Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AIVD kerstpuzzel 2021


het is ons gelukt om 13e (de zweedse puzzel) te leggen. Ook 13f (muziekbalk) lijkt gevonden. Heeft iemand hints voor 13a tm d om te 'ruilen'?

Zit al avonden lang te staren naar 13 b. Zie het maar niet. Iemand misschien een superkleine hint? Ik snap het systeem dat ik moet volgen maar zie vervolgens maar niet in welke richting ik het moet zoeken.

DikH schreef op 05-01-2022 om 08:10:

het is ons gelukt om 13e (de zweedse puzzel) te leggen. Ook 13f (muziekbalk) lijkt gevonden. Heeft iemand hints voor 13a tm d om te 'ruilen'?

Wat ontzettend knap!

DikH schreef op 05-01-2022 om 08:10:

het is ons gelukt om 13e (de zweedse puzzel) te leggen. Ook 13f (muziekbalk) lijkt gevonden. Heeft iemand hints voor 13a tm d om te 'ruilen'?

13a en 13d heb ik opgelost. Het lukt mij nog niet om een begin te maken met die zweedse puzzel.

Eindelijk 15 opgelost. Nu met de slangen puzzel bezig. Nou ja, bezig met zoeken naar wat ik moet doen🙃. Nog een week of twee.....

Een puzzelvriendin heeft dagen gezwoegd op de zeeslag-sudoku. Die is gelukt! Maar ja, hoe nu verder? Kan iemand haar een tip geven om tot het antwoord te komen?

DikH schreef op 07-01-2022 om 12:16:

Een puzzelvriendin heeft dagen gezwoegd op de zeeslag-sudoku. Die is gelukt! Maar ja, hoe nu verder? Kan iemand haar een tip geven om tot het antwoord te komen?

Ik heb eerst dezelfde puzzel in de jeugd editie gemaakt. Daar is de tekst wat uitgebreider. Als je dan dezelfde ‘laatste stap’ ook op de uitkomst bij de volwassene doet, lees je het antwoord. 

Heeft iemand de kleurtjes van 9 al ontcijferd? Moet voor 1 punt toch niet zo moeilijk zijn. 

Jillz

Jillz

07-01-2022 om 17:17 Topicstarter

Appelkanjer schreef op 07-01-2022 om 17:14:

Heeft iemand de kleurtjes van 9 al ontcijferd? Moet voor 1 punt toch niet zo moeilijk zijn.

Ja dat dacht ik ook... 

Ik vond 9 erg moeilijk, maar ik heb hem wel. Opgave 26 heeft 3 punten en opgave 9 maar 1 punt. Ik zou dat eerder andersom verwacht hebben, want 26 vond ik dan weer makkelijk.

Ein-de-lijk weer een puntje er bij. 9 opgelost. Achteraf viel die wel mee vond ik, maar dat is altijd makkelijk zeggen als je het ziet. Ik worstel nog met de schrijfmachine en de puzzelstukjes van 21b. Die liggen wel, maar of die helemaal klopt... ik vraag het me af. Dapper voorwaarts!

Even een tussenstand, waar ik nu sta:

Ik heb opgelost: 1,2,6,7,9,11,12,13,14,15,18,19,20,21ab,22ab,23,24a,26. Ik weet het thema (de tandwielen boven aan de bladzijden + 3 andere thema hints).
Er zijn vast nog meer thema hints.
Ik heb nog geen idee voor 4,5,8,10,21cd,25
Bij 3 heb ik de helft, denk ik.
Bij 16 heb ik allerlei 4 letterwoorden, maar dan?
Bij 17 heb ik de helft opgelost en vermoedelijk weet ik het antwoord.
Ik ben bezig geweest met 22c, maar ik vind niets.
Bij 24b zit ik nog in de mist. Ik heb denk ik de 2 schepen van 4 en de ene van 3, maar er zijn nog veel opties voor de schepen van 2.

Nog een kleine week.

Als er nog mensen tips willen uitwisselen, ik houd mij aanbevolen.
Eventueel heb ik ook tips voor de Juniorpuzzel. Die heb ik af.

Indrukwekkende lijst! Mijn complimenten

Eindelijk de Sudoku opgelost! De typemachine half, zoals zo veel mensen. 
We hebben nog even!

Appelkanjer schreef op 12-01-2022 om 12:19:

Eindelijk de Sudoku opgelost! De typemachine half, zoals zo veel mensen.
We hebben nog even!

Mooi, de mist is dus opgetrokken.

Mijn typemachine heeft geen geheimen meer. Maar bij 22c krijg ik geen antwoord van meneer Google. Heel vervelend. 

Ik heb thuis nog een zakje zonnebloemenpitten. Als ik die vandaag nog plant, zou ik dan a.s. weekend voldoende inspiratie opdoen voor opgave 25? Of duurt dat nog maanden?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.