Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
majorette2005
04-03-2024 om 13:13
Nicole123 schreef op 04-03-2024 om 13:06:
[..]
Ja, verschrikkelijk, wat een ramp als dat gebeurd zou zijn!!!
Eh, waarom eigenlijk? Wat gaat er concreet mis als ik in dat register niet meer als 'moeder' genoemd zou staan? Merk ik dat überhaupt en wat gebeurt er dan? Wordt ik daar ook maar iets minder moeder of vrouw van, ben ik dan opeens transgender ofzo?
Wat een heisa om niks zeg.
Dit heeft niemand gezegd toch? Het gaat erom dat iets wat al bestaat voor wie dat wil, ineens voor iedereen moet gaan tellen.
Maar goed, feest gaat niet door want "foutje", en door
Campanula
04-03-2024 om 13:14
[..]
Eh, waarom eigenlijk? Wat gaat er concreet mis als ik in dat register niet meer als 'moeder' genoemd zou staan? Merk ik dat überhaupt en wat gebeurt er dan? Wordt ik daar ook maar iets minder moeder of vrouw van, ben ik dan opeens transgender ofzo?
Idd. Dat moet je niet willen. Caroline is het met mij eens.
https://speld.nl/2024/02/21/van-der-plas-is-weer-eens-op-dr-pik-getrapt/
Ouder 1, Ouder 2, Ouder 3, Ouder 4. Een beetje computer trekt dat wel. Mensen daarentegen 😉
Fleurtje_5
04-03-2024 om 13:17
Een poosje geleden heeft iemand hier een artikel geplaatst over politici niet niet negatief waren over samenwerking met Wilders. Ik weet alleen niet of het dit artikel is of een ander artikel. Ik zal er later op terug komen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5432849/oud-bewindslieden-rutte-i-over-samenwerking-met-wilders-alle
.........
Toenmalig minister van Defensie Hans Hillen (CDA) is duidelijk: in die samenwerking met Wilders is niets misgegaan. "Ik heb twee jaar met de PVV als gedoogpartij geregeerd en ik heb twee jaar lang gemerkt dat ze al hun afspraken zijn nagekomen.
Daarnaast heeft het CDA volgens Hillen geen enkele concessie hoeven doen aan de eigen principes. "De koudwatervrees die er van tevoren was, was vooral een gebrek aan vertrouwen in de eigen mensen."
...........
Campanula
04-03-2024 om 13:33
Nicole123 schreef op 04-03-2024 om 13:11:
[..]
Huh? Wilders is de kalmte zelden en gebruikt geen scheldwoorden, nare bijnamen of negatieve op de persoon bewoordingen? Welke Wilders ken jij dan? Zal ik een rijtje noemen of weet je het eigenlijk prima?
Het ligt er wel heel dik bovenop hoor, jouw Timmermans aversie. Wilders zegt 1000x iets lelijks, Timmermans 1x maar oh oh wat is het erg van Timmermans en wat een verkeerde man is het!! Wat heb je dan een bord voor je hoofd.
Precies dit. Mijn selectieve empathie tolereert enkel lelijke praat van de mensen die ik zie zitten. Telegraaf is een topkrant overigens. Maar dit terzijde.
Campanula
04-03-2024 om 13:42
majorette2005 schreef op 04-03-2024 om 13:13:
[..]
Dit heeft niemand gezegd toch? Het gaat erom dat iets wat al bestaat voor wie dat wil, ineens voor iedereen moet gaan tellen.
Genderneutraal bij irrelevantie en genderspecifiek bij relevantie kan naast elkaar bestaan.
Van de zotte.
Nicole123
04-03-2024 om 13:49
Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 12:36:
[..]
Maar onderstaande gaat door. Ik wil niet 'die of hen' genoemd worden.
Ik ook niet en dat is ook helemaal niet ter sprake. Fijn dus! Je gebruikt een hellend vlak argument. Zo kun je overal tegen zijn, want alles is niet meer oké als je het 5 stappen doortrekt.
'Ik ben tegen een loonsverhoging van verpleegkundigen, want als dat zo doorgaat verdienen ze straks meer dan artsen!'
'Ik ben tegen het bouwen van nieuwe woningen, want als dat zo doorgaat dan is er geen enkel stukje natuur meer over!'
'Ik ben tegen het opnemen van de Limburgse vlaai als cultureel erfgoed, want straks moeten we dat allemaal verplicht als ontbijt eten!'
'Ik ben tegen huiswerk voor scholieren, want als dat zo doorgaat dan hebben ze straks helemaal geen vrije rijd meer over!'
