Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)

Peiling

Op welke partij heb je gestemd?
360 stemmen
9%
3%
35%
13%
1%
8%
1%
8%
2%
2%
1%
0%
0%
0%
2%
1%
0%
0%
8%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
0%
4%

Zilver_gray schreef op 28-11-2023 om 22:56:

[..]

Daar hebben we jouw onderbuikgevoel niet voor nodig als antwoord.

Hier weer zo'n antwoord....onderbuikgevoelens...wat houdt dat in? En zijn jouw onderbuikgevoelens niet heel l;inks? Maar dan zijn het geen onderbuikgevoelens? 

Nicole123 schreef op 30-11-2023 om 14:42:

[..]

Zeker een wat erg simpele vraag, maar je antwoord is ja dus? En je antwoord op de andere twee vragen?

Misschien kan ik die eerste, domme, vraag veranderen in een andere dan: hoe gaat volgens jou Wilders een nieuwe toeslagenaffaire voorkomen? Wat gaat hij doen tegen etnisch profileren?

Hoe moety Fleurtje weten hoe wilders dat gaat aanpakken....come onnn

Fleurtje_5 schreef op 30-11-2023 om 18:08:

[..]

Nee dat antwoord gaf ik nádat Daglichtlamp de schuld op het bord van de PVV wou dumpen.

De hele VVD (met op de eerste plaats hun erelid), de belastingdienst, Assher en Wiebus, en zelfs de rechters die hierin niet goed hebben gehandeld, die weten misschien nu zelf niet eens hoe ze het moeten oplossen. Ik mag toch hopen dat ze na al die jaren wel ietsjes hebben geleerd van die nare toestand waar veel ouders en hun kinderen de dupe van zijn geworden.

Ik heb alle hoop op Pieter. Die weet het wel.

En schei toch uit over je etnisch profileren. Wilders is zelf getrouwd met een buitenlandse. Hij gaat ook gewoon in gesprek met moslims. Sterker nog, zat moslims die op hem stemmen. Het zijn de rellende moslims waar hij het over had, niet die kassïere of dat kind van Khalid-van-Khalid-en-Sophie. Zo min om hier kinderen te gebruiken om hun eigen weerzin kracht te geven.

Ik kan die talkshow van dat duo trouwens nog moeilijk verdragen, zeker nadat ze die man uit Budel (van de burgerwacht) aan het uitlachen waren toen hij vertelde welke overlast zij telkens mee maken. Dat duo had niet eens het fatsoen om ook maar 'iets' te melden toen Baudet die dag weer was aangevallen. Je hoeft het niet eens te zijn met Baudet, maar verbaal geweld is zó fout.

De NPO? Dat mag van mij afgeschaft worden want totaal partijdig. Al jaren erger ik me aan de eenzijdige mening van de NPO. Zo niet objectief. En daar gaat ons geld naartoe. Heel ergerlijk. En dat zien mensen he, zijn niet achterlijk.

En trouwens, viafora vertegenwoordigt dus niet de mening van stemmend Nederland. Iets om over na te denken dames en heer op dit forum.

Poezenmeisje schreef op 02-12-2023 om 19:11:

Deze link is al iets ouder.

https://www.nemokennislink.nl/publicaties/de-allochtone-achterban-van-geert-wilders/

.................

Toch wel een goed artikel. Dit i wat ik altijd heb gezegd 'als een kip weet dat hij de terreurgroep bedoelde die toen elke week of elke dag op tv kwamen, en de buurten in grote wijken vergalden, waarom weet een burgervader of schooldirecteur dat dan niet? Of het duo van een praatprogramma? Waarom je kleine kind in zo'n programma noemen om je gelijk te halen? "Papa de kinderen op het schoolplein zeggen dat wanneer meneer met witte haar...."

Ik heb er twee stukjes uit gequote.

Nederlanders met een migrantenachtergrond geven in interviews aan dat op de PVV stemmen voor hen geen probleem is, omdat ze zichzelf ‘gewoon’ als Nederlander zien. Dat geldt met name – maar zeker niet exclusief – voor allochtone groepen die al relatief lang in Nederland zijn, zoals Surinamers en Antillianen, zegt André Krouwel. Hij is politicoloog, werkt aan de VU en is een van de hoofdonderzoekers in het eerder genoemde onderzoek van Kieskompas.

..............

Net als sommige autochtonen, voelen allochtone stemmers zich daarnaast soms aangetrokken tot Wilders harde uitspraken over (criminele) migranten, waaronder Marokkanen. “Veel allochtone stemmers op Wilders vinden dat het problematische gedrag van een bepaalde migrantengroep – of een kleine groep daarbinnen – het verstiert voor hen of eigenlijk iedereen met een kleurtje. Ze steunen daarom zijn voornemen migranten die zich misdragen het land uit te zetten,” vertelt Krouwel. Sadra, een gevluchte Iraniër die pro-PVV is, beaamt dit tegen NEMO Kennislink: “Er is niets erger voor een immigrant dan een andere immigrant die rotzooi trapt en het daarmee voor jou verpest. Dus als Wilders rellende Marokkaanse jongeren wil aanpakken, ben ík daar blij mee.”

