Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Miraval schreef op 29-12-2023 om 19:49:

https://www.binnenlandsbestuur.nl/bestuur-en-organisatie/regio-rond-nijmegen-pakt-overlastgevende-asielzoekers-aan

En het gaat dus om meer plaatsen dan Ter Apel alleen. Alleen is Ter Apel de bekendste omdat die de grootste is. Maar dus ook in kleinere AZC's is een kleine groep die veel overlast veroorzaken. En hierdoor neemt het draagvlak voor een AZC in de buurt flink af.

Volgens burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen ‘ondermijnt de kleine groep overlastgevers het draagvlak voor mensen die echt opvang nodig hebben. Ze misdragen zich behoorlijk. Samenwerking in de aanpak is noodzakelijk’. De gemeente Boxmeer noemt het ‘triest’ dat er zoveel geld en werk gestoken moet worden in de aanpak van de overlastgevers, die zich steeds verplaatsen. ‘Maar de inwoners zijn de overlast helemaal zat.

In Nijmegen, Boxmeer, Sint Anthonis, Venray en Grave grijpen vier extra boa's sinds dit voorjaar zo snel en krachtig mogelijk in als er klachten zijn over de jonge overlastgevers.

5 Gemeentes en 4 extra boa's die zo snel ingrijpen dat ik er niks van merk.... 

In de avond niet meer naar buiten kunnen, en in het ov de boel zo verzieken dat je bij de eerst volgende halte uitstapt om naar huis te lopen.... maar hé, de 5 Gemeentes pakken het samen aan en het is maar een kleine groep 

watertoren schreef op 29-12-2023 om 20:00:

[..]

jij bent zo erg aanwezig op dit topic en je zegt constant hetzelfde op een best wel linkse manier hoe linkse mensen dat doen. Voor mijn gevoel heb jij een leuk topic om zeep geholpen. Ja er zijn ook andere mensen die dit doen. Maar sorry Nicole, je doet je voor als liefdevol maar.....

Grappig, ik zie Nicole vooral inhoudelijk en sterk discussiëren. Ik heb bewondering voor het feit dat ze 178 pagina's verder nog altijd met dezelfde kalmte reageert op soms behoorlijk ongefundeerd geblaat. Ik zit me zeer regelmatig op te vreten om wat hier neergepend wordt en zou dat echt niet zo kunnen. Verder gewoon een bijzonder onprettige op de man post van jou, Watertoren. 

En "op een best wel linkse manier hoe linkse mensen dat doen"?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

29-12-2023 om 20:22

[..]

jij bent zo erg aanwezig op dit topic en je zegt constant hetzelfde op een best wel linkse manier hoe linkse mensen dat doen. Voor mijn gevoel heb jij een leuk topic om zeep geholpen. Ja er zijn ook andere mensen die dit doen. Maar sorry Nicole, je doet je voor als liefdevol maar.....

nou ja, zeg, Nicole is iemand die gelukkig met veel geduld en waardevolle linkjes de discussie aangaat. dat is anders dan sommige anderen hier. Er wordt hier, zoals iemand eerder al zei, al op 88 pagina's hetzelfde gezegd, door Rechts en Links. En zo'n leuk topic is dit niet en het wordt al helemaal niet om zeep geholpen. 

Yumi schreef op 29-12-2023 om 20:18:

[..]

Volgens burgemeester Hubert Bruls van Nijmegen ‘ondermijnt de kleine groep overlastgevers het draagvlak voor mensen die echt opvang nodig hebben. Ze misdragen zich behoorlijk. Samenwerking in de aanpak is noodzakelijk’. De gemeente Boxmeer noemt het ‘triest’ dat er zoveel geld en werk gestoken moet worden in de aanpak van de overlastgevers, die zich steeds verplaatsen. ‘Maar de inwoners zijn de overlast helemaal zat.

In Nijmegen, Boxmeer, Sint Anthonis, Venray en Grave grijpen vier extra boa's sinds dit voorjaar zo snel en krachtig mogelijk in als er klachten zijn over de jonge overlastgevers.

5 Gemeentes en 4 extra boa's die zo snel ingrijpen dat ik er niks van merk....

In de avond niet meer naar buiten kunnen, en in het ov de boel zo verzieken dat je bij de eerst volgende halte uitstapt om naar huis te lopen.... maar hé, de 5 Gemeentes pakken het samen aan en het is maar een kleine groep

Nou ja daarom pleit ik dus voor een veel hardere aanpak van die overlastgevers. Het kan niet waar zijn dat bewoners van de omliggende dorpen in overlast en angst zitten en er aan de andere kant geen maatregelen genomen kunnen worden om juist die kleine groep overlastgevers vast te houden. 

