Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Nicole123 schreef op 04-03-2024 om 13:55:

[..]

Fleurtje zegt dat het vreselijk zou zijn als het wel gebeurd zou zijn. Maar wat voor verschrikkelijks zou er gebeuren dan? Dat was mijn vraag. Het gaat om een woord in een register dat je nooit in de praktijk tegenkomt. Je wordt er niet minder moeder of minder vrouw van, het is heisa om niks. Je leven verandert er nul komma nul door, nog minder dan dat je in je paspoort met je geboortenaam staat en niet met de naam van je partner als je die bij je huwelijk hebt gekozen om mee te worden aangesproken.

Ik schreef:

En dat hij de enige was die de wijziging was opgevallen. Moet je toch niet aan denken dat het niemand was opgevallen.

Dat het maar één persoon is opgevallen vind ik best erg slordig voor mensen die in de politiek zitten en alert horen te zijn. Als het niemand was opgevallen was het gewoon d'r doorgedouwd zonder dat mensen het hadden opgemerkt.

Als je leven er 'nul komma nul' door veranderd is zo'n wijziging ook helemaal 'nul komma nul' voor nodig.

De woorden van Hugo de Jonge in dat artikel: Het gaat volgens de CDA’er om ‘een onnodige fout’ die ‘spoedig wordt rechtgezet’.

Dus die 'onnodige fout' moet nog worden rechtgezet.

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 16:15:

[..]

Ik schreef:

En dat hij de enige was die de wijziging was opgevallen. Moet je toch niet aan denken dat het niemand was opgevallen.

Dat het maar één persoon is opgevallen vind ik best erg slordig voor mensen die in de politiek zitten en alert horen te zijn. Als het niemand was opgevallen was het gewoon d'r doorgedouwd zonder dat mensen het hadden opgemerkt.

Als je leven er 'nul komma nul' door veranderd is zo'n wijziging ook helemaal 'nul komma nul' voor nodig.

De woorden van Hugo de Jonge in dat artikel: Het gaat volgens de CDA’er om ‘een onnodige fout’ die ‘spoedig wordt rechtgezet’.

Dus die 'onnodige fout' moet nog worden rechtgezet.

Heisa om niks, dus. Als we ons daar druk over maken, hebben we een goed leven. 

Nicole123 schreef op 04-03-2024 om 14:09:

[..]

Dit ging erover dat hij zich hield aan gemaakte gedoog-afspraken. Vind je dat al een goede samenwerking? Dan ligt de lat wel heel laag. Ik vind dat het minste dat je mag verwachten. Een goede samenwerking als volwaardige deelnemer aan een kabinet (dus niet als gedoger) gaat in mijn ogen nog heel veel verder. Namelijk dat je ook inhoudelijk behoorlijk op één lijn zit, over veel zaken überhaupt afspraken kunt maken, niet negatief over elkaar twittert, etc etc.

................

Ik heb vaak mee gemaakt dat belangrijke politici zich helemaal niet aan afspraken hielden. Afspraken nakomen is wel een goed begin.

Heb je gelezen wat Arib werd verweten? In het onderzoek werd er juist lovend over haar gesproken. En toch is zij haar baan kwijt geraakt door beschuldigingen die nergens op sloegen.

Campanula schreef op 04-03-2024 om 14:10:

[..]

Wat leuk. Ik zit ook op politie forums, heb een bakkie, lees alle alarmmeldingen, scharrel in de veilig thuis meldingen en hack verdachte lui om zo aan mijn (oude) dirt te komen (en deze te kunnen verkopen aan Yvonne).

Ik probeer zo mijn steentje bij te dragen aan de creepvrije samenleving. Naast idealist spelen op forums. Goed gevonden uitspraak eigenlijk. Hadden ze kunnen gebruiken voor de docu van de blauwe familie. O, nee. geweldsmonopolie.

Toch maar weer praktiseren wat je preekt.

Excuses voor off-topic.

Vaag antwoord. 

Ik zit iig niet op politieforums. Kwam het per toeval tegen toen ik de spreuk wou opzoeken.

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 15:48:

[..]

Inderdaad wat een heisa. Dat vond ik ook toen de NS niet meer 'geachte dames en heren' maar 'geachte reizigers' door de speakers zou ging zeggen omdat een enkeling zich niet dames of heer wil voelen.

Waarom 99% erkennen als 100% mogelijk is zonder benadeling van die 99%? 

