Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Nicole123 schreef op 21-04-2024 om 13:00:

[..]

Daarom moet je het dus laten doorrekenen en geen niet-onderbouwde gouden bergen beloven. De gewone man heeft op deze manier heel weinig aan de PVV. De partij verwoordt weliswaar de frustratie van de gewone man, maar puntje bij paaltje verandert er weinig. 'Veel geschreven en weinig wol', is hiervoor een passender uitdrukking.

Er komt weinig van omdat geen enkele andere partij het ermee eens is en veel mensen op andere partijen hebben gestemd. Dus dat komt er niet door.

Uiteindelijk zal het vast wel weer oude wijn in nieuwe zakken worden. Vvd (niets veranderd alleen wat stiekemer nog geworden met die nieuwe lijsttrekker) nsc (nieuwe CDA) pvda/gl (soort nieuwe grote D66)  en nog een andere partij en gaat het slopen van Nederland gewoon door volgens de agenda. Het is 1 grote poppenkast en 1 groot toneelstuk. PVV zo groot en nog hebben ze er allemaal lak aan en wordt Wilders geen premier. Ik kijk uit naar de volgende verkiezingen. Hopelijk geven voldoende kiezers alle andere partijen een flink pak slaag in het stemhokje.

Daglichtlamp schreef op 21-04-2024 om 13:08:

[..]

Dat is juist wat een doorrekening doet, rekening houden met al die variabelen.

Met welke variabelen houden ze dan rekening? Is dat terug te vinden? Je kan nooit met alles rekening houden denk ik. De praktijk is te weerbarstig en de toekomst te onvoorspelbaar denk ik. Zeker nu geen enkele partij zijn programma zuiver uit zou kunnen voeren in Nederland. Er zijn meer partijen in een coalitie.

Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 13:05:

[..]

Middeninkomens tot welk inkomen? Ik geloof daar niets van trouwens. En is in die doorberekening ook rekening gehouden met al die lastenverhogingen die ze door willen voeren inclusief al die bizarre klimaatmaatregelen met alle bijbehorende kosten. Of die plannen mbt erfbelasting. Dat lijkt mij niet. Als dat zou worden uitgevoerd dan zouden heel veel mensen in de problemen gaan komen. Mensen hebben geen geld om hun huis te verduurzamen, een elektrische auto te kopen en ze zijn al blij wanneer ze hun rekeningen kunnen betalen en eten hebben. Al moet eten ook nog veel duurder worden als het aan de klimaatpaus ligt door al die onzinheffingen.

Geen idee waar ze die grens precies gelegd hebben. En ja, in die doorberekening nemen ze alles mee, ook de lastenverhogingen. Dat de gewone man er op achteruit zou gaan bij de plannen van PvdA/GL is een spinsel van bepaalde politici en media, maar onwaar. De partij komt juist op voor de gewone man. 

Overigens treffen juist ook klimaat- en milieuverslechtering de armere en gewone man erger dan de rijkeren. Van extreme weersomstandigheden heb je meer last in een slecht geïsoleerd huis zonder airco, armere mensen wonen vaker vlak langs een snelweg, dichtbij een geitenboerderij of naast een fabriek als Tata of Chemours.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-04-2024 om 13:15 Topicstarter

Het CPB levert altijd netjes een rapport op waar in beschreven staat hoe ze de doorrekening gedaan hebben en wat daarin meegenomen is.

Nicole123 schreef op 21-04-2024 om 13:13:

[..]

Geen idee waar ze die grens precies gelegd hebben. En ja, in die doorberekening nemen ze alles mee, ook de lastenverhogingen. Dat de gewone man er op achteruit zou gaan bij de plannen van PvdA/GL is een spinsel van bepaalde politici en media, maar onwaar. De partij komt juist op voor de gewone man.

Overigens treffen juist ook klimaat- en milieuverslechtering de armere en gewone man erger dan de rijkeren. Van extreme weersomstandigheden heb je meer last in een slecht geïsoleerd huis zonder airco, armere mensen wonen vaker vlak langs een snelweg, dichtbij een geitenboerderij of naast een fabriek als Tata of Chemours.

Waar baseer je dat op? Waar staat dat dan? Ik schat in dat je daar niet naar hebt gekeken, aangezien je de grens zo niet op kan noemen.

En zo extreem is het weer hier nu ook weer niet. Ja wel wat anders dan vroeger maar nog niet zo heel extreem.

En huis verduurzamen kan bijna niemand betalen. En niet alleen mensen met een laag inkomen zijn arm. Tegenwoordig ook veel mensen met een hoger inkomen omdat ze overal naast grijpen en alles steeds duurder wordt. Alle lasten zijn begin dit jaar weer veel omhoog gegaan (ik kan het zelf gelukkig betalen maar toch). Er is meer dan alleen inkomen, maar dat schijnen sommige partijen in Den Haag niet te snappen.

Een tientje meer verdienen is met het huidige belastingsysteem 100 euro toeslagen inleveren.

Daglichtlamp schreef op 21-04-2024 om 13:15:

Het CPB levert altijd netjes een rapport op waar in beschreven staat hoe ze de doorrekening gedaan hebben en wat daarin meegenomen is.