Die mensen horen niet hier. Klinkt heel hard maar zo is het wel. En door die mensen neemt het draagvlak voor opvang elders helemaal af voor zover er nog sprake is van draagvlak. En de simpele vraag wat NU te doen met die overlastgevers schijnt nogal moeilijk te zijn omdat het ook een moeilijke en harde oplossing is. Maar naar mijn mening de enige juiste. Vasthouden en uitzetten. Geen rechten meer om vrij rond te lopen en gaan en staan van gemeente naar gemeente. Als niet voor onbepaalde tijd dan toch zeker voor bepaalde tijd. Zero tolerance. 

[..]

Wat een rare reactie op iemand die juist haar argumenten goed onderbouwd.

Vind haar posts bijzonder waardevol in deze discussie.

ik waardeer de bijdragen van Nicole ook heel erg ook al zijn we politiek verschillend. Dat wil niet zeggen dat je niet met elkaar het gesprek aan kunt gaan. En naar mijn mening gaat dat ook goed met Nicole. Het is onnodig om dan op de man te posten. Onnodig en kwetsend. 

Daglichtlamp schreef op 29-12-2023 om 18:01:

[..]

De snelste manier van bezuinigen op asiel is noodopvanglocaties die gemiddeld dubbel zo duur zijn omzetten in reguliere opvanglocaties (en ja daar heb je de spreidingswet voor nodig).

Mijn inschatting is dat het nieuwe kabinet niet gaat lukken om te bezuinigen op asiel, juist omdat ze de spreidingswet, zelfs al wordt nu aangenomen door de Eerste Kamer niet gaan uitvoeren. Ontwikkelingssamenwerking zal vermoedelijk wel gekort worden, ik vermoed ook dat de minister voor ontwikkelingssamenwerking gaat sneuvelen, dat wordt op zijn best een staatssecretaris voor noodhulp.

Jij hebt helemaal gelijk, maar dat is helemaal niet sexy. Ik denk dat een PVV kabinet  eerder de bekostiging van het COA gaat terugschroeven zonder ook maar iets te doen aan de toestanden in Ter Apel en Budel. Dan slapen asielzoekers straks ook in de winter buiten of in de schuurtjes van omwonenden die ze openbreken. Het eindresultaat is dan dat de weerzin tegen vluchtelingen alleen maar groter wordt en daar vaart de PVV wel bij.

Ik zie het echt somber in.

Nicole123 schreef op 29-12-2023 om 19:28:

[..]

Ik vind het een prima plan. Typisch alleen weer dat de PVV en VVD er tegen waren. Dan wil je als partij die overlast eigenlijk gewoon niet aanpakken, ik kan daar niks anders van maken.

Ik begrijp die kant wel. De andere partij is óók heel belangrijk. En ze hoeven dan niet uit te wijken aar het buitenland, wat ook klauwen met geld kost.

Drie vertegenwoordigers van TTC (Tactical Training Centre) gaven donderdagavond tijdens de Politieke Markt uitleg over hun plannen met het leegstaande gebouw. Het bedrijf wil er trainingen gaan geven aan dagelijks 300 medewerkers van politie, brandweer, defensie, douane en de Belastingdienst. De voormalige gevangenis is daar ideaal voor. Voor deze trainingen wordt nu vaak uitgeweken naar het buitenland. Het levert Almere niet alleen arbeidsplaatsen op, maar ook een landelijke uitstraling, status en de zekerheid dat het pand voor vele jaren een bewoner heeft, zo verzekerden de vertegenwoordigers van TTC.

[..]

Wat wil je dan? Een niet inhoudelijk topic? Een topic waarin alleen 'rechtsen' hun zegje mogen doen? Waarom mogen zogenaamde 'linkse' mensen hier niet in discussie gaan met andersdenkenden? 

Waarom post Nicole123 voortdurend hetzelfde? Niet omdat ze dat zo leuk vindt, maar omdat er telkens geen inhoudelijk antwoord komt op haar met bronnen onderbouwde posts. 

Ze steekt er moeite en energie in om iedere keer weer geduldig uit te leggen dat sommige zaken die keer op keer worden beweerd en maar blijven terugkomen, aantoonbaar niet kloppen. 

Maar het is kennelijk aan dovemansoren besteed.

Daglichtlamp schreef op 29-12-2023 om 20:08:

[..]

Net zoals rechtse mensen hier ook heel duidelijk herkenbaar zijn. Maar dat is juist de waarde van dit onderwerp dat in elk geval hier deze bubbels nog met elkaar in aanraking komen.

Wat mij wel stoort is het soort van "verantwoording" wat rechtse kiezer hier lijken moeten af te leggen. Uitspraken van Wilders van jaren geleden die keer op keer herhaald worden. Ik krijg heel erg het gevoel dat links het hallelujah is voor Nederland.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-12-2023 om 20:35:

[..]

Ik begrijp die kant wel. De andere partij is óók heel belangrijk. En ze hoeven dan niet uit te wijken aar het buitenland, wat ook klauwen met geld kost.

