Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AIVD kerstpuzzel 2021


Appelkanjer schreef op 12-01-2022 om 12:19:

Eindelijk de Sudoku opgelost! De typemachine half, zoals zo veel mensen.
We hebben nog even!

Nice. Dat heeft mij ook heel wat uurtjes werk gekost, maar het was het meer dan waard! Bij 11 ben ik ook op de helft... dat laat me niet los.

Het is het jaar van de halve oplossingen. Vanmiddag 21c omgezet naar leesbare letters, maar hoe maak je er een leesbare tekst van? Wel de kerstwens ontcijferd,die viel ineens erg mee. Vanavond nog even door, hoewel de zin een beetje afneemt met alle halve oplossingen.

Vraagje voor wie opgave 19 al heeft opgelost: is het nou de bedoeling dat je de driehoeken oplost en dat als antwoord geeft? Ik probeer de vraagtekens te vervangen door cijfers maar dat lukt mij met mijn beperkte kennis van Adobe niet. Of komt er uit de ingevulde driehoeken dan weer een vraag die beantwoord moet worden?

Anitachica schreef op 15-01-2022 om 11:29:

Vraagje voor wie opgave 19 al heeft opgelost: is het nou de bedoeling dat je de driehoeken oplost en dat als antwoord geeft? Ik probeer de vraagtekens te vervangen door cijfers maar dat lukt mij met mijn beperkte kennis van Adobe niet. Of komt er uit de ingevulde driehoeken dan weer een vraag die beantwoord moet worden?

Ik heb hem gewoon op papier opgelost. Er komt op de bovenste regels een vraag uit die je moet beantwoorden.

Iemand enig idee bij de slangennest puzzel (4)? Daar kan ik dus werkelijk geen enkel ingangetje vinden

ik heb onze PDF net "ingeleverd"...

Jillz

Jillz

18-01-2022 om 17:01 Topicstarter

Ja ik heb ook ingeleverd. Heel benieuwd naar de hints en oplossingen.

Verstuurd. Jandosie het was weer tijdrovend, frustrerend, lastig, nog veel meer, maar vooral leuk!
Nu ga ik eens de junior editie doen, want afkicken

Jillz schreef op 18-01-2022 om 17:01:

Ja ik heb ook ingeleverd. Heel benieuwd naar de hints en oplossingen.

Bedankt "Jillz" voor het opzetten dit forum. Het heeft ons veel geholpen! We zullen onze score nog posten en dan volgend jaar weer!

Bedankt voor alle hulp en het tips uitwisselen. Ik heb de hints van de aivd snel doorgekeken. Ik zat met opgave 3 compleet verkeerd. Ik denk  vele anderen met mij. Ik ben zo benieuwd wat de oplossing van 25 is.

Jillz

Jillz

19-01-2022 om 20:49 Topicstarter

Met de tips erbij van de week nog eens een paar puzzels bekijken. Ben benieuwd of ik er nog iets verder mee kan komen.

57 punten!

Jillz

Jillz

21-02-2022 om 13:16 Topicstarter

Zo dat zijn veel punten. Ik ben blijven steken op 27 en dat is al een verdubbeling in vergelijking tot vorig jaar. Nog maar eens oefenen met de antwoorden erbij.

78 punten.  Daarnaast 98 voor de junior. (2 thema-hints niet gevonden: flygon en dedenne). Mijn beste scores ooit. Ik heb er nooit eerder zoveel tijd in gestopt. 
Dit waren mijn scores in het verleden:
2014  19
2015  37
2016  12
2018  34 
2019    3   junior 56
2020  47   junior 93

ik heb er al wel weer zin in. Aftellen!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.