Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Miraval
22-04-2024 om 12:58
https://www.dezzp.nl/nibud-zelfstandige-gaat-er-in-koopkracht-op-achteruit-inkomen-zzp/
Zelfstandigen gaan er ook allemaal op achteruit. 
felija
22-04-2024 om 13:13
Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-04-2024 om 12:48:
[..]
Ik begrijp dan weer niet het gejubel over Timmersmans en zijn "club".
Als ik dit dan lees denk ik echt "hoezo loont werken?" Om over de lastenverzwaring van bedrijven maar te zwijgen.
Onder uitkeringsgerechtigden (7,0% per jaar) gaat de doorsnee koopkracht er meer op vooruit dan onder werkenden (2,1%) en gepensioneerden (2,6%). De puntenwolk laat zien dat bij alle drie de groepen geldt dat de koopkrachtontwikkeling afneemt naarmate het inkomen hoger is.Ten opzichte van werkenden profiteren uitkeringsgerechtigden meer van het invoeren van het zesschijvenstelsel en van verhogingen van de algemene heffingskorting, het wettelijk minimumloon en het kindgebonden budget.
Daarnaast hebben zij juist weinig last van lastenverzwarende maatregelen op het gebied van aftrekposten, vermogen of arbeidskorting. Ten opzichte van uitkeringsgerechtigden gaan gepensioneerden er minder op vooruit door het beperken van de dubbele algemene heffingskorting in het referentieminimumloon voor de AOW, de vermogensbelasting en aanpassingen in box 3.
Alleenstaanden (2,9% per jaar) gaan er meer op vooruit dan tweeverdieners (2,1%) en alleenverdieners (1,8%). Daarnaast stijgt de koopkracht sterker bij gezinnen zonder kinderen (2,5%) dan bij gezinnen met kinderen (2,0%). Doordat ze gemiddeld een lager inkomen hebben dan de andere huishoudtypen, hebben alleenstaanden en gezinnen zonder kinderen een groter voordeel van de invoering van het zesschijvenstelsel en de verhogingen van het wettelijk minimumloon en de algemene heffingskorting.
Hoe Timmermans het al dan dan niet gaat doen, weet ik niet, hij heeft nog heel weinig ervaring kunnen opdoen in de Haagse politiek. Ik vind het sowieso heel overstandig om het beleid te laten afhangen van één poppetje.
Wat is je bron voor wat je net poste?
Gebruikersnaaminvullen
22-04-2024 om 13:17
felija schreef op 22-04-2024 om 13:13:
[..]
Hoe Timmermans het al dan dan niet gaat doen, weet ik niet, hij heeft nog heel weinig ervaring kunnen opdoen in de Haagse politiek. Ik vind het sowieso heel overstandig om het beleid te laten afhangen van één poppetje.
Keuzes in kaart, de doorrekeningen.
Campanula
22-04-2024 om 13:21
Bestaanszekerheid garanderen komt meer overeen met nivelleren dan met denivelleren. De afgelopen jaren is het verschil tussen de verschillende inkomensgroepen toegenomen. Hogere winstbelasting voor bedrijven en lagere belasting op arbeid vind ik daarom toe te juichen.
felija
22-04-2024 om 13:23
Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-04-2024 om 13:17:
[..]
Keuzes in kaart, de doorrekeningen.
Uit het programma van PvdA/GroenLinks vwb de bestaanszekerheid:
https://groenlinkspvda.nl/standpunten/bestaanszekerheid/
Zie ik juist dat de werkende er wel degelijk op vooruit gaat.
Miraval
22-04-2024 om 13:34
Campanula schreef op 22-04-2024 om 13:21:
Bestaanszekerheid garanderen komt meer overeen met nivelleren dan met denivelleren. De afgelopen jaren is het verschil tussen de verschillende inkomensgroepen toegenomen. Hogere winstbelasting voor bedrijven en lagere belasting op arbeid vind ik daarom toe te juichen.
Voor de grote bedrijven dan neem ik aan toch? Niet het MKB en de zzpers?
Daar is namelijk het verschil niet heel groot tussen loondienst en zelfstandige. Over de 1e schijf betaald een ondernemer/zzper 0.04% meer belasting en de 2e schijf is gelijk.
Campanula
22-04-2024 om 13:48
Miraval schreef op 22-04-2024 om 13:34:
[..]
Voor de grote bedrijven dan neem ik aan toch? Niet het MKB en de zzpers?