'Ik ben tegen meer politie op straat, want als dat zo doorgaat wordt je straks elke 5 minuten gefouileerd!'
Beoordeel dingen zoals ze zijn, niet zoals ze zouden zijn als je ze tig stappen doortrekt.
kerstbeer
04-03-2024 om 13:55
majorette2005 schreef op 27-02-2024 om 13:35:
[..]
Ja en? Ik reageer er op, mag dat niet? En wbt die mening bedoel ik alleen maar mee dat het niet Wilders was die er over zeurde maar ik zelf vind het gezeur om te zeggen ik praat niet met die of die.
Ik ben het eens dat Wilders zeker niet alles te bepalen heeft, als ik fan was had ik wel op hem gestemd.
Zei ik dat je dat niet mocht zeggen?
Ik vind het wel vreemd als je mij quote en dan begint over verjaardagsfeestjes en allerlei andere dingen waar ik helemaal niets over gezegd heb.
--
Verder, goed punt Nicole123. Sommige mensen doen alsof als er iets bestaat, ze dan bang zijn dat ze meteen gedwongen worden om dat ook te doen of te zijn.
Je hoeft geen wortelsapje te drinken als je buurvrouw dit drinkt.
Nicole123
04-03-2024 om 13:55
majorette2005 schreef op 04-03-2024 om 13:13:
[..]
Fleurtje zegt dat het vreselijk zou zijn als het wel gebeurd zou zijn. Maar wat voor verschrikkelijks zou er gebeuren dan? Dat was mijn vraag. Het gaat om een woord in een register dat je nooit in de praktijk tegenkomt. Je wordt er niet minder moeder of minder vrouw van, het is heisa om niks. Je leven verandert er nul komma nul door, nog minder dan dat je in je paspoort met je geboortenaam staat en niet met de naam van je partner als je die bij je huwelijk hebt gekozen om mee te worden aangesproken.
Campanula
04-03-2024 om 13:58
Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 13:17:
Een poosje geleden heeft iemand hier een artikel geplaatst over politici niet niet negatief waren over samenwerking met Wilders. Ik weet alleen niet of het dit artikel is of een ander artikel. Ik zal er later op terug komen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politiek/artikel/5432849/oud-bewindslieden-rutte-i-over-samenwerking-met-wilders-alle
.........
Toenmalig minister van Defensie Hans Hillen (CDA) is duidelijk: in die samenwerking met Wilders is niets misgegaan. "Ik heb twee jaar met de PVV als gedoogpartij geregeerd en ik heb twee jaar lang gemerkt dat ze al hun afspraken zijn nagekomen.
Daarnaast heeft het CDA volgens Hillen geen enkele concessie hoeven doen aan de eigen principes. "De koudwatervrees die er van tevoren was, was vooral een gebrek aan vertrouwen in de eigen mensen."
...........
Stuur dit asap door naar Omtzigt. Dan kan de formatie in een stroomversnelling geraken.
Nicole123
04-03-2024 om 14:09
Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 13:17:
Een poosje geleden heeft iemand hier een artikel geplaatst over politici niet niet negatief waren over samenwerking met Wilders.
Dit ging erover dat hij zich hield aan gemaakte gedoog-afspraken. Vind je dat al een goede samenwerking? Dan ligt de lat wel heel laag. Ik vind dat het minste dat je mag verwachten. Een goede samenwerking als volwaardige deelnemer aan een kabinet (dus niet als gedoger) gaat in mijn ogen nog heel veel verder. Namelijk dat je ook inhoudelijk behoorlijk op één lijn zit, over veel zaken überhaupt afspraken kunt maken, niet negatief over elkaar twittert, etc etc. De geïnterviewde politici hebben het ook specifiek over enkel de zaken uit het gedoogakkoord. In het artikel stellen ze dat het juist goed ging omdat buiten de zaken waar het gedoogakkoord over ging Wilders zijn gang kon gaan met herrie trappen omdat hij op die onderwerpen niet in de regering zat. Het zegt dus iets over de PVV in een gedoogconstructie, (juist) niet over de PVV in een meerderheidskabinet:
"Hij was altijd veel herrie aan het trappen", zegt Kruithof. "Maar dat kon allemaal. De afspraak was: als er niets over was vastgelegd in het gedoogakkoord, kon Wilders zeggen wat hij wilde. Rutte zei daar ook altijd over: hij mag het zeggen, want het staat niet in het gedoogakkoord. En dat deed Wilders voluit. Maar daar is het nooit op vastgelopen."