Volgens mij maken meer procenten van die 99% 'heisa' dan die 1% (die kunnen het toch nooit winnen qua aantallen). 

'aanpassen of oprotten'? Of 'inpassen of oprotten'. 🤔

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 16:04:

[..]

Niet zo heel lang geleden werd geopperd dat er één toilet moest komen en niet meer twee toiletten voor dames en heren. Dan wil men toch eigenlijk dat ik me moet aanpassen aan die enkelingen die moeite hebben met het bordje damestoilet en herentoilet.

Ik wil helemaal niet dat ik naar een toilet moet waar ook heren staand staan te plassen.

Wie oppert er slecht één toilet to rule them all? Schande.

In een dergelijk geval is genderspecifiek beleid legitiem en is een eventueel 3e genderneutraal toilet beter (of de controle op je blaas- en darmfunctie verbeteren en dan maar thuis plassen op je eigen genderneutrale toilet).

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 15:59:

[..]

De Speld dus.

En verder?

Nieuwspaal is ook nog een leuke site.

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 15:48:

[..]

Inderdaad wat een heisa. Dat vond ik ook toen de NS niet meer 'geachte dames en heren' maar 'geachte reizigers' door de speakers ging roepen omdat een enkeling zich niet dames of heer wil voelen.

De heisa kwam ook toen van degenen die het verschrikkelijk vonden om voortaan met 'reizigers' te worden aangesproken. Alsof je er een millimeter minder dame of heer van wordt als de NS je geen dame of heer meer noemt, maar reiziger, wat je óók gewoon bent. Waarom zou je je in vredesnaam zo druk maken daarover? Het is niet dat de NS je gaat aanspreken met of dat er in zo'n register iets komt te staan wat je niet bent, wat niet klopt. Ze gaan je niet aanspreken met 'beste transgenders en non-binairen'. Ze hanteren enkel een term die voor iederéén geldt, zowel voor jou als voor je non-binaire overbuurman. 

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 15:57:

[..]

Helemaal waar. En dat is bij iedereen bekend. Wilders zei vaak echt botte dingen. En soms moet ik ook lachen. Een debat met Wilders is nooit saai. Veel dingen hoeft hij niet zo bot te zeggen. Dat klopt helemaal. In interviews hoorde ik hem zeggen dat hij vaak dingen riep om een discussie op gang te brengen. En veel van wat hij zegt durven anderen niet te zeggen, maar op de een of andere manier heeft hij het wel vaak raak.

Timmermans heb ik teveel gezien en gehoord vanaf 2014. Duidelijk een aversie opgelopen.

In een debat vind ik Timmermans zwak en soms zelfs kinderachtig. Ik meen te merken dat hij in Brussel met fluwelen handschoentjes is aangepakt, en geen tegenwind gewend is.

Dus als Wilders loopt te schelden en tieren dan vind je dat grappig, maar van anderen accepteer je helemaal niks? Dat is nogal meten met 2 maten. En nee, anderen durven vaak niet te zeggen wat hij roept, die hebben een stuk meer fatsoen. Die zeggen niks negatiefs over het gewicht van Timmermans of van der Plas, of heks als ideeën van een vrouwelijke politicus ze niet aanstaan.

[..]

Ik schreef:

Ik doelde op je zin die je nu niet vet maakt. Dat 'je er toch niet aan moet denken' dat het niemand was opgevallen. M.a.w. dat was vreselijk geweest, je moet er niet aan denken hoe dat was afgelopen. Terwijl waarschijnlijk niemand er maar iets van gemerkt zou hebben in de dagelijkse praktijk en je nog net zoveel vrouw en moeder bent als altijd. Als dit een issue is waar je je over opwindt dan heb je weinig echte issues, wat een gezanik zeg.

[..]

Jouw leven verandert er nul komma nul door, dus zonde om je erover op te winden. Het leven van je non-binaire of transgender overbuurman verandert er wellicht wel ten positieve door, omdat hij eindelijk eens wel óók onder de benaming valt. Voor iemand die misschien al heel lang worstelt met wie hij is, die vaak raar aangekeken wordt, die vaak niet meetelt, kan alleen dat idee al heel waardevol zijn. Kun je je daarin inleven, of vind je dat moeilijk?

Waarom zo tegen iets zijn waar je zelf geen last van hebt en waar anderen, ook al zijn het er maar een paar, blij van worden? Dat je het geen prioriteit vindt om er heel veel tijd, geld of energie in te steken daar kan ik prima inkomen, ik vind het ook niet het belangrijkste, er zijn wat mij betreft 1001 belangrijker zaken. Maar er zo fel tegen zijn dat begrijp ik niet.

