Nieuws en actueel
Daglichtlamp
22-11-2023 om 15:13
Wat heb je gestemd op 22 november (met Poll)
Waar heb je op gestemd en waarom? Partijen zijn opgenomen in de volgorde waarop ze op de kieslijst staan. Ik heb ook opties opgenomen om te kiezen voor 'blanco', of 'ik heb niet gestemd'. Graag pas invullen als je gestemd hebt (of als je zeker weet dat je niet meer gaat stemmen vandaag).
Zelf heb ik CU gestemd omdat ik de christelijke stem in de politiek belangrijk vind, en de CU heeft ook standpunten die voor mij daarbij passen (in tegenstelling tot CDA en SGP).
Peiling
Op welke partij heb je gestemd?
Bakblik
23-11-2023 om 19:41
DeOnbekende schreef op 23-11-2023 om 19:26:
[..]
We zijn dan ook een westers land. Kom gewoon op tijd je nest uit.
https://www.gezondheidsnet.nl/overgewicht-en-afvallen/hoe-lang-duurt-het-om-een-nieuwe-gewoonte-aan-te-leren
Deze link gaf lollypopje vanmiddag. Het aanleren van nieuwe gewoontes is niet zo makkelijk. Dat vraagt tijd en ook begrip van de cultuur. Een door de klok gedicteerde dag is hier heel normaal, hoe zuidelijker je komt hoe minder de klok leidend is.
EnchantingChamois89
23-11-2023 om 19:54
Yumi schreef op 23-11-2023 om 19:21:
[..]
Ik ben benieuwd of je dat ook echt gaat doen? En dan ook kiezen voor 1 nationaliteit, want 'n nieuw paspoort kan je zo weer aanschaffen.
Als Wilders hier MP wordt dan wel ja
Ik ben geen boom en waan mij nog altijd een vrij mens wat zich kan verplaatsen
Het lijkt net alsof je bedoelt dat dit land alles te bieden heeft en alle andere landen niet en dat ik bang moet zijn om het op te geven of vereerd moet zijn er 1 van NL te hebben
Maar misschien begrijp ik dat verkeerd uit je laatste zin
Nee, ik zou dan ook geen geld stoppen in een nieuwe als hij weer weg is
Dit gaat hoe dan ook de geschiedenisboeken in en het is een deel waar ik niets mee te maken wil hebben
Er zijn mensen (ook hier in Nederland aangekomen trouwens) uit Hongarije vertrokken omdat zij zich ook niet achter het idiote uitsluiten van hun lands leider stonden
Waarom zou ik niet hetzelfde doen?
Al moet ik zeggen dat ik heel gemakkelijk praat
Ik ben wit, vrouw met een sterke witte man achter haar, te grappige (spaar en beleggings) rekeningen met al reeds een huis in het andere land en een paspoort dus
En ik gun dat dus iedereen! Dat kunnen verplaatsen omdat ze denken het elders beter te treffen
Want ik heb dat dus omdat ik hier geboren ben, daar opgegroeid en verder opgegroeid hier
Om geen enkele andere reden, ik heb er niet hard voor gewerkt, niets voor hoeven achterlaten, niet voor hoeven vluchten
Oja in het algemeen, over al dat jatten waar hierover gesproken wordt
Vraag AH is of we een klopjacht mogen doen zodra iemand wat steelt
Volgens AH wordt het meest gejat door wit maar daar hebben we het niet over, gewoon achterna rennen en erbovenop springen met z’n allen als burger en in elkaar timmeren! Er is een reden dat in elke supermarkt witte jongeren hun rugzak moeten achterlaten
Kabinet jat ook, miljoenen verdwijnen er in affaires en extra centen richting hun bankrekeningen
Alles om er zelf rijker van te worden t.o.v de belasting betaler
Die zijn rijk, wit en volwassen!
