Huiskamer
redbulletje
08-07-2021 om 13:19
Bewust kindvrij (sinds 2010)
Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg.
Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'.
RickDalton
21-08-2021 om 20:38
Julali schreef op 21-08-2021 om 18:48:
Als je een goede, gelijkwaardige relatie hebt waarin het niet nodig is elkaar te controleren, dan kun je altijd wel een weekendje weg.
Of je dan lat, samenwoont, kindvrij bent, of kinderen hebt, maakt dan niet zoveel uit. Zo'n stedentripje gun je elkaar dan wel.
Eerlijk gezegd snap ik de mensen niet die in een relatie blijven zitten waar dit soort dingen niet mogen, dat lijkt me heel benauwend.
inderdaad, hier doen we genoeg dingen alleen. we zijn dan wel getrouwd maar hebben ook onze eigen dingen.
weekendje alleen weg? geen probleem kan allemaal en dat MOET ook af en toe even. (lekker met jezelf op pad, zou ieder mens eens vaker moeten doen)
Geronimo3
21-08-2021 om 23:23
Forumster schreef op 21-08-2021 om 17:35:
Dat deed ik ook , maar dat vond ex niet zo leuk
Maar goed, hij is niet representatief voor elke relatie, dat vergeet ik soms
Wilde hij stiekem toch kinderen? De kinderlozen die ik ken vinden de vrijheid om te doen wat je wil heel erg belangrijk. Als partner je daarin beperkt had je net zo goed aan kinderen kunne beginnen. Nou ken ik niet alle kinderlozen maar ze zijn toch meestal erg energiek en ondernemend of in ieder geval blij als partner op vakantie is zodat je nog meer vrijheid hebt.
DanGun
22-08-2021 om 06:44
Geronimo3 schreef op 21-08-2021 om 23:23:
[..]
Wilde hij stiekem toch kinderen? De kinderlozen die ik ken vinden de vrijheid om te doen wat je wil heel erg belangrijk. Als partner je daarin beperkt had je net zo goed aan kinderen kunne beginnen. Nou ken ik niet alle kinderlozen maar ze zijn toch meestal erg energiek en ondernemend of in ieder geval blij als partner op vakantie is zodat je nog meer vrijheid hebt.
![]()
Nou dat laatste niet hoor. Ik vind er geen ruk aan als De Man weg is. Neemt niet weg dat ie gewoon lekker moet weg moet kunnen gaan hoor.
Broodtrommel
22-08-2021 om 07:12
DanGun schreef op 21-08-2021 om 17:24:
[..]
Of lekker alleen gaan 😉
Moah, ken zat van die jankerds die niet alleen kunnen zijn waarop de vrouw dus weer alles moet afpassen en meten of gewoon niet gaat. Andersom ook met een paar jaloerse exemplaren. Goed, zijn ze zelf bij hoor.
Nee vind het heerlijk om zaken alleen te doen en te ondernemen. Gisteren naar het YSL museum geweest, beetje rond gelopen, wat gewinkeld, wijntje en lunch op het dakterras van La Fayette etc.. Vandaag de Eiffel toren, misschien nog naar st Ouen of ik blijf een beetje hangen daar in die buurt en zie het wel.
Voor Frankrijk moet je overal je pas laten zien anders kom je de winkels, musea en restaurants niet binnen. Kan een test zijn of vaccinatie. Je wordt alleen niet in Nl maar pas in Frankrijk gecontroleerd. Heb je het niet kom je er niet in of moet je misschien ter plekke een test afnemen? Veel politie die controleert iig Maar ben je eenmaal in de stad nemen de meesten het niet zo nauw met anderhalve meter. Of dat nu het terras is of een rondvaartboot etc.. Want open lucht. Tja
Vrijevlinder
22-08-2021 om 11:24
Klinkt heerlijk, Broodtrommel. En niets mis met alleen erop uit gaan.
Gek dat sommigen meteen gaan roepen dat dat ook samen kan. Broodtrommel geeft aan wat ze doet, ze valt niemand aan ofzo.