Nicole123 schreef op 02-12-2023 om 22:00:

[..]

Het ging om een (wetenschappelijk, dus gedegen opgezet) onderzoek, dus nee, geen giswerk, maar een duidelijk objectief getal van 5 van de 150 moslims en/of Marokkanen en/of Turken die PVV stemden. Dat is 3,3%.

Losse interviews zeggen niet zoveel, want dan is het maar net wie ze interviewen. En dan heb je de media bias: dat wat bijzonder is komt eerder in het nieuws dan wat heel standaard is. Een moslim die PVV stemt is interessanter en nieuwswaardiger dan een moslim die DENK stemt, dus die moslim die PVV stemt komt sneller in het nieuws. Of het nou het nieuws van je buurvrouw, op social media of in de krant is.

Ik las in die link:

Spierings ziet in zijn data dat de specifieke groep die zich identificeert als moslim veel meer links progressief is georiënteerd. "Radicaal rechts is daar helemaal niet populair. Wij hebben geen aanwijzingen dat het gros van de moslims op de PVV stemt. Het aantal mensen uit die groepen dat aangaf PVV te stemmen, ligt stukken lager dan onder de rest van de Nederlandse bevolking."

Nou dan hebben ze ook geen aanwijzingen dat het gros (of de helft van het gros) van de moslims wel op de PVV stemt. De stembiljetten zijn anoniem. Op geen eentje staan gegevens van de kiezer.

Joanjett schreef op 03-12-2023 om 01:15:

[..]

Misschien uit zijn partijprogramma en zijn uitspraken? Hoe denk jij dat Wilders aankijkt tegen etnisch profileren als je hoort en leest wat hij zegt over bijv Marokkannen, Poolse arbeidsmirgranten en asielzoekers?

Malibu2 schreef op 02-12-2023 om 22:42:

[..]

Verbaast me niet. Ik ken mensen die op de VVD of NSC hebben gestemd omdat ze wel een rechtse regering wilden maar zelf stemmen op de PVV net een brug te ver vonden. Die balen nu flink en ik weet van een aantal dat ze daarom nu wel PVV zouden stemmen.

Op VandaagInside waren ook tafelgasten die aangaven op de VVD te hebben gestemd maar dat bij de volgende verkiezingen niet meer zullen doen.

Joanjett schreef op 03-12-2023 om 01:03:

[..]

Hier weer zo'n antwoord....onderbuikgevoelens...wat houdt dat in? En zijn jouw onderbuikgevoelens niet heel l;inks? Maar dan zijn het geen onderbuikgevoelens?

Ik denk steeds aan een anatomiekaart als ik aan een 'onderbuik' denk. Toen ik naar het stembureau ging had ik alles mee genomen. Mijn onderbuik, mijn bovenbuik, mijn hoofd, alles alles alles. Zelfs mijn paspoort en verkiezingenoproepkaart had ik mee genomen. En toen ik weer naar buiten ging heb ik ook weer alles mee terug genomen, behalve de verkiezingenoproepkaart.

865x1200.jpg

Schoolplaat

Fleurtje_5 schreef op 03-12-2023 om 08:39:

[..]

Ik las in die link:

Spierings ziet in zijn data dat de specifieke groep die zich identificeert als moslim veel meer links progressief is georiënteerd. "Radicaal rechts is daar helemaal niet populair. Wij hebben geen aanwijzingen dat het gros van de moslims op de PVV stemt. Het aantal mensen uit die groepen dat aangaf PVV te stemmen, ligt stukken lager dan onder de rest van de Nederlandse bevolking."

Nou dan hebben ze ook geen aanwijzingen dat het gros (of de helft van het gros) van de moslims wel op de PVV stemt. De stembiljetten zijn anoniem. Op geen eentje staan gegevens van de kiezer.

Lees ook even de stukjes voor en na wat je dikgedrukt hebt gemaakt. Het staat er duidelijk: radicaal rechts is niet populair onder moslims, ze zijn eerder links georiënteerd. Het aantal mensen dat PVV stemt onder hen ligt stukken lager dan onder de rest van de bevolking. Dat ziet Spierings in zijn data. Dat 'we hebben geen aanwijzingen dat' is een wetenschappelijke manier om iets te zeggen, het betekent niet dat het tegendeel net zo goed waar kan zijn.

