets met voetbal hadden, maar dan kwam er een vriend die voetbalden en stonden ze elke zaterdag op het veld. Een keertje komen kijken zou ik als vriend nog wel leuk vinden, maar niet elke week. Wat doe je dan met de 3e helft?? Of zou het juist om die derde helft gaan? Dat hij dat niet meer kan doen?
Nu ik zo terug denk, mijn ex speelde in zijn sport ook wel eens wedstrijden en ik kreeg idd ook de vraag of ik dan gezellig elke keer mee ging. Eh nee. Ik doe graag aan sport, maar ik vind het niet leuk om te kijken. Niet live en niet op tv.
redbulletje
23-08-2021 om 14:19
Zusterclivia schreef op 22-08-2021 om 21:24:
Ik vind met de trein reizen echt zoveel relaxter dan vliegen. Al is het maar dat je geen uren van te voren aanwezig hoeft te zijn.
En daarnaast veel meer ruimte, een interessanter uitzicht, restauratiewagen. En vaak kom je ook vrij centraal aan.
Maar best duur in vergelijking met vliegen. Aan de andere kant is vliegen veel te goedkoop ivm het ontbreken van accijnzen op de brandstof. Anders zouden de prijzen echt de lucht in schieten.
Maar niet echt praktisch/veilig wat je bagage betreft. Al die stops waar het gejat kan worden. In 't vliegtuig loop ik toch net wat zorgelozer naar de wc.
Julali
23-08-2021 om 14:21
Tamsyn schreef op 23-08-2021 om 10:29:
Veel plezer, RickDalton en Doornroosje
Ik vind die reacties dan juist weer vreemd. Waarom denken toch zoveel mensen dat zodra je een relatie hebt, of getrouwd bent je niks meer zonder die andere persoon kunt doen? Ik snap daar niks van.
redbulletje
23-08-2021 om 14:24
Valdemar schreef op 22-08-2021 om 22:02:
Wij zijn op dit moment aan het bekijken om volgend voorjaar (als de coronaregels hopelijk verdwenen zijn) met de nachttrein naar Wenen te reizen. 's Avonds om 19u30 vertrekken in Brussel en om 9 uur ginds aankomen zonder overstappen.
Prijs per persoon voor slaapcabine met twee bedden is 190 euro, enkele reis, dus in totaal een tweehonderd euro duurder heen en terug.
Dan kun je beter vliegen. Dit is echt bizar duur!
Zusterclivia
23-08-2021 om 14:24
redbulletje schreef op 23-08-2021 om 14:19:
[..]
Maar niet echt praktisch/veilig wat je bagage betreft. Al die stops waar het gejat kan worden. In 't vliegtuig loop ik toch net wat zorgelozer naar de wc.
Oh, nooit last van gehad. Zo makkelijk wordt je bagage ook weer niet gestolen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.