En nu laat ik dit topic voor wat het is
Ben er iets te boos voor merk ik en begin net zo dom te roeptoeteren als onze grote vriend😊
Blomke82
23-11-2023 om 20:43
Op het Stadhuisplein in Utrecht was donderdagavond een protest tegen de verkiezingsuitslag waarbij de PVV van Geert Wilders met afstand de grootste is geworden. Op de bijeenkomst die georganiseerd werd door de linkse beweging Antifa waren ook zo'n vijftig tegendemonstranten afgekomen. Volgens de politie ging het om de harde kern van FC Utrecht. De politie hield beide groepen gescheiden en was onder meer met paarden ter plaatse, zag een verslaggever van het ANP.
De circa vierhonderd mensen die de demonstratie van Antifa bijwoonden en die met regenboogvlaggen en Palestijnse vlaggen zwaaiden, lieten zich niet afschrikken door de tegendemonstranten. Ze riepen leuzen als 'PVV, weg ermee', 'Liefde boven haat' en 'Free Palestine'.
Voorafgaand aan de door Antifa georganiseerde bijeenkomst was er op het Stadhuisplein een andere demonstratie tegen uitsluiting, georganiseerd door lokale politici van GroenLinks en PvdA. Die demonstratie trok meer dan duizend mensen.
(Bron AD)
Oké, dus democratie beschermen is demonstreren tegen een democratisch proces
Rare jongens (en meisjes), die linkse rakkers...
Blomke82
23-11-2023 om 20:49
Beertjelief schreef op 23-11-2023 om 19:54:
[..]
Als Wilders hier MP wordt dan wel ja
Ik ben geen boom en waan mij nog altijd een vrij mens wat zich kan verplaatsen
Het lijkt net alsof je bedoelt dat dit land alles te bieden heeft en alle andere landen niet en dat ik bang moet zijn om het op te geven of vereerd moet zijn er 1 van NL te hebben
Maar misschien begrijp ik dat verkeerd uit je laatste zin
Nee, ik zou dan ook geen geld stoppen in een nieuwe als hij weer weg is
Dit gaat hoe dan ook de geschiedenisboeken in en het is een deel waar ik niets mee te maken wil hebben
Er zijn mensen (ook hier in Nederland aangekomen trouwens) uit Hongarije vertrokken omdat zij zich ook niet achter het idiote uitsluiten van hun lands leider stonden
Waarom zou ik niet hetzelfde doen?
Al moet ik zeggen dat ik heel gemakkelijk praat
Ik ben wit, vrouw met een sterke witte man achter haar, te grappige (spaar en beleggings) rekeningen met al reeds een huis in het andere land en een paspoort dusEn ik gun dat dus iedereen! Dat kunnen verplaatsen omdat ze denken het elders beter te treffen
Want ik heb dat dus omdat ik hier geboren ben, daar opgegroeid en verder opgegroeid hier
Om geen enkele andere reden, ik heb er niet hard voor gewerkt, niets voor hoeven achterlaten, niet voor hoeven vluchtenOja in het algemeen, over al dat jatten waar hierover gesproken wordt
Vraag AH is of we een klopjacht mogen doen zodra iemand wat steelt
Volgens AH wordt het meest gejat door wit maar daar hebben we het niet over, gewoon achterna rennen en erbovenop springen met z’n allen als burger en in elkaar timmeren! Er is een reden dat in elke supermarkt witte jongeren hun rugzak moeten achterlatenKabinet jat ook, miljoenen verdwijnen er in affaires en extra centen richting hun bankrekeningen
Alles om er zelf rijker van te worden t.o.v de belasting betaler
Die zijn rijk, wit en volwassen!
En nu laat ik dit topic voor wat het is
Ben er iets te boos voor merk ik en begin net zo dom te roeptoeteren als onze grote vriend😊
Ja, onder "wit" zijn het ook niet allemaal lieverdjes, maar er wordt soms vergeten dat we van oorsprong een "wit" land zijn
Verhoudingsgewijs loopt "zwart" hier in voor op, volgens de statistieken.
majorette2005
23-11-2023 om 20:59
"Een demonstratie tegen uitsluiting, georganiseerd door lokale politici van GroenLinks en PvdA. "
Weinig zelfreflectie dus.
Blomke82
23-11-2023 om 21:10
Laat ik even een on topic doen, ik heb (in tegenstelling tot wat velen hier zullen denken) dus niet op de PVV gestemd.