Niet met feiten komen hoor, daar houden veel mensen niet meer van. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-04-2024 om 13:48

Wilders heeft heel veel belooft in zijn verkiezingstijd en kan dat allemaal niet nakomen. Dat werd door een deel al voorspeld, maar ja, er trappen toch weer genoeg in. En nu janken, dat hij door iedereen tegengewerkt wordt, maar je wilt toch niet met plannen instemmen, terwijl je weet dat het niet kan? 
De enige die een enorme tweespalt bewerkstelligt in Nederland is Wilders zelf. Hij roept wat iedereen graag wil horen, maar heeft geen oplossingen, of het zijn oplossingen die niet kunnen. Populair doen over de rug van iedereen heen. De aanhangers van hem, zien dat alleen niet. 

Poezenmeisje schreef op 21-04-2024 om 09:36:

"Wij zullen NIETS nalaten" is pure opruiïng.

Aanslagen op Kosto, Van Thijn, Fortuyn, Janmaat... Dat moet allemaal kunnen ter ere van het 'hogere linkse doel'.

Precies dit.

Nicole123 schreef op 21-04-2024 om 12:43:

[..]

Dat zegt ze helemaal niet, wat een vervelende verdraaiing. Ik denk dat de gewone man meer heeft aan het PvdA/GL beleid dan aan het PVV beleid. Het is absurd om te denken dat alleen de PVV voor gewone mensen zou opkomen. Van de plannen van PvdA/GL is objectief doorgerekend dat lage en middeninkomens erop vooruitgaan. De PVV heeft niks doorgerekend en beloofde vooral heel veel in campagnetijd. De laatste maanden hoor ik ze echter opeens helemaal niet meer over bestaanszekerheid en stemmen ze ook opeens tegen voorstellen waarvan ze in de campagne zelden dat het NU maar dan ook NU METEEN moet gebeuren (zoals afschaffen van het eigen risico in de zorg).

Dankjewel, scheelt mij weer typen.

Friezinnetje schreef op 21-04-2024 om 13:48:

Wilders heeft heel veel belooft in zijn verkiezingstijd en kan dat allemaal niet nakomen. Dat werd door een deel al voorspeld, maar ja, er trappen toch weer genoeg in. En nu janken, dat hij door iedereen tegengewerkt wordt, maar je wilt toch niet met plannen instemmen, terwijl je weet dat het niet kan?
De enige die een enorme tweespalt bewerkstelligt in Nederland is Wilders zelf. Hij roept wat iedereen graag wil horen, maar heeft geen oplossingen, of het zijn oplossingen die niet kunnen. Populair doen over de rug van iedereen heen. De aanhangers van hem, zien dat alleen niet.

Het kan wel, alles kan, maar hij heeft daarvoor wel nu eenmaal de medewerking nodig van andere partijen omdat veel andere kiezers weer daarop hebben gestemd. En die medewerking krijgt hij niet.

Friezinnetje schreef op 21-04-2024 om 13:48:

Dit inderdaad, mensen trappen er met open ogen in. Dat moet ik Wilders nageven: hij weet precies hoe hij het spelletje moet spelen als het gaat om populistische retoriek. 

Nicole123 schreef op 21-04-2024 om 13:00:

[..]

Daarom moet je het dus laten doorrekenen en geen niet-onderbouwde gouden bergen beloven. De gewone man heeft op deze manier heel weinig aan de PVV. De partij verwoordt weliswaar de frustratie van de gewone man, maar puntje bij paaltje verandert er weinig. 'Veel geschreven en weinig wol', is hiervoor een passender uitdrukking.

Maar als je stemt op wat er zat zul je sowieso krijgen wat je eerst kreeg. Dan weet je dat 100 procent zeker. Als je op hem stemt is er misschien een hele kleine kans op verandering. Uiteindelijk verandert er waarschijnlijk nog niets doordat nu nog te veel mensen op de meer gevestigde partijen stemmen. Maar goed, opgeven is geen optie voor mij. Zoals alles nu gaat sterkt mij nog veel en veel sterker in mijn voornemen om volgende keer weer op PVV te stemmen. No way dat de andere huidige partijen nog mijn stem gaan krijgen in de toekomst. 

Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 13:54:

[..]

Het kan wel, alles kan, maar hij heeft daarvoor wel nu eenmaal de medewerking nodig van andere partijen omdat veel andere kiezers weer daarop hebben gestemd. En die medewerking krijgt hij niet.

Omdat zijn plannen onrealistisch zijn, dat komt nu aan het licht, nu hij noodgedwongen met andere partijen moet samenwerken, die meer realisme hebben en weten wat bijvoorbeeld wettechnisch kan en niet kan.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-04-2024 om 14:01

Dietloverzzz schreef op 21-04-2024 om 13:54:

[..]

hij belooft iedereen : Morgen gratis bier. En dat komt er ook niet. En iedereen wil wel gratis bier, maar ja, wie gaat dat betalen? En dat is dus wat hij niet doorgerekend heeft, of heeft laten doen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.