Drie vertegenwoordigers van TTC (Tactical Training Centre) gaven donderdagavond tijdens de Politieke Markt uitleg over hun plannen met het leegstaande gebouw. Het bedrijf wil er trainingen gaan geven aan dagelijks 300 medewerkers van politie, brandweer, defensie, douane en de Belastingdienst. De voormalige gevangenis is daar ideaal voor. Voor deze trainingen wordt nu vaak uitgeweken naar het buitenland. Het levert Almere niet alleen arbeidsplaatsen op, maar ook een landelijke uitstraling, status en de zekerheid dat het pand voor vele jaren een bewoner heeft, zo verzekerden de vertegenwoordigers van TTC.

Dat is waar, zo’n TTC klinkt ook nuttig en ‘verkoopt’ waarschijnlijk als stad beter, is beter voor je imago. Daarom is denk ik die spreidingswet ook nuttig, want heel veel plaatsen hebben liever een TTC dan een AZC. Dus dan kunnen we blijven stellen dat er een goed beveiligde plek voor veiligelanders met weinig kans van slagen en vergrote kans op relschoppen moet komen (of zoiets voor bewezen relschoppers, dat kan ook), maar zonder locatie kun je dat niet waarmaken. En in combinatie daarmee zulke snelle procedures dat deze mensen het land weer uit zijn vlak na ze binnenkomen. Dan hoeven er nauwelijks locaties te zijn en kunnen ze helemaal geen overlast geven. 

Poezel_en_Wip schreef op 29-12-2023 om 20:20:

[..]

Grappig, ik zie Nicole vooral inhoudelijk en sterk discussiëren. Ik heb bewondering voor het feit dat ze 178 pagina's verder nog altijd met dezelfde kalmte reageert op soms behoorlijk ongefundeerd geblaat. Ik zit me zeer regelmatig op te vreten om wat hier neergepend wordt en zou dat echt niet zo kunnen. Verder gewoon een bijzonder onprettige op de man post van jou, Watertoren.

En "op een best wel linkse manier hoe linkse mensen dat doen"?

Wat mij een beetje irriteert is dat alles wat rechts (of het nou de stemmers zijn of de politici) zegt of doet hier wordt weggezet als ongefundeerd geblaat. 88 pagina's lang 'alles wat rechts zegt is slecht, dom, sprookjes etc etc etc en de stemmers zijn allemaal te dom om erin te trappen'. Werkelijk alles wordt weggezet als onzin en links is heilig verklaard en alles wat zij zeggen klopt en is de enige juiste manier. Tenminste zo leest het bij mij. Die high horse is behoorlijk irritant vind ik. Maar ja dit zal ongetwijfeld een kwestie van perceptie zijn. 

En ja er valt ook genoeg te ergeren bij de andere kant van de discussie. 

Nicole123 schreef op 29-12-2023 om 20:51:

[..]

Dat is waar, zo’n TTC klinkt ook nuttig en ‘verkoopt’ waarschijnlijk als stad beter, is beter voor je imago. Daarom is denk ik die spreidingswet ook nuttig, want heel veel plaatsen hebben liever een TTC dan een AZC. Dus dan kunnen we blijven stellen dat er een goed beveiligde plek voor veiligelanders met weinig kans van slagen en vergrote kans op relschoppen moet komen (of zoiets voor bewezen relschoppers, dat kan ook), maar zonder locatie kun je dat niet waarmaken. En in combinatie daarmee zulke snelle procedures dat deze mensen het land weer uit zijn vlak na ze binnenkomen. Dan hoeven er nauwelijks locaties te zijn en kunnen ze helemaal geen overlast geven.

Je bedoelt een TTC en AZC in 1 gebouw samenwerkend? Dat klinkt wel als een goed plan ja. Meer personeel voor het COA ook al is dat indirect en snellere doorstroming en afhandeling van de procedure.

Zou alleen ook wel fijn zijn dat de mogelijkheid tot beroep beperkt wordt. Dus niet eindeloos uitstellen van het onvermijdelijke.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 29-12-2023 om 20:51:

[..]

Wat mij wel stoort is het soort van "verantwoording" wat rechtse kiezer hier lijken moeten af te leggen. Uitspraken van Wilders van jaren geleden die keer op keer herhaald worden. Ik krijg heel erg het gevoel dat links het hallelujah is voor Nederland.

Dat snap ik, het zal mijn makke zijn: maar ik begrijp oprecht niet hoe je in hemelsnaam kunt denken dat iemand zonder degelijk partijprogramma de gemiddelde Nederlander wel zal gaan redden. 

Ik verbaas me erover en het beangstigt me ook. 

Daarnaast was er de vraag hoe Wilders aan geld moet komen. Of alle andere kabinetten die gaan volgen. Is het een groot drama om de staatsschuld wat op te laten lopen? Wat dat betreft hebben we namelijk nog enige ruimte volgens de EU regels. 

Daarnaast heeft Griekenland nog altijd een schuld bij Nederland van zo'n 3 miljard euro. Geld dat wij in Nederland nu ook heel hard kunnen gebruiken. Kunnen daar geen striktere afspraken over gemaakt worden? Die terugbetaling? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.