Borrelhap
22-08-2021 om 11:38
Vrijevlinder schreef op 22-08-2021 om 11:24:
Klinkt heerlijk, Broodtrommel. En niets mis met alleen erop uit gaan.
Gek dat sommigen meteen gaan roepen dat dat ook samen kan. Broodtrommel geeft aan wat ze doet, ze valt niemand aan ofzo.
Ik lees dat toch op een andere manier. Er zijn zat relaties waarin het niet mogelijk is dat de ander alleen weg gaat en mensen hier reageren dat er gelukkig ook relaties zijn waarbij dat wel kan.
Maar goed dan moet je je alsnog even tegen je partner melden of overleggen dat je even alleen weg wil gaan. Dat heb je dan weer niet als je single bent.
Zusterclivia
22-08-2021 om 12:32
Geronimo3 schreef op 21-08-2021 om 23:23:
[..]
![]()
Genoeg kinderlozen die volledig aan hun partner geplakt zitten. Of die het samen gewoon gezelliger vinden dan alleen (zonder dat geplak).
Ik ken genoeg mensen die alleen ergens heen gaan gewoon niet leuk vinden. Dus altijd met iemand samen willen en bij een deel zal dat dan de partner zijn.
Forumster
22-08-2021 om 12:39
Je schoot wel raak Geronimo, maar het was niet alleen daarop gestoeld, zoals andere forummers hebben aangevuld.
Klinkt heerlijk broodtrommel!
Julali
22-08-2021 om 12:48
Borrelhap schreef op 22-08-2021 om 11:38:
[..]
Ik lees dat toch op een andere manier. Er zijn zat relaties waarin het niet mogelijk is dat de ander alleen weg gaat en mensen hier reageren dat er gelukkig ook relaties zijn waarbij dat wel kan.
Maar goed dan moet je je alsnog even tegen je partner melden of overleggen dat je even alleen weg wil gaan. Dat heb je dan weer niet als je single bent.
Als single heb je weer andere zaken om rekening mee te houden. Veel singles hebben een huisdier, daarvoor zul je toch iets moeten regelen. Andere singles wonen bij hun ouders, of met huisgenoten, of met vrienden, daar heb je ook rekening mee te houden. Anderen verlenen mantelzorg en zullen met siblings overleg moeten voeren hoe dit opgevangen moet worden. Weer anderen hebben een baan waar ze stand by voor moeten staan, of waar ze niet zomaar weg kunnen.
Er zijn maar heel weinig mensen die zo de deur uit wandelen zonder iets te hoeven doen, regelen, overleggen, of controleren. De meeste volwassenen hebben verantwoordelijkheden.
Forumster
22-08-2021 om 12:54
Dat is ook weer waar. Plus al het werk en kosten in en rondom je huis is voor jezelf (tijd en geld). En reizen is verhoudingsgewijs ook duurder, al helemaal wanneer je een auto ofzo wilt huren.
RickDalton
22-08-2021 om 14:56
Volgende weekend even 2 dagen kamperen. we hebben een nieuwe tent gekocht en gaan deze dan op een natuurcamping proberen.
natuurcamping=lekker kleinschalig en eenvoudig. ze hebben er zelfs geen telefoonontvangst zo afgelegen was het
0% kans op kids dus
Doornroosje75
22-08-2021 om 15:04
Wij zitten nu in een mini huisje in een natuurgebied. We verheugden ons op mooie wandelingen in de natuur...maar het regent al de hele dag 😆
Dus drinken we koffie (zometeen wijn) en lezen we de hele dag. Morgen weer een dag!
Met de trein naar Parijs...dat lijkt me ook erg leuk! Sowieso wil ik de komende jaren vaker met de trein op pad in Europa. Die citytrips met vliegtickets van een paar tientjes... eigenlijk van de zotte! En ik vind treinreizen over het algemeen lekker relaxed en comfortabel.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.
Maar goed, hij is niet representatief voor elke relatie, dat vergeet ik soms