Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Fleurtje_5 schreef op 21-04-2024 om 15:21:

[..]

Mark Rutte zit er al sinds 2006. 

Als je zo anti-VVD bent en vindt dat die partij er alleen maar een volstrekte zooi van heeft gemaakt, waarom wil je dan zo graag een kabinet met de VVD erin?

Daglichtlamp schreef op 21-04-2024 om 15:53:

[..]

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2020Z03489&did=2020D07254
En toch stemt de PVV dan in 2020 tegen het realiseren van nieuwe woonvormen voor ouderen. Terwijl die volgens jou zo hard nodig zijn.

Nieuwe woonvormen zijn geen verzorgingstehuizen zoals wij die kennen. 

Februari 2013 werd besloten dat in 2020 in totaal 800 gesloten tehuizen gesloten moeten zijn. Tehuizen voor ouderen waar precies alles was wat nodig was. Dat personeel is de laan uitgestuurd.....want de tehuizen waren te duur.....en ach nu is er plotsklaps-sapperdeflap te weinig personeel.

Dit werd er gezegd in het NOS-nieuwsbericht van 20 feb. 2013:

Het kabinet-Rutte heeft in het regeerakkoord besloten tot een versobering van de ouderenzorg. Voor iemand met een lichte indicatie voor zorg is in de toekomst geen plaats meer in een door de overheid gefinancierd verzorgingshuis.

Geschrapt

De lichtste indicaties zijn met ingang van 1 januari dit jaar geschrapt. De zwaardere indicaties, waarbij gedacht moet worden aan dementie, worden de komende twee jaar ook geschrapt. De gewijzigde regels hebben voor de mensen die nu in een verzorgingshuis verblijven geen gevolgen.

https://nos.nl/artikel/476348-sluiting-verzorgingshuizen-dreigt

Terwijl ouderen zelf huur betaalden voor hun appartementje, zelf de was lieten doen door familie, of ze betaalden het tehuis voor het wassen van hun wasgoed. Ook voor het eten betaalden ze.

En dan gaat men in 2019/2020 stemmen voor het realiseren van nieuwe woonvormen. PVV stemt tegen zie ik. Vreemd, waarom tegen? Ik zou het niet weten. Heb dat debat niet gevolgd.

Nieuwe woonvormen klinkt vooral 'heel erg dure woonvormen'. En als dat die vormen zijn die ik ken, zijn die nieuwe woonvormen er al, en vooral heel prijzig.

De verzorgingstehuizen voor de ouderen, die soms hulp nodig heeft, en soms ook niet. Ze wonen tussen leeftijdsgenoten en zitten thuis niet te verpieteren in een te groot huis.

5 trends in nieuwe woonvormen voor ouderen
Lees meer: https://www.vilans.nl/actueel/nieuws/5-trends-in-nieuwe-woonvormen-voor-ouderen 2024

Nicole123 schreef op 21-04-2024 om 16:48:

[..]

Ik zie dat je pas vanaf vandaag meeschrijft hier, welkom op het forum!

-  quote verwijderd -

Je weet wel dat ik het loepen NIET heb uitgezet. Iedereen kan al mijn berichten bekijken/na lezen. Klikje op mijn nickname en hopsaflops.

Fleurtje_5 schreef op 21-04-2024 om 18:06:

[..]

Je weet wel dat ik het loepen NIET heb uitgezet. Iedereen kan al mijn berichten bekijken/na lezen. Klikje op mijn nickname en hopsaflops.

-  knip -

Fleurtje_5 schreef op 21-04-2024 om 17:59:

[..]

Nieuwe woonvormen zijn geen verzorgingstehuizen zoals wij die kennen. 

Ik heb wel eens een topic daarover gelezen en er was niemand die in zo'n type verzorgingshuis van vroeger wilde gaan zitten in de toekomst. Die nieuwe vormen zijn er omdat de meeste mensen tegenwoordig andere wensen hebben. Misschien leuk om een apart topic over te (her)openen, want hier wordt het wel een flinke zijweg denk ik.

Daglichtlamp schreef op 21-04-2024 om 14:21:

[..]

Welke andere concessies heeft hij dan gedaan in de onderhandelingen? Volgens mij weten we dat nog helemaal niet.

Kwam vanmiddag onderstaand artikel tegen.