Nicole123 schreef op 04-03-2024 om 17:07:

[..]

Jouw leven verandert er nul komma nul door, dus zonde om je erover op te winden. Het leven van je non-binaire of transgender overbuurman verandert er wellicht wel ten positieve door, omdat hij eindelijk eens wel óók onder de benaming valt. Voor iemand die misschien al heel lang worstelt met wie hij is, die vaak raar aangekeken wordt, die vaak niet meetelt, kan alleen dat idee al heel waardevol zijn. Kun je je daarin inleven, of vind je dat moeilijk?

Waarom zo tegen iets zijn waar je zelf geen last van hebt en waar anderen, ook al zijn het er maar een paar, blij van worden? Dat je het geen prioriteit vindt om er heel veel tijd, geld of energie in te steken daar kan ik prima inkomen, ik vind het ook niet het belangrijkste, er zijn wat mij betreft 1001 belangrijker zaken. Maar er zo fel tegen zijn dat begrijp ik niet.

De mogelijkheid om ouder te zetten in het bevolkingsregister is al aanwezig. Dus iedereen kan het op laten nemen zoals men blieft.

Door de mogelijkheid moeder weg te halen zou dus een heel aantal mensen niet de mogelijkheid hebben om het op te laten nemen zoals ze willen. 

Dus gewoon alle mogelijkheden open houden en gebruiken. Dan stuit je niemand tegen de borst. Probleem opgelost. (Wat uiteindelijk geen probleem was want slechts een foutje)

Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 15:57:

[..]

Helemaal waar. En dat is bij iedereen bekend. Wilders zei vaak echt botte dingen. En soms moet ik ook lachen. Een debat met Wilders is nooit saai. Veel dingen hoeft hij niet zo bot te zeggen. Dat klopt helemaal. In interviews hoorde ik hem zeggen dat hij vaak dingen riep om een discussie op gang te brengen. En veel van wat hij zegt durven anderen niet te zeggen, maar op de een of andere manier heeft hij het wel vaak raak.

Ik stem ook op de politicus die mij het meeste laat lachen. En discussie op gang brengen vind ik ook mooi. Leven in de brouwerij. Met uitlokken enzo. En dingen zeggen die anderen niet durven zeggen vind ik ook gaaf. Recht voor zijn raap en direct. Er geen doekjes om winden. Het beest in de bek kijken. Geen opsmuk etc...

Maar is het dan raak? En zijn de aangedragen oplossingen doordacht, haalbaar en humaan? 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

04-03-2024 om 17:36 Topicstarter

Miraval schreef op 04-03-2024 om 17:18:

[..]

De mogelijkheid om ouder te zetten in het bevolkingsregister is al aanwezig. Dus iedereen kan het op laten nemen zoals men blieft.

Door de mogelijkheid moeder weg te halen zou dus een heel aantal mensen niet de mogelijkheid hebben om het op te laten nemen zoals ze willen.

Dus gewoon alle mogelijkheden open houden en gebruiken. Dan stuit je niemand tegen de borst. Probleem opgelost. (Wat uiteindelijk geen probleem was want slechts een foutje)

Daar ging deze wijziging dan ook niet over. Deze wijziging betrof alleen de artikelen 2.3 en 2.18 in de Wet Basisregistratie Personen.

Voor wie het na wil lezen: https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/wetsvoorstellen/detail?cfg=wetsvoorsteldetails&qry=wetsvoorstel%3A36481

In het besluit Burgerlijke Stand is keurig geregeld dat je in het bevolkingsregister en op de geboorte akte gewoon moeder genoemd wordt als dat op jou van toepassing is. (en niet als je dat niet wilt, al vind ik het persoonlijk jammer dat een man of een nonbinair iemand die een kind baart meestal geen moeder genoemd wil worden. Ik denk dat dat ik liever  de definitie van moeder aangepast zou willen hebben. Maar ja over mij gaat het niet.)

Miraval schreef op 04-03-2024 om 17:18:

[..]

Eens. Rabiaat als ik ben zeg ik dan als tegemoetkoming Ouder 1 (persoon met baarmoeder) Ouder 2 (persoon met penis) Ouder 3 (persoon met fertiliteitsdonatie) Ouder 4 (persoon met medeverantwoordelijkeid Ouder 5 (persoon met ondersteunende functie)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.