Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Fleurtje_5
22-04-2024 om 08:50
Poezenmeisje schreef op 21-04-2024 om 22:44:
[..]
Dat verstand hebben de meeste mensen hier, ik verwacht zelfs iedereen. Maar wat denk je van al die wappen die daar in de zaal zitten?
In Groningen werd door zulke flapdrollen, die dachten een hoger doel te dienen, een aanslag gepleegd met een brandbom op een journalist.
Ik heb nooit eerder meegemaakt dat de politie binnen 12 uur herkenbare beelden plaatste van de gezochte daders.
5 jaar cel + tbs van de rechtbank gekregen. Ook in hoger beroep 5 jaar cel en tbs.
Na het lezen van de eerste link begrijp ik wat je bedoeld. Daarin staat:
‘Als ik schrijf over dit soort zaken’, zegt hij, na een flinke slok espresso, ‘dan borrelt een soort onderstroom op. Dan merk je dat er een groep mensen is die aan het radicaliseren is. Het zijn types die elkaar online gevonden hebben in hun ongenoegen over allerlei zaken en die in de loop van de tijd een soort vriendengroepen zijn gaan vormen. Het lijkt erop dat ze een soort levensvreugde halen uit schelden en bedreigen.’
Timmermans kan achteraf wel zeggen dat hij het niet zo bedoeld heeft, maar er zullen altijd mensen zijn die het wel serieus nemen en op gedachten gebracht worden door dit opruiend geroep van Timmermans.
Ik vind het sowiezo schandalig als je weet dat iemand zware bewaking nodig heeft, en pas geleden nog kon lezen op welke trieste manier hij met zijn vrouw naar de bioscoop kan gaan, om er dan nog een flinke schep bovenop te doen, alsof hij tegen de dreigers dan zegt 'mijn zegen hebben jullie'.
Nicole123
22-04-2024 om 09:07
Fleurtje_5 schreef op 22-04-2024 om 08:35:
[..]
Onzin. Er waren juist lange wachtlijsten. Mensen die niet naar een verzorgingstehuis willen willen ook niet naar een 'nieuwe-vorm-tehuis'.
Graag in een apart topic wat mij betreft.
Fleurtje_5
22-04-2024 om 09:11
Nicole123 schreef op 22-04-2024 om 09:05:
[..]
- quote verwijderd-
De grootste onzin.
Net zoals ik jou vroeg? Ik schreef dat ik het onprettig vind als je in mijn bericht gaat knoeien, woorden doorstrepen en een ander woord er in zetten. Je mening kan je ook onder mijn bericht schrijven. Dát is iets anders dan dat jij anderen meent te moeten gaan vertellen dat ik iets vaak schrijf (wat ik helemaal niet vaak schrijf).
Fleurtje_5
22-04-2024 om 09:13
Nicole123 schreef op 22-04-2024 om 09:07:
[..]
Graag in een apart topic wat mij betreft.
Het was hier ontopic:
Daglichtlamp schreef op 21-04-2024 om 15:53:
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2020Z03489&did=2020D07254
En toch stemt de PVV dan in 2020 tegen het realiseren van nieuwe woonvormen voor ouderen. Terwijl die volgens jou zo hard nodig zijn.
Maar zodra het vingertje-wijzen naar de PVV 'ontkracht' word met nieuwsberichten, moet de discussie elders plaats vinden.
Miraval
22-04-2024 om 09:18
Ach de moeder van Wilders is overleden. Jammer dat ze niet het eind van de formatie mee heeft gemaakt. In ieder geval nog wel het (voorlopige) hoogtepunt van haar zoon mbt het winnen van de verkiezingen. Sneu ook wel voor Wilders, juist nu in deze moeilijke tijd van onderhandelen je moeder moeten verliezen met alle rompslomp van een uitvaartdienst eromheen.
Fleurtje_5
22-04-2024 om 09:26
Miraval schreef op 22-04-2024 om 09:18:
Ach de moeder van Wilders is overleden. Jammer dat ze niet het eind van de formatie mee heeft gemaakt. In ieder geval nog wel het (voorlopige) hoogtepunt van haar zoon mbt het winnen van de verkiezingen. Sneu ook wel voor Wilders, juist nu in deze moeilijke tijd van onderhandelen je moeder moeten verliezen met alle rompslomp van een uitvaartdienst eromheen.
Ik vind dit heel verdrietig voor Wilders.
https://www.nu.nl/politiek/6309941/moeder-geert-wilders-in-bijzijn-van-kinderen-overleden-ik-mis-haar-nu-al.html
De moeder van Geert Wilders is dit weekend overleden, meldt de politicus op X. "Ik mis haar nu al heel erg, maar vind troost in de wetenschap dat ze niet meer lijdt."
Gebruikersnaaminvullen
22-04-2024 om 09:45
Miraval schreef op 22-04-2024 om 09:18:
Ik denk wel dat zijn gedrag de afgelopen tijd, formatie, hierdoor wel beïnvloed is.
Loeki72
22-04-2024 om 10:34
Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-04-2024 om 09:45:
[..]
Ik denk wel dat zijn gedrag de afgelopen tijd, formatie, hierdoor wel beïnvloed is.
Gedroeg hij zich anders dan? Ik zag geen andere Wilders dan altijd.
Yumi
22-04-2024 om 11:14
Loeki72 schreef op 22-04-2024 om 10:34:
[..]