Concessies die Wilders afgelopen tijd deed:

• Islam als religie erkennen
  • Voorstel verbod op dubbel paspoort ambtsdragers laten vallen
  • Niet langer voor Nexit pleiten
  • Voorstel vastzetten terreurverdachten zonder tussenkomst rechter ingetrokken
  • Voorstel voor verbod op islamitische uitingen, zoals korans en moskeeën, ingetrokken
  • Afstand gedaan van premierschap
  • Artikel 1 t/m 23 grondwet niet wijzigen
  • Voorstel ontnemen kiesrecht voor mensen met dubbel paspoort ingetrokken
  • Wel steun geven aan militaire en financiële hulp Oekraïne
  • Voorstel voor minimumstraffen bij ernstige misdaden ingetrokken
  • Tegen een wet gestemd die dieren meer vrijheden zou geven

Helft PVV'ers vindt dat Wilders te veel concessies heeft gedaan | RTL Nieuws | RTL.nl

Yumi schreef op 21-04-2024 om 19:18:

[..]

• Voorstel voor verbod op islamitische uitingen, zoals korans en moskeeën, ingetrokken

Helft PVV'ers vindt dat Wilders te veel concessies heeft gedaan | RTL Nieuws | RTL.nl

Interessant artikel. Kan me ook helemaal vinden in die inhoud. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-04-2024 om 19:47 Topicstarter

[..]

Als je ervan uit gaat dat je houden aan de grondwet normaal is, blijven er natuurlijk een stuk minder concessies over. Ze stemden 18 april nog tegen een motie die ging over steun aan Oekraïne. https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2024Z06948&did=2024D16005 Dus die concessie is blijkbaar ook al niet zo hard. Dus ik houd er maar vier over:

Niet langer voor Nexit pleiten
Afstand gedaan van premierschap
Voorstel voor minimumstraffen bij ernstige misdaden ingetrokken
Tegen een wet gestemd die dieren meer vrijheden zou geven

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-04-2024 om 19:52

[..]

• Islam als religie erkennen  is al een religie, heeft hij niet te erkennen
  • Voorstel verbod op dubbel paspoort ambtsdragers laten vallen   zolang dit voor iedereen mag, waarom zou iemand die ambtsdrager is, het niet meer mogen? 
  • Niet langer voor Nexit pleiten  kost veel te veel, is te zien aan GB
  • Voorstel vastzetten terreurverdachten zonder tussenkomst rechter ingetrokken  zou raar zijn, dat je zomaar iedereen vast kunt zetten, zonder rechter
  • Voorstel voor verbod op islamitische uitingen, zoals korans en moskeeën, ingetrokken   Waarom zou het niet mogen, geen een religie is verboden in Nederland
  • Afstand gedaan van premierschap  dat wil hij zelf ook, hij had alle recht om dit te doen, omdat hij grootste partij is. Maar ja, wie moet hij dan de schuld geven? 

De gratis bier voorstellen van de PVV

Daglichtlamp schreef op 21-04-2024 om 19:47:

[..]

Als je ervan uit gaat dat je houden aan de grondwet normaal is, blijven er natuurlijk een stuk minder concessies over. Ze stemden 18 april nog tegen een motie die ging over steun aan Oekraïne. https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/detail?id=2024Z06948&did=2024D16005 Dus die concessie is blijkbaar ook al niet zo hard. Dus ik houd er maar vier over:

Niet langer voor Nexit pleiten
Afstand gedaan van premierschap

Klopt, de vraag hier was welke concessies hij gedaan heeft als je de voorstellen die tegen de grondwet, verdragen en rechtsstaat ingaan of compleet onhaalbaar zijn eraf haalt. Ik zou daarbij die Nexit ook weghalen, want dat is onhaalbaar als je je aan de bestaande verdragen wil houden en zoals uit de Brexit blijkt een enorme financiële strop. Het is zo'n extreem en onrealistisch voorstel dat het geen concessies genoemd kan worden om daar vanaf te zien. De afstand van het premierschap komt Wilders juist goed uit, dan kan hij de fractie onder controle houden en boos blijven ageren tegen het kabinet als het niet goed gaat, wat hij beide graag wil. 

Dus dan houden we over:

Poeh zeg, wat een concessies!

Friezinnetje schreef op 21-04-2024 om 14:49:

[..]

Maar hij bedoelt dus dat hij er alles aan zal doen om bij nieuwe ronde voor coalitie niet met PVV te regeren. Niet om Wilders om zeep te helpen oid.

Wilders speelt het wel op personen. De asielzoekers, andere partijleiders persoonlijk, enz enz

Dat verstand hebben de meeste mensen hier, ik verwacht zelfs iedereen. Maar wat denk je van al die wappen die daar in de zaal zitten?

In Groningen werd door zulke flapdrollen, die dachten een hoger doel te dienen, een aanslag gepleegd met een brandbom op een journalist.

Ik heb nooit eerder meegemaakt dat de politie binnen 12 uur herkenbare beelden plaatste van de gezochte daders.