Volgens mij werden er trouwens toen over samenwerking toen ook tegengestelde berichten gepost. Ik zie onderstaand artikel en een artikel in het ND. Ik kan alleen niet bij de volledige versie, dus weet niet wat de inhoud precies is.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/regeren-met-wilders-beviel-veel-ministers-matig-dit-werkt-zo-contraproductief~bb1dd0b5/
Regeren met Wilders beviel veel ministers matig: ‘Dit werkt zo contraproductief’
Geert Wilders krijgt het voortouw in de kabinetsformatie. Een keer eerder, tussen 2010 en 2012, was hij betrokken bij kabinetsbeleid. Weinig betrokken bewindslieden bewaren daaraan goede herinneringen. ‘Wij waren er beducht voor dat Wilders met veel ergere dingen zou komen.’
Campanula
04-03-2024 om 14:10
Fleurtje_5 schreef op 04-03-2024 om 12:49:
[..]
Is dat niet een soort spreuk?
Op een forum van de politie (uit 2008) las ik als antwoord op dat gezegde:
Wees de wijste en neem geen mes of ander wapen mee
Wat leuk. Ik zit ook op politie forums, heb een bakkie, lees alle alarmmeldingen, scharrel in de veilig thuis meldingen en hack verdachte lui om zo aan mijn (oude) dirt te komen (en deze te kunnen verkopen aan Yvonne).
Ik probeer zo mijn steentje bij te dragen aan de creepvrije samenleving. Naast idealist spelen op forums. Goed gevonden uitspraak eigenlijk. Hadden ze kunnen gebruiken voor de docu van de blauwe familie. O, nee. geweldsmonopolie.
Toch maar weer praktiseren wat je preekt.
Excuses voor off-topic.
Fleurtje_5
04-03-2024 om 15:48
[..]
Inderdaad wat een heisa. Dat vond ik ook toen de NS niet meer 'geachte dames en heren' maar 'geachte reizigers' door de speakers ging roepen omdat een enkeling zich niet dames of heer wil voelen.
Fleurtje_5
04-03-2024 om 15:57
Nicole123 schreef op 04-03-2024 om 13:11:
[..]
Huh? Wilders is de kalmte zelden en gebruikt geen scheldwoorden, nare bijnamen of negatieve op de persoon bewoordingen? Welke Wilders ken jij dan? Zal ik een rijtje noemen of weet je het eigenlijk prima?
Het ligt er wel heel dik bovenop hoor, jouw Timmermans aversie. Wilders zegt 1000x iets lelijks, Timmermans 1x maar oh oh wat is het erg van Timmermans en wat een verkeerde man is het!! Wat heb je dan een bord voor je hoofd.
Helemaal waar. En dat is bij iedereen bekend. Wilders zei vaak echt botte dingen. En soms moet ik ook lachen. Een debat met Wilders is nooit saai. Veel dingen hoeft hij niet zo bot te zeggen. Dat klopt helemaal. In interviews hoorde ik hem zeggen dat hij vaak dingen riep om een discussie op gang te brengen. En veel van wat hij zegt durven anderen niet te zeggen, maar op de een of andere manier heeft hij het wel vaak raak.
Timmermans heb ik teveel gezien en gehoord vanaf 2014. Duidelijk een aversie opgelopen.
In een debat vind ik Timmermans zwak en soms zelfs kinderachtig. Ik meen te merken dat hij in Brussel met fluwelen handschoentjes is aangepakt, en geen tegenwind gewend is.
Fleurtje_5
04-03-2024 om 15:59
Campanula schreef op 04-03-2024 om 13:14:
[..]
Idd. Dat moet je niet willen. Caroline is het met mij eens.
https://speld.nl/2024/02/21/van-der-plas-is-weer-eens-op-dr-pik-getrapt/
Ouder 1, Ouder 2, Ouder 3, Ouder 4. Een beetje computer trekt dat wel. Mensen daarentegen 😉
De Speld dus.
En verder?
Fleurtje_5
04-03-2024 om 16:04
Campanula schreef op 04-03-2024 om 13:42:
[..]
Genderneutraal bij irrelevantie en genderspecifiek bij relevantie kan naast elkaar bestaan.
Van de zotte.
![]()
Niet zo heel lang geleden werd geopperd dat er één toilet moest komen en niet meer twee toiletten voor dames en heren. Dan wil men toch eigenlijk dat ik me moet aanpassen aan die enkelingen die moeite hebben met het bordje damestoilet en herentoilet.
Ik wil helemaal niet dat ik naar een toilet moet waar ook heren staand staan te plassen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.