Huiskamer Huiskamer

Huiskamer

AIVD kerstpuzzel 2021


Dees * schreef op 19-12-2021 om 19:15:

Leuk leuk leuk.
Maar het kost zoveel tijd.

ik ga in ieder geval wel een poging wagen.

Klopt helemaal, maar als eenmaal de eerste puntjes binnen zijn kan ik het toch niet laten.

Bij opgave 7 toch 2 dingen geleerd:
- dit was niet de juiste ingeving
- mijn knutselvaardigheden zijn dramatisch achteruit gegaan sinds de kleuterschool

Jillz schreef op 17-12-2021 om 08:05:

[..]

Vraag 1, zie ik nog niets in. Ik ga denk ik nog maar eens struinen door het archief.

Inmiddels 24A ook opgelost. Verder wel een goed idee van wat me te doen staat voor 21b. En een flauw vermoeden van de denk richting bij drie. Vorig jaar had ik 3 niet opgelost ondanks dat ik ook toen de denk richting achteraf wel juist had, dus ik hoop dat het dit jaar wel gaat lukken.


Jillz, ik heb bij 24a de bootjes op de juiste plek. Gebruik jij daarna de vlaggen die onder de bootuiteinden liggen? Dus 20 letters? Zo ja, dan kom ik wel tot een woord met de eerste 10 letters, maar daarna? Kan je een hint geven hoe je tot de "boodschap" komt?

PS: ik heb 1, 2, 13g, 14 en 18. Verder het antwoord gehoord op 12. 

dus-ik-zeg schreef op 18-12-2021 om 13:13:

Eindelijk tijd! 2 en 21a opgelost. Het begin is er! Op naar 21 b. Het betere fröbelwerk.

Hallo "dus-ik-zeg", kan je een hint geven over 21a? Ik denk aan de F1-circuits, maar hoe en wat precies? 

Zelf heb ik hints/antwoorden voor 1, 2, 13g, 14, 18, stuk van 24a en antwoord op 12 in de aanbieding.

Na een start waarbij het heel langzaam ging nu toch wat oplossingen gevonden.
1,2 en 7, van 13 een paar en 14 en 16. Nu begonnen aan een van de grote klussen, de dobbelstenen. 
Het kost veel tijd, maar elk punt is een feestje

iemand een idee bij de vragen 3, 4, 9 en 25?

Heeft iemand een kleine hint voor mij bij opdracht 6? Eerste jaar dat ik mee doe en moet eigenlijk leren voor mijn tentamens. Ik zie bij die opdracht wel de verbanden tussen de cijfers maar kom er nog niet erg ver mee.

Kerstpuzzelaar2021 schreef op 29-12-2021 om 01:46:

Heeft iemand een kleine hint voor mij bij opdracht 6? Eerste jaar dat ik mee doe en moet eigenlijk leren voor mijn tentamens. Ik zie bij die opdracht wel de verbanden tussen de cijfers maar kom er nog niet erg ver mee.

Daar zit ik ook midden in. Getallen zijn elkaars meervoud e.d. En 9 en 18 spelen een rol, denk ik. Maar de reeks? Ik zoek nog verder.....

DikH schreef op 29-12-2021 om 08:24:

[..]

Daar zit ik ook midden in. Getallen zijn elkaars meervoud e.d. En 9 en 18 spelen een rol, denk ik. Maar de reeks? Ik zoek nog verder.....

Ook kun je de formule 2e/1e *3e = 4e gebruiken voor 6 getallen.

Dan heb je nog 1e/2e *3e= 4e en 1e/3e*2e voor de resterende getallen.

Behalve voor het getal 1458, daar kun je blijkbaar niet op uitkomen.

Heeft iemand 15 al opgelost? Ik heb wel de "vertaling" maar het raadsel blijft even groot

DikH schreef op 23-12-2021 om 10:05:

[..]

Hallo "dus-ik-zeg", kan je een hint geven over 21a? Ik denk aan de F1-circuits, maar hoe en wat precies?

Zelf heb ik hints/antwoorden voor 1, 2, 13g, 14, 18, stuk van 24a en antwoord op 12 in de aanbieding.

*knip, op verzoek verwijderd. 


Jij al verder?

Malloczero schreef op 31-12-2021 om 10:33:

[..]

[Quote aangepast]

Jij al verder?

Ja, ik heb een goede tip gekregen; 

Knip, tips verwijderd

Jillz

Jillz

31-12-2021 om 19:13 Topicstarter

De AIVD vraagt de puzzelaars om geen opzichte hints of delen van de oplossingen online te delen. Mochten jullie graag willen praten over een bepaalde opgave dan kun je dit het beste via PB/DM doen. De lol zit hem voor veel puzzelaars in het zelf ontdekken en dan is het niet leuk als je al een deel van de oplossing per ongeluk leest.

Hoe gaat het bij de andere puzzelaars? Ik heb inmiddels opgave 1,2, 14, 16, 21 en 24. 

oja, je hebt helemaal gelijk! Volgens mij kan ik geen berichten verwijderen... 
Wij hebben 1,2, 7, 12, 13fg, 14, 18, 21a en 24a en een gokje bij 16

Gelukkig nieuwjaar!

Weer een succesje vandaag dus ik ben nu zo ver:
1, 2, 7, 12,13bcdg, 14c, 21a en 24
Bij 11 een kleine ingang dus die ga ik nu verder proberen.
Veel succes weer allemaal

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.