5 jaar cel + tbs van de rechtbank gekregen. Ook in hoger beroep 5 jaar cel en tbs.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/882838/journalist-willem-groeneveld-na-aanslag-ik-leef-nu-in-een-soort-gevangenis

https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/artikel/5321771/aanslag-groningen-journalist-willem-groeneveld-persvrijheid-corona?redirect=rtlnieuws

Daglichtlamp

Daglichtlamp

22-04-2024 om 06:27 Topicstarter

Poezenmeisje schreef op 21-04-2024 om 22:44:

[..]

Dat verstand hebben de meeste mensen hier, ik verwacht zelfs iedereen. Maar wat denk je van al die wappen die daar in de zaal zitten?

In Groningen werd door zulke flapdrollen, die dachten een hoger doel te dienen, een aanslag gepleegd met een brandbom op een journalist.

Ik heb nooit eerder meegemaakt dat de politie binnen 12 uur herkenbare beelden plaatste van de gezochte daders.

5 jaar cel + tbs van de rechtbank gekregen. Ook in hoger beroep 5 jaar cel en tbs.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/882838/journalist-willem-groeneveld-na-aanslag-ik-leef-nu-in-een-soort-gevangenis

https://www.rtl.nl/nieuws/nederland/artikel/5321771/aanslag-groningen-journalist-willem-groeneveld-persvrijheid-corona?redirect=rtlnieuws

Wat wil je met je voorbeeld zeggen? Dat we alle toegestane middelen moeten gebruiken om ervoor te zorgen dat een partij die de vrije pers aanvalt niet aan de macht komt?

Nicole123 schreef op 21-04-2024 om 18:27:

[..]

- quote verwijderd -

Ten eerste: Dat ik schreef dat iedereen al mijn berichten gewoon kan bekijken schreef ik omdat jij onderstaande schreef:

Je weet dan wellicht niet dat Fleurtje heel vaak 'dit doet me denken aan...' schrijft en dan niet op de argumenten van de ander reageert

Dan kan iedereen zien 'hoe vaak ik dat werkelijk heb geschreven'.

Ten Tweede: Het gaat in dit topic over de politiek, NIET over de forummer.Het is niet aan jou om aan 'nieuwkomers' eventuele eigenschappen van andere forummers uit te leggen.

Nicole123 schreef op 21-04-2024 om 18:30:

[..]

Ik heb wel eens een topic daarover gelezen en er was niemand die in zo'n type verzorgingshuis van vroeger wilde gaan zitten in de toekomst. Die nieuwe vormen zijn er omdat de meeste mensen tegenwoordig andere wensen hebben. Misschien leuk om een apart topic over te (her)openen, want hier wordt het wel een flinke zijweg denk ik.

Onzin. Er waren juist lange wachtlijsten. Mensen die niet naar een verzorgingstehuis willen willen ook niet naar een 'nieuwe-vorm-tehuis'. Ze willen dan gewoon niet weg uit hun vertrouwde huisje met tuintje. Dan bleef men thuis en kreeg men Thuiszorg. Waar trouwens ook op bezuinigd  werd.

Zo'n type verzorgingstehuizen? Het werd gewoon 'zelfredzaamheid' omdat Mark Rutte miljarden moest bezuinigen. Het participeer pannetje soep werd genoemd. (niet te lang nadenken over wat die 50 hotels en vakantieparken anno 2024 elke week kosten)

Langer thuis blijven wonen en dan maar hopen dat je buur een pannetje soep voor je maakt. Zo kan de ouderenzorg wel commercieel worden. Met een behoorlijk kostenplaatje.

Je zegt: Die nieuwe vormen zijn er omdat de meeste mensen tegenwoordig andere wensen hebben? Als je hulpbehoevend bent kijk je niet naar welke kunst er in de entree staat. Die nieuwe vormen zijn er omdat niet iedereen een buur heeft met een pannetje soep.

De zelfredzaamheid.
Onderstaande stond in het NOS bericht van 20 feb. 2013:

Omdat het kabinet-Rutte in het regeerakkoord besloot tot een versobering van de ouderenzorg. Voor iemand met een lichte indicatie voor zorg is in de toekomst geen plaats meer in een door de overheid gefinancierd verzorgingshuis.
Geschrapt
De lichtste indicaties zijn met ingang van 1 januari dit jaar geschrapt. De zwaardere indicaties, waarbij gedacht moet worden aan dementie, worden de komende twee jaar ook geschrapt.

Alleen al van die laatste regel springen de tranen in de ogen.Zeker omdat in ons landje alles op alles word gezet zodat sterke gezonde kerels worden opgevangen voor miljoenen per week.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.