Ook niet de top 4, Omzigt vind ik te twijfelachtig, Timmermans zou mijn nachtmerrie worden, Yesilgöz twijfelde ik over, maar de VVD had er wat mij betreft te lang gezeten, en Wilders niet omdat het een probleem kon worden met de formatie. Vond strategisch stemmen echt een lamme tegen de blinde verhaal
Het is wederom CDA geworden.
Het is goed dat ze even kleiner zijn en met een nieuw team verder kunnen bouwen.
Gebruikersnaaminvullen
23-11-2023 om 21:20
Blomke82 schreef op 23-11-2023 om 21:10:
Laat ik even een on topic doen, ik heb (in tegenstelling tot wat velen hier zullen denken) dus niet op de PVV gestemd.
Ook niet de top 4, Omzigt vind ik te twijfelachtig, Timmermans zou mijn nachtmerrie worden, Yesilgöz twijfelde ik over, maar de VVD had er wat mij betreft te lang gezeten, en Wilders niet omdat het een probleem kon worden met de formatie. Vond strategisch stemmen echt een lamme tegen de blinde verhaal
Het is wederom CDA geworden.
Het is goed dat ze even kleiner zijn en met een nieuw team verder kunnen bouwen.
Wat mij opvalt in deze afbeelding, zelfs SGP stemmers zijn overgetapt naar PVV. Ik vind dat echt wel een heel duidelijk signaal dat heel veel mensen ontevreden zijn met hoe het de afgelopen jaren is gegaan.

Doemijdieglazenbol
23-11-2023 om 21:38
Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-11-2023 om 21:20:
[..]
Wat mij opvalt in deze afbeelding, zelfs SGP stemmers zijn overgetapt naar PVV. Ik vind dat echt wel een heel duidelijk signaal dat heel veel mensen ontevreden zijn met hoe het de afgelopen jaren is gegaan.
Dit plaatje zegt iets over de grootste partij door de tijd heen, niets over of SGP-ets zijn overgestapt. Dat kan. Maar het kan ook dat ze overleden zijn, dat er op andere partijen minder versnipperd is gestemd, dat ze verhuisd zijn naar gemeentes waar ze “nodig zijn” (gebeurde in ieder geval vroeger wel) en zo zijn er vast nog meer mogelijke verklaringen te bedenken die mede een rol hebben gespeeld.
Volgens de kiezersbewegingen van ipsos stemde 8% van de sgp stemmers uit 2021 nu op PVV. Dat is evenveel als ex PvdD stemmers, minder dan VVD,BBB en meer dan GroenLinks
best een leuk tooltje om even mee te spelen: https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/#kiezersbewegingen
Gebruikersnaaminvullen
23-11-2023 om 21:54
Doemijdieglazenbol schreef op 23-11-2023 om 21:38:
[..]
Dit plaatje zegt iets over de grootste partij door de tijd heen, niets over of SGP-ets zijn overgestapt. Dat kan. Maar het kan ook dat ze overleden zijn, dat er op andere partijen minder versnipperd is gestemd, dat ze verhuisd zijn naar gemeentes waar ze “nodig zijn” (gebeurde in ieder geval vroeger wel) en zo zijn er vast nog meer mogelijke verklaringen te bedenken die mede een rol hebben gespeeld.
Volgens de kiezersbewegingen van ipsos stemde 8% van de sgp stemmers uit 2021 nu op PVV. Dat is evenveel als ex PvdD stemmers, minder dan VVD,BBB en meer dan GroenLinks
best een leuk tooltje om even mee te spelen: https://app.nos.nl/nieuws/tk2023/#kiezersbewegingen
Overstappen, grootste partij. Feit blijft dat het opmerkelijk is dat een enorm groot deel van Nederland lichtblauw (PVV) is gekleurd op de laatste kaart, waar ik overigens geen hand in heb gehad.
Gebruikersnaaminvullen
23-11-2023 om 22:03
Zit in dat tooltje te kijken, mij valt de opkomst in heel veel gemeenten wel tegen. Hier was het boven de 80% maar Rotterdam, Lelystad en Almere onder de 70%. Wat zonde.
