Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

02-08-2021 om 10:37

Doornroosje75 schreef op 02-08-2021 om 09:55:

'Schattigheidheid van babyfoto's'... kijk dat werkt dus bij mij al niet!
Ik kan met de beste wil van de wereld niets schattigs ontdekken aan baby's. Houd mij met een overdosis oxytocine maar wel weg uit een dierenasiel; ik ben in staat om dan en heuse crazy cat lady te worden

Bij mij werkt dat ook niet.. 

Maar als ik nu op marktplaats kijk met al die kittens..

cat-cat-baby-elin-elisabet-can-anyone-here-relate-35014046.png

herkenbaar... ik heb ook niets met baby's maar met baby dieren dan weer wel. Alle jonge dieren vind ik echt zoooo schattig. Als ik achteraf zou wonen zou het hier een hele dierentuin zijn... haha.

Tamsyn schreef op 02-08-2021 om 10:37:

[..]

Bij mij werkt dat ook niet..

Maar als ik nu op marktplaats kijk met al die kittens..

Wat dacht je dan van schattige kattenfilmpjes op pinterst en zo. Ben je rustig aan het scrollen en dan bam, ubercute filmpje van een kitten die zo hard spint dat alles mee vibreert.

AcceptableReindeer64

AcceptableReindeer64

02-08-2021 om 10:54

Oh hou op  Mijn man stuurt nog weleens 'reels'' filmpjes door van instagram met schattige katten. Ik moet ook hoognodig weer insta.. bedenk ik me nu

redbulletje

redbulletje

02-08-2021 om 11:01 Topicstarter

Ik kan met de beste wil van de wereld niets schattigs ontdekken aan baby's. Houd mij met een overdosis oxytocine maar wel weg uit een dierenasiel; ik ben in staat om dan en heuse crazy cat lady te worden

Dat werkt bij mij ook niet. Niks schattigs aan gladde mensenbaby's. Hooguit bij pluizige konijntjes, maar daar heb ik er al 2 van en wil niet nog meer zorg en kosten aan dieren. Ik kan wél smelten van schattige pluche beesten en die koop ik dan ook gewoon. 

Tamsyn schreef op 02-08-2021 om 10:54:

Oh hou op Mijn man stuurt nog weleens 'reels'' filmpjes door van instagram met schattige katten. Ik moet ook hoognodig weer insta.. bedenk ik me nu

Mijn man stuurde mij gisteren een reel van een egeltje... 

Ik riep gelijk ik wil er ook 1!!! Zo schattig!

O ik vind het wel leuk hoor, baby foto’s. 

Dieren heb ik dan weer niet zoveel mee. 

Julali schreef op 02-08-2021 om 07:40:

Dat je na een onderzoek dit soort verregaande conclusies trekt is trouwens niet terecht. Oxytocine is maar een hormoon en de werking van synthetische oxytocine is anders dan wat je lichaam zelf aanmaakt.

Dan zijn er nog zoveel andere hormonen die een rol kunnen spelen. Oestrogeen en progesteron bijvoorbeeld. En we weten nog lang niet hoe al deze hormonen met elkaar samenhangen en hoe dit precies doorwerkt in het gevoel en het gedrag.

Om nu te beweren dat vrouwen enkel worden gestuurd door hun sociale omgeving gaat erg kort door de bocht. En wat te denken van al die miljoenen mannen met een kinderwens?

Maar is dat niet het bewijs, mannen en vrouwen hebben niet dezelfde hormonen (vrouwen wat testosteron maar weinig en bij mannen geen idee) dus dan kan je toch best concluderen dat het niet hormonaal gestuurd is?

Ik ben dol op baby's en raak niet uitgeknuffeld, en vanaf een jaar of 14 vind ik kinderen ook wel leuk maar liever niet te lang, een uurtje of zo is prima te doen. Dieren zijn geweldig, ze praten niet, gillen of janken niet, zijn relatief goedkoop (in vergelijking tot kinderen) en je kunt ze eindeloos knuffelen.

Geronimo3 schreef op 02-08-2021 om 14:08:

[..]

Maar is dat niet het bewijs, mannen en vrouwen hebben niet dezelfde hormonen (vrouwen wat testosteron maar weinig en bij mannen geen idee) dus dan kan je toch best concluderen dat het niet hormonaal gestuurd is?

Er zijn ook genoeg hormonen die mannen en vrouwen allebei hebben, zoals lutropine, adrenaline, insuline en nog veel en veel meer. 

Ik heb baby's echt nooit leuk gevonden. Ik heb exact 1x een baby op schoot gehad in mijn hele leven. Dat was de oudste van mijn broer. Mijn moeder heeft er maar meteen een foto van gemaakt, alsof ze wist dat het een Zeer Uitzonderlijk Moment was. (Hoewel ik vooral denk dat ze er toen nog op hoopte dat ik 'zou worden aangestoken' en in uiterste vertedering zou uitroepen dat ik ook zo'n hummel wilde. Ze weet beter, inmiddels 

Ehm... Geronimo, ik vind dieren ook geweldig. Maar... niet janken? Daar heb ik toch andere ervaringen mee. Vooral onze hoogbejaarde poes - RIP - had een behoorlijk volume als ze vond dat haar voederbak gevuld diende te worden. 

Ik denk niet dat mensen met kinderen per se iets hebben met baby's. Ik ken heel veel ouders die zeker een kinderwens hebben, maar niet omdat ze baby's in het algemeen nou zo schattig vinden. 

Je hebt een groep die het helemaal fantastisch vindt, maar ik heb niet het idee dat zij de meerderheid vormen. 

Julali schreef op 02-08-2021 om 15:56:

Ik denk niet dat mensen met kinderen per se iets hebben met baby's. Ik ken heel veel ouders die zeker een kinderwens hebben, maar niet omdat ze baby's in het algemeen nou zo schattig vinden.

Je hebt een groep die het helemaal fantastisch vindt, maar ik heb niet het idee dat zij de meerderheid vormen.

Ik reageerde slechts op het onderzoek dat jijzelf aanhaalde:

Tijdens het onderzoek kregen vrouwen extra oxytocine toegediend middels een neusspray, waarna zij de schattigheid van babyfoto’s beoordeelden en moesten aangeven hoe graag zij voor de baby wilden zorgen. Er werd verwacht dat deze aandrang zou toenemen wanneer de vrouwen extra oxytocine toegediend hadden gekregen.

Doornroosje75 schreef op 02-08-2021 om 16:03:

[..]

Ik reageerde slechts op het onderzoek dat jijzelf aanhaalde:

Tijdens het onderzoek kregen vrouwen extra oxytocine toegediend middels een neusspray, waarna zij de schattigheid van babyfoto’s beoordeelden en moesten aangeven hoe graag zij voor de baby wilden zorgen. Er werd verwacht dat deze aandrang zou toenemen wanneer de vrouwen extra oxytocine toegediend hadden gekregen.

Ja, snap ik. Geen idee of ik na een oxytocine shot andere gevoelens zou hebben, maar ik krijg nooit warme gevoelens bij random baby's 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.