Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
felija
24-11-2023 om 11:39
Hoe denken PVV- stemmers dat de partij van Wilders hen gaat helpen? Concreet: hoe gaat hij zijn plannen financieren? Hoe denken jullie dat hij de plannen waarover hij praat in ons rechtssysteem geldig kan uitvoeren? Daar ben ik heel benieuwd naar.
Fleurtje_5
24-11-2023 om 11:40
Ali schreef op 24-11-2023 om 11:34:
[..]
De bezuinigingen komen van rechtse regeringspartijen die de afgelopen jaren aan de macht waren. Dat heeft wel degelijk te maken met rechts. Links voerde oppositie.
Het heeft m.i. niets te maken met links of rechts.
Als Brussel zegt jullie gaan bezuinigen op de zorg dan gaat men bezuinigen op de zorg. Is Brussel links of rechts? Brussel heeft iig niks met Nederland zelf. In Brussel zitten heel intelligente mensen die flink salaris ontvangen omdat ze heel intelligent zijn. Dacht ik. En dan nemen ze Wopke aan, die er hier niks van gebakken heeft.
amarna
24-11-2023 om 11:46
MidasWolf schreef op 24-11-2023 om 10:49:
Zelf zag ik liever een kabinet met NSC,CDA, ChristenUnie en GroenLinks/PVDA. Ik heb wel het idee dat deze partijen constructief kunnen gaan samenwerken.
I wish
SuzyQFive
24-11-2023 om 11:48
Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-11-2023 om 22:53:
[..]
Die kleurtjes zijn niet van mij. Misschien dat andere kleuren je meer aanspreken.
Snap ik. Maar op de laatste kaart lijkt het nogal SGP door de kleur oranjerood dan op echt rood. Waardoor steden die GLP-rood zijn nu gelijk lijken aan de SGP gemeentes
Fleurtje_5
24-11-2023 om 11:50
MidasWolf schreef op 24-11-2023 om 10:49:
Zelf zag ik liever een kabinet met NSC,CDA, ChristenUnie en GroenLinks/PVDA. Ik heb wel het idee dat deze partijen constructief kunnen gaan samenwerken.
Samenwerken?
Heb je het debat op SBS 6 niet gezien? Het was één chaos. Timmermans nam het woord terwijl de vraag niet aan hem werd gesteld, Dilan en Timmermans die steeds er tussen door bleven roepen. En "dat is niet waar' en 'kom op nou' bleven roepen.
Misschien waren Wilders en Omzight wel het rustigste én het eerlijkste.
Ik hoop dat Pieter, Carolien/Mona er igg ruim in zitten, zodat het stabiel blijft en niks scheef word getrokken.
SuzyQFive
24-11-2023 om 11:52
majorette2005 schreef op 23-11-2023 om 23:44:
[..]
Jij hebt echt geen enkel idee wat en hoe ik waarin sta.
Ik zie die braller Timmermans een ontzettend sneu praatje maken over kindjes die wakker worden en vragen of ze Nederland uitmoeten. Dit soort sentiment is zo sneu om je punt te maken kort na de uitslag.
Dat ben ik met je eens
Maar kinderen kunnen die nuances niet maken, horen soms pas op school zo’n verkiezingsuitslag. Dan is er niets mis mee dat we als docenten die nuance wel even aanbrengen en ze daarin geruststellen.
FancyDuck29
24-11-2023 om 11:58
Fleurtje_5 schreef op 24-11-2023 om 10:44:
[..]
Misschien hebben velen ook uit angst wanhoop en verdriet op de PVV gestemd.
Mensen zoals bijvoorbeeld Timmermans en Jetten, die een mooi dak boven het hoofd hebben, er geen boterham minder om hoeven te eten, snappen dat impact waarschijnlijk niet.
Geert Wilders zit al sinds 1989 in de politiek. Heeft sinds 2004 zijn eigen partij. Verdient een salaris van €10.000 per maand. Denk dat hij ook wel een mooi dak boven het hoofd heeft.
SuzyQFive
24-11-2023 om 11:59
Poezenmeisje schreef op 24-11-2023 om 01:30:
[..]
Nu is dat dorp te klein om invloed uit te kunnen oefenen op de Groningse gemeentepolitiek en worden al hun voorzieningen duurder want Stad heeft centjes nodig...
https://pointer.kro-ncrv.nl/inwoners-haren-twee-jaar-na-fusie-met-groningen-nog-altijd-boos
Vooraf ben je heel bang dat je je eigen zeggenschap kwijtraakt, want wij vormen maar 9 procent van de totale bevolking van de nieuwe gemeente Groningen. Dus leg je afspraken vast in een bestuursovereenkomst. Helaas geeft die slechts garantie tot aan de voordeur, want de nieuwe gemeenteraad mag eigenstandig beslissingen nemen. Bovendien is een fusiegemeente wettelijk verplicht om alle regels en tarieven te harmoniseren. Gemaakte afspraken gaan dus vaak niet door.
Mijn vriend is een Harenaar, mijn schoonmoeder woont er nog. Er zijn veel inwoners juist uiteindelijk wel blij met een boel zaken die die nu wel goed geregeld zijn, verbeterd zijn enz. Zoveel meer is ze niet gaan betalen aan gemeentebelastingen want Haren was al een dure gemeente.
Jouw stukje gaat vooral over de conservatieve oude Harense politiek. Persoonlijk vind ik grote gemeenten niet altijd een vooruitgang. Stad is op deze manier natuurlijk erg versprokkeld. Van Ten Boer tot Noordlaren.