SuzyQFive
23-11-2023 om 22:09
Moirmel schreef op 23-11-2023 om 10:31:
[..]
Zo was het ook bedoeld.
Dit is waarschijnlijk iets dat jullie niet weten, maar voor veel Vlamingen was Nederland lange tijd een soort van gidsland (jullie hielden de staatsschuld onder controle, zorgden voor veel sociale woningen, er was goede integratie, etc.) en nu kiezen jullie extreem rechts, dus houd ik mijn hart vast voor onze verkiezingen volgend jaar en hoeveel winst Vlaams Belang zal halen.Als buitenstaander kan ik alleen maar zeggen dat Nederland veel te lang heeft vastgehouden aan de VVD en hun neoliberaal beleid en ergens hoop ik dat er nu een rechts kabinet komt met PVV en VVD, dat zal botsen met de Europese regels waardoor ze bij een volgende verkiezing gedecimeerd worden.
Hoop ook dat Timmermans resoluut kiest voor de oppositie, want als hij nu een coalitie zou vormen met VVD, wordt het gewoon erger bij de volgende verkiezing.
Beetje vreemd… ‘jullie’ is in dit geval 24,7%, dus 75,3% stemt dat niet…
Daarbij is het forum behoorlijk links.
Wilders zal in de kamer verder nauwelijks voet aan de grond krijgen met het weren van migranten, niet in de tweede, en zeker niet in de eerste kamer, daar hebben ze maar 4 van de 75 zetels.
Doemijdieglazenbol
23-11-2023 om 22:10
Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-11-2023 om 22:03:
Zit in dat tooltje te kijken, mij valt de opkomst in heel veel gemeenten wel tegen. Hier was het boven de 80% maar Rotterdam, Lelystad en Almere onder de 70%. Wat zonde.
Wel een leuk tooltje hé? Ik noemde het vandaag grappend de grootste vooruitgang van deze verkiezing. 
en ja, jammer dat met name de opkomst onder de groep tot 35 jaar zo terug is gelopen tov vorige verkiezingen. Gok dat dat een van de factoren is, dat zijn vrij jonge steden.
SuzyQFive
23-11-2023 om 22:14
majorette2005 schreef op 23-11-2023 om 10:48:
[..]
Wat een raar bericht, wordt dan tijd dat de ouders van die kinderen dan thuis eens duidelijkere uitleg geven ipv opruiende onzin.
Echt wat een onzin wordt er geschreven.
Jij hebt echt geen idee hoe dit soort dingen bij leerlingen overkomt 🙄. En dan heb je ook echt geen idee hoe het voor kinderen is die al eens gevlucht zijn en vaak nog ouders hebben die de taal niet machtig genoeg zijn om de nuances te begrijpen.
SuzyQFive
23-11-2023 om 22:16
Poezenmeisje schreef op 23-11-2023 om 11:10:
[..]
Ik niet meer. De bewoners van Haren ook niet meer.
Tuurlijk wel… Haren hoort bij Groningen en daar was GLP de grootste, ook in Tynaarlo trouwens
SuzyQFive
23-11-2023 om 22:26
Blomke82 schreef op 23-11-2023 om 16:23:
[..]
Dit, idd erg raar. En hoe wordt het verteld? Met een aai over de bol met de vraag of het de volgende keer heel alsjeblieft iets eerder kan? Of gewoon laten voelen dat te laat te laat is, bijvoorbeeld door voor de groep een stukje voor te moeten lezen of artikelen laten benoemen. Of extra huiswerk.
Vrees het eerste. Het is allemaal veel te vrijblijvend.
Als ik 2 dagen achter elkaar een collega laat wachten voor overleg wordt ik er zeker flink op aangesproken. Dan hou ik er echt rekening mee, dan zit dat echt wel in mijn brein
Ik herken het totaal niet van mijn jaren op de ISK en nu als begeleider van NT2 leerlingen in het reguliere onderwijs.
Ouders zijn iha heel eager om hun kind succesvol te laten slagen in het onderwijs, dat is ook een soort status. Hard werken, je best doen, hoge cijfers halen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.