Nogmaals, het was een onderzoek, waaruit kwam dat 3,3%, 5 van de 150 moslims en/of Turken en/of Marokkanen PVV heeft gestemd. Ik heb de eerste link gelezen uit dit topic naar die onderzoeksresultaten, die nu achter een betaalmuur staat. Daar stonden deze cijfers in. En nee, ze hebben geen stembiljetten gezien natuurlijk, ze hebben er onderzoek naar gedaan en daarbij heel veel mensen gevraagd wat ze gestemd hebben in een equête en naar wat verder hun achtergrond is qua leeftijd, religie, etniciteit, etc.

Joanjett schreef op 03-12-2023 om 01:15:

[..]

Schreef ik op de vraag:

"Misschien kan ik die eerste, domme, vraag veranderen in een andere dan: hoe gaat volgens jou Wilders een nieuwe toeslagenaffaire voorkomen? Wat gaat hij doen tegen etnisch profileren?"

Volgens mij heb ik daarover wel antwoord gegeven. Moment, ik ga het opzoeken.

Fleurtje_5 schreef op 30-11-2023 om 18:08:

[..]

Nee dat antwoord gaf ik nádat Daglichtlamp de schuld op het bord van de PVV wou dumpen.

De hele VVD (met op de eerste plaats hun erelid), de belastingdienst, Assher en Wiebus, en zelfs de rechters die hierin niet goed hebben gehandeld, die weten misschien nu zelf niet eens hoe ze het moeten oplossen. Ik mag toch hopen dat ze na al die jaren wel ietsjes hebben geleerd van die nare toestand waar veel ouders en hun kinderen de dupe van zijn geworden.

Ik heb alle hoop op Pieter. Die weet het wel.

En schei toch uit over je etnisch profileren. Wilders is zelf getrouwd met een buitenlandse. Hij gaat ook gewoon in gesprek met moslims. Sterker nog, zat moslims die op hem stemmen. Het zijn de rellende moslims waar hij het over had, niet die kassïere of dat kind van Khalid-van-Khalid-en-Sophie. Zo min om hier kinderen te gebruiken om hun eigen weerzin kracht te geven.

Ik kan die talkshow van dat duo trouwens nog moeilijk verdragen, zeker nadat ze die man uit Budel (van de burgerwacht) aan het uitlachen waren toen hij vertelde welke overlast zij telkens mee maken. Dat duo had niet eens het fatsoen om ook maar 'iets' te melden toen Baudet die dag weer was aangevallen. Je hoeft het niet eens te zijn met Baudet, maar verbaal geweld is zó fout.

Taadaaaaahhhhh

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-12-2023 om 09:31 Topicstarter

Mede op het bord van de PVV. De PVV heeft alleen nog niets geleerd van de vorige keer. Zij pleiten opnieuw voor een strenge aanpak van fraudeurs.
Uit hun programma:
Onze sociale zekerheid beschermen we voor Nederlanders die tijdelijk een steuntje in de rug nodig hebben. We laten ons niet meer belazeren door fraudeurs.
Diezelfde manier van kijken leidde destijds in het kabinet VVD/CDA/PVV tot de strenge fraudewet die zelfs foutjes die per ongeluk gemaakt werden gelabeld werden als fraude.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

03-12-2023 om 09:34 Topicstarter

Maar gelukkig heeft de VVD wel iets geleerd, dit staat nu in hun verkiezingsprogramma:
De overheid, dat zijn we met elkaar. De overheid staat niet los van de samenleving. We willen werken aan een nabije en dienstbare overheid. Bij wetten en regels bevorderen we de menselijke maat. Hardvochtige effecten van wet- en regelgeving moeten we te allen tijde voorkomen. Mensen die onbedoeld een fout maken, mogen niet direct als fraudeur worden bestempeld, zonder dat dit betekent dat oneigenlijk gebruik van regelingen aan de orde mag zijn.

Oké, dus als Wilders niet aan etnisch profileren doet omdat hij met een Hongaarse getrouwd is en wel eens met moslims praat, dan zou ook de VVD niet aan etnisch profileren gedaan hebben. Zij praten ook met moslims en hebben zelfs mensen met een migratie-achtergrond op hun eigen lijst staan, hun lijsttrekker is zelf Turkse. En dat de VVD wel aan etnisch profileren deed staat als een paal boven water, toch? Blijkbaar kan het dus samengaan, etnisch profileren en met niet-oorspronkelijk Nederlanders praten, ermee getrouwd zijn of er zelfs zelf een zijn. 

Ik denk dat je vooral naar politieke daden, uitspraken en partijprogramma's moet kijken. En dan is de vraag: is een meldpunt voor overlast van specifiek Polen, Roemenen en Bulgaren etnische profilering? Is 'minder, minder, minder Marokkanen' roepen etnische profilering? In mijn ogen zeker wel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.