Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

Bewust kindvrij (sinds 2010)

Op Viva zaten we al aan deel 27 van dit topic. Hopelijk krijgt het hier een goed vervolg. 

Heb het voorlopig maar even in 'overig' gezet, want bij 'kinderen' is nog geen onderdeel 'kindvrij'. 

AcidicShark11

AcidicShark11

29-07-2021 om 17:49

Dikke hell hier trouwens: De koters zijn niet per se krijsjes, maar de ouders wel. Zucht.

Ja, dat valt mij vaak op. Niet de kinderen, maar de (groot)ouders de grootste krijsjes.

Ach, hier krijsen de kindvrijen ook toch? (Duikt weg)     

AcidicShark11

AcidicShark11

29-07-2021 om 19:35

DanGun schreef op 29-07-2021 om 19:26:

Ach, hier krijsen de kindvrijen ook toch? (Duikt weg)

Dat je iedere keer met blote voeten op Lego mag gaan staan

Ik vind laat ze in alle steden waar de ruimte altijd  kostbaar en gewild  is, vooral huizen bouwen met maximaal 2 slaapkamers. Dan gaan al die gezinnen met meer dan 1 kind vanzelf buiten de stad wonen. Ideaal!

Ga jij lekker in een hutje in Schubbekutteveen wonen.

redbulletje

redbulletje

29-07-2021 om 21:44 Topicstarter

kerst schreef op 29-07-2021 om 21:10:

Ik vind laat ze in alle steden waar de ruimte altijd kostbaar en gewild is, vooral huizen bouwen met maximaal 2 slaapkamers. Dan gaan al die gezinnen met meer dan 1 kind vanzelf buiten de stad wonen. Ideaal!

Nee joh, laat die herriemakers maar mooi in de stad en maak van 't buitengebied stiltegebied. 

DanGun schreef op 29-07-2021 om 21:11:

Ga jij lekker in een hutje in Schubbekutteveen wonen.

wel goedkoop, een vrijstaand huisje voor de prijs van een kamertje in Amsterdam.

en met al dat thuiswerken weet ik het wel. sowieso ga ik na de zomervakantie niet meer op lokatie naar klanten toe maar doe ik alles vanuit huis. vandaag offerte voor een klus de deur uit gedaan met de keuze of het remote kan of op lokatie. prijsverschil is 10 euro per uur (120 euro of 110 euro per uur) 

scheelt de klant geld, scheelt mij smerige koffie en veel reistijd en frustratie.

redbulletje schreef op 29-07-2021 om 21:44:

[..]

Nee joh, laat die herriemakers maar mooi in de stad en maak van 't buitengebied stiltegebied.

precies! paar week terug in oost Groningen gefietst en prachtige huizen gezien om te betrekken. tuurlijk het is er rustig en er gebeurd niet veel maar het is wel schitterend wonen

en geen kids, weinig verkeer en goedkoop wonen.

Laat mij maar lekker gemengd. In mijn buurtje (centrum provinciestad) woont van alles door elkaar. Oud, jong, gezinnen, singles, stelletjes. Enige nadeel is dat t vooral witte mensen zijn. Wanneer we gaan verhuizen wil ik naar n buurt met meer diversiteit. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

29-07-2021 om 22:36

Wij wonen in een buurt met een goede mengeling van ouderen en gezinnen met jonge kinderen. Weinig overlast van de kinderen omdat de tuinen redelijk groot zijn en je doorgaans 1 of 2 tuinen hebt die aan de jouwe grenzen.
Nadeel van de jonge gezinnen vind ik dat het vrij lastig is om in contact te komen met hen. Ze komen zelden in de lokale kroegen en veelal zijn het inwijkelingen die niet uit de streek komen. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

29-07-2021 om 22:38

Over iets anders: gisteren een dagje Efteling met een deel van de familie. 
Was best aangenaam en het is leuk om te zien hoe de kinderen plezier hebben, maar bij ons was er vandaag weinig puf en moesten we allemaal wat bekomen van zo'n drukke dag. 
Leuk voor een keer per jaar, maar niet iets om elke maand te doen. 

Hier zijn jullie!!!! Ik woon zalig, mijn buren wonen 500 meter verder en hebben geen kinderen en de rest woont nog verder. In de stad werd ik gek van al die kinderen en hippe ouders die "goede gesprekken" houden met krijsende kinderen  

Ik vind de stad (nu nog) hardstikke leuk, maar die vele feestjes midden in de nacht op dakterrassen mogen wel wat minder. Zit wel eens op Funda te kijken, maar toch stel ik mezelf altijd weer dezelfde vraag. Ja dan zit je in een leuk huis in Kutkrabbeveen, en dan? 

Al mijn vrienden wonen hier ook en ben zelf iemand die altijd onderweg is. Het zou me snel vervelen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.