Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

Ik snap die 80% aanwezigheid van je kind afkopen niet. 

Ik denk dat ze kinderopvang en oppas bedoeld. 

redbulletje

redbulletje

15-08-2021 om 11:26 Topicstarter

Vrijevlinder schreef op 15-08-2021 om 11:24:

Ik denk dat ze kinderopvang en oppas bedoeld.

Ik dacht weekendvader (2 dagen op 14)

80% van je kind afkopen als je er mee onder één dak woont, lijkt me vrij onmogelijk, ze zijn minstens 50% van de tijd thuis (in bed)

BrightEchidna89

BrightEchidna89

15-08-2021 om 21:54

redbulletje schreef op 15-08-2021 om 11:26:

[..]

Ik dacht weekendvader (2 dagen op 14)

80% van je kind afkopen als je er mee onder één dak woont, lijkt me vrij onmogelijk, ze zijn minstens 50% van de tijd thuis (in bed)

Ik bewijs je ongelijk.

Voor ik mijn partner leerde kennen stond stiefzoon 's morgens om zes uur op, ging hij om zeven uur naar de opvang en haalde ze hem 's avonds rond halfzeven weer op. Om acht uur lag hij in bed. Dus op een schooldag zag ze hem 2.5 uur (10.41% van de tijd). Ga er hier wel vanuit dat Geronimo3 slapen niet als aanwezigheid telt.  

@Geronimo3:

Geen zin om het artikel op te zoeken, dateert ook van enkele jaren terug, maar aansluitend bij jouw artikel ging dit over het gegeven dat een behoorlijk percentage van de hoogopgeleide mannen eenvoudigweg geen relatie meer aangaan. Voor hen zijn niet enkel kinderen maar ook een vaste partner meer een obstakel dan een meerwaarde voor hun leven. Een van de redenen die toen aangehaald werd, was de vrijere seksuele moraal waardoor ze niet langer moesten investeren in een vaste relatie om toch seks te krijgen. 

Herkenbare argumenten Valdemar, ik heb ook geen zin meer om me te binden. Je moet je toch wat gaan aanpassen. Wie weet dat ik dat loslaat wanneer ik iemand ontmoet 'the cute way' en uit verliefdheid bezwaren laat varen. Maar dat vind ik wat spannender want ik bewaak dan ook mijn grenzen niet. 

Ik ben ook heerlijk alleen dus lekker de trein naar Parijs genomen vanochtend. Morgenavond rond half 9 weer terug.  Wat musea, wijntje op een terras, lekker naar Laduree. Heerlijk om nergens rekening mee te hoeven houden

Oh heerlijk! Nu ben ik jaloers 😃Moet je voor de Thalys ook een pcr of antigeen test? Geniet ervan. 

Broodtrommel schreef op 21-08-2021 om 11:10:

Ik ben ook heerlijk alleen dus lekker de trein naar Parijs genomen vanochtend. Morgenavond rond half 9 weer terug. Wat musea, wijntje op een terras, lekker naar Laduree. Heerlijk om nergens rekening mee te hoeven houden

Lekker! (Maar dat kan ook wanneer je een relatie hebt hoor 😉) 

Dat is wel zo, al moet je dan toch altijd even afmeten, overleggen, net allebei kunnen, net allebei zin en energie hebben. 

Forumster schreef op 21-08-2021 om 17:19:

Dat is wel zo, al moet je dan toch altijd even afmeten, overleggen, net allebei kunnen, net allebei zin en energie hebben.

Of lekker alleen gaan 😉

Dat deed ik ook , maar dat vond ex niet zo leuk    Maar goed, hij is niet representatief voor elke relatie, dat vergeet ik soms

Valdemar schreef op 15-08-2021 om 21:54:

Geen zin om het artikel op te zoeken, dateert ook van enkele jaren terug, maar aansluitend bij jouw artikel ging dit over het gegeven dat een behoorlijk percentage van de hoogopgeleide mannen eenvoudigweg geen relatie meer aangaan. Voor hen zijn niet enkel kinderen maar ook een vaste partner meer een obstakel dan een meerwaarde voor hun leven. Een van de redenen die toen aangehaald werd, was de vrijere seksuele moraal waardoor ze niet langer moesten investeren in een vaste relatie om toch seks te krijgen.

Vrouwen emanciperen op dat vlak ook (net als met vreemdgaan ), steeds meer vrouwen latten liever of hebben helemaal geen zin in een relatie. 

De druk van de kerk om te trouwen en te vermenigvuldigen is niet meer dus het is best logisch dat mensen nu voor en nadelen afwegen.

Ik heb laatst een onderzoek gelezen waarin stond dat de kinderwens niet door hormonen komt maar meer door onze sociale omgeving. 

In dit artikel wordt het ook aangetipt. Wat geestiger is dat als juist intelligente vrouwen besluiten om kinderloos te blijven, het menselijk ras dus ook dommer wordt. 

Waarom willen we (geen) kinderen? - Onze wereld en evolutie (bijzonderewereld.nl)

Forumster schreef op 21-08-2021 om 17:35:

Dat deed ik ook , maar dat vond ex niet zo leuk Maar goed, hij is niet representatief voor elke relatie, dat vergeet ik soms

Dan is ie niet voor niets je ex toch. 

Als je een goede, gelijkwaardige relatie hebt waarin het niet nodig is elkaar te controleren, dan kun je altijd wel een weekendje weg. 

Of je dan lat, samenwoont, kindvrij bent, of kinderen hebt, maakt dan niet zoveel uit. Zo'n stedentripje gun je elkaar dan wel. 

Eerlijk gezegd snap ik de mensen niet die in een relatie blijven zitten waar dit soort dingen niet mogen, dat lijkt me heel benauwend. 

Och mijn vader schreeuwde toen ik kind was ook vaak door het huis dat hij geen kinderen had gewild. Toen dacht ik al: dat had je eerder moeten bedenken.😃

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.