Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AIVD kerstpuzzel 2021


Heeft iemand een idee wanneer de puzzel online komt?

Malloczero schreef op 12-12-2021 om 13:24:

Heeft iemand een idee wanneer de puzzel online komt?

moet je de teaser even oplossen 

FordPrefect schreef op 12-12-2021 om 13:46:

[..]

moet je de teaser even oplossen

Ohjee.

Ik ga er morgen nog even naar kijken, maar tot dusver heb ik nog geen idee.

Jillz

Jillz

14-12-2021 om 17:52 Topicstarter

Yeah hij staat online : https://www.aivd.nl/onderwerpen/aivd-kerstpuzzel

Hebben jullie al gekeken? Ik heb nog weinig tijd gehad en alleen even snel doorgebladerd. Bij een wel een idee wat ik moet doen, maar ervaring leert dat ik er vaak bij een eerste idee nog naast zit. Vanavond heb ik gelukkig wel tijd, hoop mijn eerste puntje dan binnen te halen!

Leuk!! Zojuist gedownload en begonnen. Nog geen idee natuurlijk en voel me gelijk weer wat dom, maar heb er zin in!

Yes! Gedownload. Geprint. En maar weer weggelegd want zag er weer erg moeilijk uit. De Belgische is vandaag ook verschenen, dus huize Biebel is de komende weken niet bereikbaar of gezellig

Jillz

Jillz

14-12-2021 om 21:32 Topicstarter

Ik heb zeven opgelost

Eindelijk vraag 1 opgelost, 7 is nog een raadsel. Verder wel ideeën, maar wat moet je daarmee? 

Jillz

Jillz

17-12-2021 om 08:05 Topicstarter

Appelkanjer schreef op 16-12-2021 om 23:20:

Eindelijk vraag 1 opgelost, 7 is nog een raadsel. Verder wel ideeën, maar wat moet je daarmee?

Vraag 1, zie ik nog niets in. Ik ga denk ik nog maar eens struinen door het archief.

Inmiddels 24A ook opgelost. Verder wel een goed idee van wat me te doen staat voor 21b. En een flauw vermoeden van de denk richting bij drie. Vorig jaar had ik 3 niet opgelost ondanks dat ik ook toen de denk richting achteraf wel juist had, dus ik hoop dat het dit jaar wel gaat lukken.


Eindelijk tijd! 2 en 21a opgelost. Het begin is er! Op naar 21 b. Het betere fröbelwerk.

Jillz schreef op 17-12-2021 om 08:05:

[..]

Vraag 1, zie ik nog niets in. Ik ga denk ik nog maar eens struinen door het archief.

Inmiddels 24A ook opgelost. Verder wel een goed idee van wat me te doen staat voor 21b. En een flauw vermoeden van de denk richting bij drie. Vorig jaar had ik 3 niet opgelost ondanks dat ik ook toen de denk richting achteraf wel juist had, dus ik hoop dat het dit jaar wel gaat lukken.



Ik loop bij 24a tegen een schijnbare (maar aangezien jij hem hebt opgelost waarschijnlijk niet) onmogelijkheid aan in de combinatie kolom 9 en rij 9.

Jillz

Jillz

19-12-2021 om 17:35 Topicstarter

dus-ik-zeg schreef op 19-12-2021 om 16:41:

[..]


Ik loop bij 24a tegen een schijnbare (maar aangezien jij hem hebt opgelost waarschijnlijk niet) onmogelijkheid aan in de combinatie kolom 9 en rij 9.

Ik heb je even een PB gestuurd

Leuk leuk leuk.
Maar het kost zoveel tijd.

ik ga in ieder geval wel een poging wagen.

ik was voor dit topic niet bekend met deze puzzel, de teaser zag er zo ingewikkeld uit dat ik de kinderversie gedownload heb 😂 zelfs die vind ik lastig... 🙈

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.