Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Fleurtje_5 schreef op 05-12-2023 om 09:32:

[..]

Huh???? Jij schreef dit:

Toch is het als je de statistieken bekijkt zo dat bij de ouderen het overgrote deel van de zorgkosten zitten en zij de meeste ziekenhuiszorg nodig hebben en dat dus vergrijzing zorgt voor veel hogere uitgaven aan de zorg (en dat nu al 1 op de 7 mensen in de zorg werkt en de rek er daarmee behoorlijk uit is)

Daarin lees ik dat jij de vergrijzing de schuld geeft dat 1 op de 7 zorgverleners uitgeput is geraakt.

Daarop schreef ik:

Die rek is er niet uit vanwege de ouderenzorg, maar door de WERKDRUK sinds de bezuinigingen met de woorden 'met minder handen meer werk verrichten'. Wil je dat ik je een paar artikelen ophaal?

Het zorgpersoneel protesteert niet vanwege de patienten-met-grijze-haren, maar vanwege de hoge werkdruk met te laag salaris.

Je verdraaid in je bericht nog meer dat ik het apart ga beantwoorden omdat het anders een chaos word.

En hou nou eens op met het te hebben over 'de schuld geven,' dat is zo opruiend. Je bent er al minstens honderd keer op gewezen dat het niet om een schuldvraag gaat. 

Daglichtlamp schreef op 05-12-2023 om 10:18:

[..]

Je reageert op een stelling waarin staat dat nu al 1 op de zeven mensen in de zorg werkt, en je concludeert daaruit dat bedoeld wordt dat 1 op de zeven zorgverleners uitgeput is geraakt?

Dat kan gebeuren als de rek er uit is (niet mijn woorden). Of denk je dat "met de rek er uit" het over de elastiek in de pyjamabroek gaat?

Fleurtje_5 schreef op 05-12-2023 om 10:12:

[..]

Ik lees:

Gedetineerden verdienen zo wat geld, doen werkervaring op en wennen aan een vaste dagindeling. Dit vergroot hun kansen op de arbeidsmarkt en dus ook op een succesvolle re-integratie in de maatschappij. Ex-gedetineerden met een baan vallen minder snel terug in hun oude criminele gedrag.

Dat geloof ik meteen.

Zeker ik ook

En het is ook hoe kijk je naar een gevangenisstraf. Is het een wraak en een straf of zie je de vrijheidsbeneming als straf en wil je in de gevangenis zoveel mogelijk leren aan de gevangene zodat hij niet opnieuw deze fouten maakt en een 2e kans na zijn straf Vooralsnog in NL denken we dat tweede en ik denk wilders gaat meer voor het VS principe

Fleurtje_5 schreef op 05-12-2023 om 10:21:

[..]

Het CBS is zeker een betrouwbare partij.

Ik weet niet eens hoeveel paracetamol ik volgende week nodig heb, laat staan dat ik weet hoeveel ik er in 2030 nodig heb.

Het bericht (met die grafieken) waar ik op antwoordde met het antwoord dat ik gaf ging over die 1 op de 7. En die gingen over NU en niet over 2030.

De cijfers van het CBS tonen dus aan dat een belangrijke oorzaak van de stijging van de zorgkosten, de toenemende vergrijzing is. Daar ging het over. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

05-12-2023 om 10:27 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 05-12-2023 om 10:23:

[..]

Dat kan gebeuren als de rek er uit is. Of denk je dat ik het over de elastiek in de pyjamabroek heb?

Maar daar  ging het helemaal niet over in de reactie waar je op reageerde. Als er nu 1 op de zeven mensen al in de zorg werken, dan kun je op je vingers natellen, dat daar een grens aan is, uiteindelijk moeten er ook mensen werken in andere beroepen.

Dat daarnaast ook het ziekteverzuim de laatste jaren oploopt in de zorg is een ander probleem, wat ook zorgt voor daadwerkelijk minder mensen die beschikbaar zijn om zorg te verlenen. Je kunt de werkdruk niet tot in het oneindige oplossen door meer mensen aan te trekken, je zult dus minder zorg moeten verlenen.

absor schreef op 05-12-2023 om 10:24:

[..]

Zeker ik ook

En het is ook hoe kijk je naar een gevangenisstraf. Is het een wraak en een straf of zie je de vrijheidsbeneming als straf en wil je in de gevangenis zoveel mogelijk leren aan de gevangene zodat hij niet opnieuw deze fouten maakt en een 2e kans na zijn straf Vooralsnog in NL denken we dat tweede en ik denk wilders gaat meer voor het VS principe

Dat denk ik ook. 

Een enkelband is wel kostenbesparend lijkt me, maar als iemand er gewoon zijn ding verder mee kan doen, de worstjes op de BBQ draait met de rechterhand, en in de linkerhand een fles bier, voelt dat niet als straf lijkt mij.

Hoe kijken jullie aan tegen het huidige formatieproces? Ik heb geen idee waar dit zal eindigen.