Jij kent hem persoonlijk?
Iemand die ik op tv zie, of waarover ik een artikel lees kan ik niet zo goed "lezen".... Bovendien is het zijn werk, dan laat je emoties niet zien.
Gebruikersnaaminvullen
22-04-2024 om 11:47
Loeki72 schreef op 22-04-2024 om 10:34:
[..]
Dit is een "bash Wilders" topic geworden.
Loeki72
22-04-2024 om 12:05
Yumi schreef op 22-04-2024 om 11:14:
[..]
Jij kent hem persoonlijk?
Iemand die ik op tv zie, of waarover ik een artikel lees kan ik niet zo goed "lezen".... Bovendien is het zijn werk, dan laat je emoties niet zien.
Nee, en ik wil hem ook niet leren kennen. Ik zou alleen in zijn buurt willen komen als hij patient op mijn afdeling zou zijn. Maar ik heb het idee dat het een man is die niet kan incasseren maar wel graag uitdeelt. Ik vind het heel erg voor hem dat zijn moeder is overleden, maar ik heb geen ander gedrag van hem gezien/ gelezen dan anders.
felija
22-04-2024 om 12:23
Gebruikersnaaminvullen schreef op 22-04-2024 om 11:47:
[..]
Dit is een "bash Wilders" topic geworden.
Als ik voor mezelf spreek: er zit bij mij ook wel angst bij voor wat de gevolgen zullen zijn van een radicaal rechtse regering. Net zoals 'rechtse' mensen dat kunnen hebben bij Timmermans. Ik zie een soort enorme olifant in de kamer in de vorm van Wilders en ik denk alleen maar: NEE!!!!!!!!! Hij staat voor alles waar ik tegen ben. En als ik dan de redenen hoor en lees, waarom mensen op hem stemmen, dan begrijp ik het nog minder.
Ik zie iets, in mijn ogen, totaal onlogisch vlak onder mijn neus gebeuren en ik kan er niets tegen doen. Toch ben ik alsnog blij dat we hier in Nederland kunnen stemmen op wie we willen, dat we die vrijheid hebben, dus moet ik er ook mee dealen als dat in mijn ogen heel ongunstig uitpakt.
Daglichtlamp
22-04-2024 om 12:36
Nieuwe kans voor de rechtse partijen om te laten zien dat bestaanszekerheid voor hun niet alleen een punt is in verkiezingstijd. De wet betaalbare huur die wat moet gaan doen aan het steeds hoger worden van middenhuur staat op de agenda. Wat er nu in de wet staat is al een compromis waarbij al behoorlijk aan de VVD tegemoet gekomen is. Toch gaan zij in elk geval tegen stemmen.
Gebruikersnaaminvullen
22-04-2024 om 12:48
felija schreef op 22-04-2024 om 12:23:
[..]
Als ik voor mezelf spreek: er zit bij mij ook wel angst bij voor wat de gevolgen zullen zijn van een radicaal rechtse regering. Net zoals 'rechtse' mensen dat kunnen hebben bij Timmermans. Ik zie een soort enorme olifant in de kamer in de vorm van Wilders en ik denk alleen maar: NEE!!!!!!!!! Hij staat voor alles waar ik tegen ben. En als ik dan de redenen hoor en lees, waarom mensen op hem stemmen, dan begrijp ik het nog minder.
Ik zie iets, in mijn ogen, totaal onlogisch vlak onder mijn neus gebeuren en ik kan er niets tegen doen. Toch ben ik alsnog blij dat we hier in Nederland kunnen stemmen op wie we willen, dat we die vrijheid hebben, dus moet ik er ook mee dealen als dat in mijn ogen heel ongunstig uitpakt.
Ik begrijp dan weer niet het gejubel over Timmersmans en zijn "club".
Als ik dit dan lees denk ik echt "hoezo loont werken?" Om over de lastenverzwaring van bedrijven maar te zwijgen.
Onder uitkeringsgerechtigden (7,0% per jaar) gaat de doorsnee koopkracht er meer op vooruit dan onder werkenden (2,1%) en gepensioneerden (2,6%). De puntenwolk laat zien dat bij alle drie de groepen geldt dat de koopkrachtontwikkeling afneemt naarmate het inkomen hoger is.
Ten opzichte van werkenden profiteren uitkeringsgerechtigden meer van het invoeren van het zesschijvenstelsel en van verhogingen van de algemene heffingskorting, het wettelijk minimumloon en het kindgebonden budget.
Daarnaast hebben zij juist weinig last van lastenverzwarende maatregelen op het gebied van aftrekposten, vermogen of arbeidskorting. Ten opzichte van uitkeringsgerechtigden gaan gepensioneerden er minder op vooruit door het beperken van de dubbele algemene heffingskorting in het referentieminimumloon voor de AOW, de vermogensbelasting en aanpassingen in box 3.
Alleenstaanden (2,9% per jaar) gaan er meer op vooruit dan tweeverdieners (2,1%) en alleenverdieners (1,8%). Daarnaast stijgt de koopkracht sterker bij gezinnen zonder kinderen (2,5%) dan bij gezinnen met kinderen (2,0%). Doordat ze gemiddeld een lager inkomen hebben dan de andere huishoudtypen, hebben alleenstaanden en gezinnen zonder kinderen een groter voordeel van de invoering van het zesschijvenstelsel en de verhogingen van het wettelijk minimumloon en de algemene heffingskorting.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.