SuzyQFive
24-11-2023 om 12:06
PhoebeHolmesreturns schreef op 24-11-2023 om 09:21:
[..]
Dit dus...Laat hem maar regeren, gaat hem toch niet worden met teleurgestelde kiezers als gevolg...
Trouwens grl/pvda heeft de kosten voor het afschaffen vd eigen bijdrage toch wat beter uitgedacht dan PVV..
De PVV heeft hun programma ook niet laten doorrekenen en GLP wel. Waren trouwens best veel partijen die dat niet gedaan hebben.
kenfan
24-11-2023 om 12:10
Joanjett schreef op 23-11-2023 om 23:32:
[..]
Kijk dat verhevend voelend toontje zegt al genoeg. Maar ga zo door en je kweekt nog meer PVVérs zoals links heeft gedaan. Precies mijn pun t.
Ik verfoei Wilders, maar daar heb je zeker een punt. Dat vertoon van morele superioriteit zouden wij linksstemmers moeten laten varen. Het is een van de redenen die de traditionele PvdaA-achterban naar WIlders heeft gedreven. Clintons uitspraken over de deplorables heeft Trump een opkontje gegeven. Schimmelpennincks arrogantie over domrechts stuit mij ook tegen de borst.
Maar ik vraag me af hoe WIlders denkt te gaan regeren. Waar haalt hij zijn ministers vandaan/ Het is al twintig jaar een eenmansbeweging, hij heeft niet eens genoeg mensen om al die kamerzetels te vullen. Die mevrouw uit den Bosch zal best lekkere poffertjes bakken, maar of dat te combineren is met een kamerlidmaatschap?? Ik denk dat het een herhaling gaat worden van het LPF-debacle.
Hoe zie jij dat voor je als PVV-stemmer?
SuzyQFive
24-11-2023 om 12:10
Fleurtje_5 schreef op 24-11-2023 om 11:03:
[..]
Op het andere topic stond een tabel wat scholieren van middelbare scholen zouden stemmen. Daar stond de PVV juist bovenaan.
En die zielige verhalen van bv Khalid wiens klein kind vraagt of hij er nog mag zijn.
Je gaat een kind toch niet lastig vallen met een uitspraak van toen het kind misschien niet eens geboren was. Een uitspraak wat helemaal uit zijn verband werd getrokken. Een uitspraak waar velen in polonaise met tromgeroffel aangifte tegen gingen doen, maar die zelfde mensen verzuimen wel aangifte te doen tegen wanpraktijken.
Alsof een klein kind naar een debat van 9 jaar geleden heeft gekeken. Nee het kind heeft op het schoolplein gehoord met de woorden 'als die meneer met dat witte haar de grootste word of ze dan het land uit moeten'.
Die mensen maken zich onder elkaar knetterbang. Is daar dan niemand die zegt 'nee nee nee, dat is niet waar. Dat je dit met je kind bespreekt is helemaal prima maar de tv daar voor gebruiken is angst- en haatzaaien.
Vanwege een 'slechte uitslag' gaat men de boel generaliseren. Zo noem ik het.
ps is Khalid niet de voormalige advocaat van rapper Boef? Boef, die het overigens opneemt voor zijn vriend Lill Kleine.
De scholierenverkiezingen zijn meestal erg representatief voor de landelijke verkiezingen. Die uitslagen worden altijd een dag van tevoren bekend gemaakt.
Zilver_gray
24-11-2023 om 12:11
felija schreef op 24-11-2023 om 11:39:
Hoe denken PVV- stemmers dat de partij van Wilders hen gaat helpen? Concreet: hoe gaat hij zijn plannen financieren? Hoe denken jullie dat hij de plannen waarover hij praat in ons rechtssysteem geldig kan uitvoeren? Daar ben ik heel benieuwd naar.
Daar ben ik ook benieuwd naar.
Doemijdieglazenbol
24-11-2023 om 12:17
Fleurtje_5 schreef op 24-11-2023 om 11:26:
[..]
Het is maar hoe je er tegen aan kijkt. Ik zie het precies zoals hier in onderstaande link word besproken vanaf minuut 23.20 u.:
Van Castricum heeft het daar over angstzaaien (als ik hard meebuig) en zegt ook; hij (wilders) heeft in het verleden verschrikkelijke dingen gezegd. Maar we zijn er met zijn allen bij dat dat niet werkelijkheid gaat worden.
Hij zegt eigenlijk alleen dat Timmermans dat niet had moeten zeggen, maar hij vindt hetzelfde en zegt het ook? Dan zegt Derksen, ze beginnen te schreeuwen voor ze geslagen worden... Wilders is ook in zijn milde bui wel blijven herhalen Nederland voor de Nederlanders. Goed, het is duidelijk dat Vandaag Inside het sentiment van GvdA D66 niet delen, maar eigenlijk zeggen ze vooral; laten we maar even afwachten. Dat doen de meesten ook.
Eigenlijk zeggen ze; Wilders heeft vreselijke dingen gezegd over migranten en mensen met een migratieachtergrond, maar dat mag niet benoemd worden, want daarmee zaai je angst/haat. Tja... Oke. Ik neem het ter kennisgeving aan, dan. Van de mensen die strijden voor vrijheid van meningsuiting.
SuzyQFive
24-11-2023 om 12:18
Lieveheersbeest schreef op 24-11-2023 om 11:58:
[..]
Geert Wilders zit al sinds 1989 in de politiek. Heeft sinds 2004 zijn eigen partij. Verdient een salaris van €10.000 per maand. Denk dat hij ook wel een mooi dak boven het hoofd heeft.
Waarvan ie een groot deel kwijt is aan beveiliging
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.