Ik zie iedereen hier keer op keer (tot vervelends toe) uitgebreid uitleg geven aan iemand die selectief (leest wat in straatje past) leest. Geen eer aan te behalen 
Respect overigens hoor voor degene die wel telkens weer de moeite nemen 

felija schreef op 05-12-2023 om 10:30:

Hoe kijken jullie aan tegen het huidige formatieproces? Ik heb geen idee waar dit zal eindigen.

Ik volg het met spanning. Ik heb ook geen idee, vraag me af wat Omtzigt daadwerkelijk gaat doen. Daar hangt wel eea vanaf toch?

Fleurtje_5 schreef op 05-12-2023 om 10:28:

[..]

Dat denk ik ook. Een enkelband is wel kostenbesparend lijkt me, maar als iemand er gewoon zijn ding verder mee kan doen, de worstjes op de BBQ draait met de rechterhand en in de linkerhand een fles bier, voelt dat niet als straf lijkt mij.

Het gaat vaak samen met andere maatregelen; beperkt bezoek, beperkte communicatie, meldplicht etc. Jij schetst nu een beeld van een BBQ en een biertje, maar het idee is juist ook dat mensen werken aan hun reintegratie (werk, familiebanden etc.)

Lees dit eens, ze benoemen netjes voor- en nadelen en hebben een behoorlijk onderzoek uitgevoerd. Wat blijkt; recidive ligt een stuk lager.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/thuis-met-een-enkelband-of-ouderwets-achter-tralies/

Gedetineerden die hun straf thuis met een enkelband uitzitten komen minder vaak opnieuw in de gevangenis terecht dan veroordeelden die hun straf achter tralies doorbrengen. Elektronisch toezicht door middel van een enkelband is hiermee een mogelijk alternatief voor korte gevangenisstraffen. Dit blijkt uit onderzoek van het Nederlands Studiecentrum Criminaliteit en Rechtshandhaving (NSCR), de Universiteit Leiden en het Belgische Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie (NICC).

Maar eigenlijk verdienen deze onderwerpen (de toekomst van zorg en justitie) aparte topics wat mij betreft. Best interessante materie.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

05-12-2023 om 10:34 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 05-12-2023 om 10:28:

[..]

Dat denk ik ook.

Een enkelband is wel kostenbesparend lijkt me, maar als iemand er gewoon zijn ding verder mee kan doen, de worstjes op de BBQ draait met de rechterhand, en in de linkerhand een fles bier, voelt dat niet als straf lijkt mij.

Dat hangt ervan af. Een enkelband beperkt sowieso, omdat je niet overal mag komen. Daarnaast kan in de enkelband ook monitoring zitten om te controleren op alcoholgebruik. https://www.reclassering.nl/ik-moet-naar-de-reclassering/ik-sta-onder-toezicht/ik-hebkrijg-een-enkelband

Gebruikersnaaminvullen schreef op 04-12-2023 om 19:12:

[..]

Het rapport van de Duitse inlichtingen wijst erop dat verschillende islamistische organisaties oproepen tot jihad tegen „westerse kruisvaarders en zionisten”, als reactie op de oorlog in de Gazastrook. De Duitse autoriteiten zouden zich met name zorgen maken over de herhaalde oproepen tot zogeheten lone actor-aanvallen op Joden en christenen in westerse landen.

’Bloederige aanvallen en revoluties’

Vorige week zou op As-Sahab Media, de officiële media-afdeling van het Al Qaeda-leiderschap in Pakistan en Afghanistan, bijvoorbeeld een oproep zijn verschenen aan de wereldwijde moslimbevolking – om „bloederige aanvallen en revoluties uit te voeren, om zo de Palestijnen en Hamas te steunen” – waarin de Britse prins Harry en de Verenigde Staten worden genoemd als prioritaire doelwitten. Volgens de Duitse justitie beschouwt Al Qaeda dergelijke aanvallen als „een symbolische daad van wraak en bestraffing voor alle aanhangers van Israël.”

En Harry omdat hij 2 missies heeft gedaan in Afghanistan.

Ik heb hier nog veel over nagedacht. Toch behoorlijk zorgwekkend hé

felija schreef op 05-12-2023 om 10:30:

Ik verwacht een eindeloze formatie, met uiteindelijk een kabinet (over links?) met zoveel waterige compromissen dat het land weer nergens naartoe gaat. 

Zilver_gray schreef op 05-12-2023 om 10:32:

[..]

Ik volg het met spanning. Ik heb ook geen idee, vraag me af wat Omtzigt daadwerkelijk gaat doen. Daar hangt wel eea vanaf toch?

Ja, dat lijkt me ook, als ik hem was, als man van de inhoud, zou ik er niet aan beginnen: gaan regeren samen met Wilders. Ze liggen mijlenver uit elkaar.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

05-12-2023 om 10:40 Topicstarter

Uiteindelijk verwacht ik toch dat Wilders bijdraait en genoeg toegeeft aan Omtzigt zodat NSC toch in dat kabinet met Wilders stapt.
Ook de VVD moet daarvoor draaien, het slaat natuurlijk nergens op dat ze alleen willen gedogen, terwijl juist hun ervaring zo nodig is in een kabinet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.