Daar is namelijk het verschil niet heel groot tussen loondienst en zelfstandige. Over de 1e schijf betaald een ondernemer/zzper 0.04% meer belasting en de 2e schijf is gelijk.
Vooral daar idd. Maar dit zijn 3 verschillende groepen. Deflexibilisering van arbeid komt ook de bestaanszekerheid ten goede.
Daglichtlamp
22-04-2024 om 14:05
felija schreef op 22-04-2024 om 13:13:
[..]
https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/alle_kamerleden/timmermans-fcgm-groenlinks-pvda
Meer dan 4000 dagen in de Tweede Kamer, drie jaar staatssecretaris, twee jaar minister.
felija
22-04-2024 om 14:53
Daglichtlamp schreef op 22-04-2024 om 14:05:
[..]
https://www.tweedekamer.nl/kamerleden_en_commissies/alle_kamerleden/timmermans-fcgm-groenlinks-pvda
Meer dan 4000 dagen in de Tweede Kamer, drie jaar staatssecretaris, twee jaar minister.
O, wat stom van me, natuurlijk!
Gebruikersnaaminvullen
22-04-2024 om 15:25
felija schreef op 22-04-2024 om 13:23:
[..]
Uit het programma van PvdA/GroenLinks vwb de bestaanszekerheid:
https://groenlinkspvda.nl/standpunten/bestaanszekerheid/
Zie ik juist dat de werkende er wel degelijk op vooruit gaat.
Standpunten zijn niet hetzelfde als de doorrekeningen. Dat is toch waar hier zoveel over gesproken wordt, wel standpunten hebben maar niet door laten rekenen.
Campanula
22-04-2024 om 16:17
Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-04-2024 om 15:25:
[..]
Standpunten zijn niet hetzelfde als de doorrekeningen. Dat is toch waar hier zoveel over gesproken wordt, wel standpunten hebben maar niet door laten rekenen.
Ja, maar selectief quoten uit doorrekeningen van diverse politieke partijen maakt het lastig vergelijken met de 'doorrekeningen' van de PVV, BBB en NSC. Is daar een bron van? Van mij mag een doorrekening een verplichting worden om kiezersbedrog te minimaliseren. Liefst door 2 onafhankelijke instanties.
felija
22-04-2024 om 16:57
Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-04-2024 om 15:25:
[..]
Meer dingen toezeggen en beloven, zonder kennelijk van tevoren inhoudelijk te hebben nagedacht of het wel realistisch is. Dat is wat anders dan standpunten in je programma zetten, waar je graag naar zou willen toewerken.
Daglichtlamp
22-04-2024 om 17:17
Laten we ook de positieve zaken van de PVV benoemen. Ik zou het echt mooi vinden als deze wet een meerderheid krijgt.
https://nos.nl/artikel/2517757-veelbesproken-huurwet-lijkt-op-meerderheid-af-te-stevenen
In een debat in de Tweede Kamer zei PVV-Kamerlid Madlener dat hij "denkt" dat zijn partij de wet gaat steunen en daarmee zou er een meerderheid zijn in de Tweede Kamer. Madlener benadrukte dat zijn fractie, die er morgen over vergadert, er nog wel mee moet instemmen.
Yumi
22-04-2024 om 18:03
Loeki72 schreef op 22-04-2024 om 12:05:
[..]
Nee, en ik wil hem ook niet leren kennen. Ik zou alleen in zijn buurt willen komen als hij patient op mijn afdeling zou zijn. Maar ik heb het idee dat het een man is die niet kan incasseren maar wel graag uitdeelt. Ik vind het heel erg voor hem dat zijn moeder is overleden, maar ik heb geen ander gedrag van hem gezien/ gelezen dan anders.
Je begreep mijn bericht niet?
Iemand die je alleen "kent" van tv, ken je niet!
Bovendien laat hij in het nieuws zijn emoties die veroorzaakt worden door privé omstandigheden niet zien....
Omdat je hem niet persoonlijk kent, kan je niet beoordelen of zijn gedrag anders is dan normaal.
majorette2005
22-04-2024 om 18:21
Miraval schreef op 22-04-2024 om 12:58:
https://www.dezzp.nl/nibud-zelfstandige-gaat-er-in-koopkracht-op-achteruit-inkomen-zzp/
Zelfstandigen gaan er ook allemaal op achteruit.
Ik lees dit stukje : De zelfstandigenaftrek wordt verlaagd met € 360 naar € 6.310.
Inmiddels is die aftrek al versneld verlaagd naar 3750 euro, waar de echt kleine zzp'er( die geen schijn zz'per) de dupe van is
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.